Page 40 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 40

İngilizce

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Ders sonunda öğretmen performans ödevi verir (ÜF7). Swap etkinliğinin takip süreci
                               olan son aşaması ürünü asansör konuşmasıdır (SF7). Öğrenciden kendini ve hobilerini
                               bir başka kişiye anlatırken konuşmasını video olarak kaydetmesi istenir (İF7). Öğren-
                               ciye değerlendirmede kullanılacak rubrik kriterleri verilir, ünite bittikten sonra verilen
                               tarihe kadar ödev videosunu EBA Portalına yüklemesi istenir. Öğrencinin ürün teslim
                               tarihî ünitenin  tamamlandığı ileri bir tarihe gelecek şekilde verilir. Değerlendirmesi
                               holistik rubrik (Bkz. EK4) ile yapılır (ÜF8). Öğrencinin hobiler ve serbest zaman etkin-
                               likleri konusunda hazırladığı video kayıtta performansı hem içerik hem dil becerileri ve
                               sunum yetkinlikleri açısından bütünsel olarak değerlendirilip puanı verilir.
                               Bu ders kapsamında değerlendirme aşaması üç kısımdan oluşmaktadır; öğretim ön-
                               cesi, öğretim  sırasında, öğretim sonunda.
                               Öğretim Öncesi Kullanılan Değerlendirme Aracı:
                               K-W-L (Bil- İste- Öğren):  KWL öğrencilerin temaya yönelik hazır bulunuşluk düzeyleri,
                               ilgiler ve ön bilgiler hakkında fikir sahibi olunup, öğretim süreci öğrenci ön bilgi, ilgi ve
                               ihtiyaçlara göre farklılaştırılır. KWL, K (Know) "Ne biliyorum?", W (Want to know) "Ne
                               öğrenmek istiyorum?" ve L (Learn) "Ne öğrendim?" kelimelerinin baş harflerinden olu-
                               şur. Üç sütundan oluşan bir tablo hazırlanır, birinci sütuna K, ikinci sütuna W, üçüncü
                               sütuna L yazılır (ÜF1).
                               Öğrenme Sırasında Kullanılan Değerlendirme Aracı:
                               Yumruk Yapma:  Öğretmen bu değerlendirme aracında öğrencilerden ellerini yum-
                               ruk yapmalarını ister. Birden beşe doğru bilme düzeyine göre öğrencinin parmaklarını
         Değerlendirme         göğüs hizasında açmalarını açar. Uygulama “Bu konuyu ne derece iyi biliyorum?” so-
                               rusunu kendine sorması ile başlar, sonra öğrenci uygun olduğunu düşündüğü sayıda
                               yumruğundan parmağını açar (ÜF5).
                               Öğretim Sonunda Kullanılan Değerlendirme Aracı:
                               Kontrol Listesi: Belirli bir etkinlik veya proje için gerekli adımları içeren kontrol listesi-
                               dir. Öğrenciler kendilerinin performansını bu listeyi kullanarak değerlendirir, eksik veya
                               başarılı buldukları adımları işaretler.
                               Kurabiye Değerlendirme Yöntemi : Sınıf içi bir değerlendirme aracı olarak kullanılır ve
                               öğrencilerin kendi öğrenmelerini gözden geçirmelerine, öğretmenin dersin etkililiğini
                               değerlendirmesine yardımcı olur (ÜF9).
                               Holistik Rubrik: Öğrencinin video kayıtta performansı bütünsel olarak değerlendirilir,
                               genel bir puan verilir. Bu rubrik öğrencilerin hem içerik hem dil becerileri açısından de-
                               ğerlendirilmesine olanak tanırken aynı zamanda sunum yeteneklerini değerlendirir.
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.

                                 •  Öğrencilerin  kendi  hızlarında  ilerlemelerine  olanak  tanıyan  etkileşimli  öğrenme
                                   araçları kullanın.

         Kullanılan Evrensel     •  Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
         Tasarım Ögeleri         •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın (uzatılmış zaman, alternatif ölçme
                                   ve değerlendirme biçimleri vb.).
                                 •  Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler vb.).

                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.
                                 •  Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.

    40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45