Page 40 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 40
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Ders sonunda öğretmen performans ödevi verir (ÜF7). Swap etkinliğinin takip süreci
olan son aşaması ürünü asansör konuşmasıdır (SF7). Öğrenciden kendini ve hobilerini
bir başka kişiye anlatırken konuşmasını video olarak kaydetmesi istenir (İF7). Öğren-
ciye değerlendirmede kullanılacak rubrik kriterleri verilir, ünite bittikten sonra verilen
tarihe kadar ödev videosunu EBA Portalına yüklemesi istenir. Öğrencinin ürün teslim
tarihî ünitenin tamamlandığı ileri bir tarihe gelecek şekilde verilir. Değerlendirmesi
holistik rubrik (Bkz. EK4) ile yapılır (ÜF8). Öğrencinin hobiler ve serbest zaman etkin-
likleri konusunda hazırladığı video kayıtta performansı hem içerik hem dil becerileri ve
sunum yetkinlikleri açısından bütünsel olarak değerlendirilip puanı verilir.
Bu ders kapsamında değerlendirme aşaması üç kısımdan oluşmaktadır; öğretim ön-
cesi, öğretim sırasında, öğretim sonunda.
Öğretim Öncesi Kullanılan Değerlendirme Aracı:
K-W-L (Bil- İste- Öğren): KWL öğrencilerin temaya yönelik hazır bulunuşluk düzeyleri,
ilgiler ve ön bilgiler hakkında fikir sahibi olunup, öğretim süreci öğrenci ön bilgi, ilgi ve
ihtiyaçlara göre farklılaştırılır. KWL, K (Know) "Ne biliyorum?", W (Want to know) "Ne
öğrenmek istiyorum?" ve L (Learn) "Ne öğrendim?" kelimelerinin baş harflerinden olu-
şur. Üç sütundan oluşan bir tablo hazırlanır, birinci sütuna K, ikinci sütuna W, üçüncü
sütuna L yazılır (ÜF1).
Öğrenme Sırasında Kullanılan Değerlendirme Aracı:
Yumruk Yapma: Öğretmen bu değerlendirme aracında öğrencilerden ellerini yum-
ruk yapmalarını ister. Birden beşe doğru bilme düzeyine göre öğrencinin parmaklarını
Değerlendirme göğüs hizasında açmalarını açar. Uygulama “Bu konuyu ne derece iyi biliyorum?” so-
rusunu kendine sorması ile başlar, sonra öğrenci uygun olduğunu düşündüğü sayıda
yumruğundan parmağını açar (ÜF5).
Öğretim Sonunda Kullanılan Değerlendirme Aracı:
Kontrol Listesi: Belirli bir etkinlik veya proje için gerekli adımları içeren kontrol listesi-
dir. Öğrenciler kendilerinin performansını bu listeyi kullanarak değerlendirir, eksik veya
başarılı buldukları adımları işaretler.
Kurabiye Değerlendirme Yöntemi : Sınıf içi bir değerlendirme aracı olarak kullanılır ve
öğrencilerin kendi öğrenmelerini gözden geçirmelerine, öğretmenin dersin etkililiğini
değerlendirmesine yardımcı olur (ÜF9).
Holistik Rubrik: Öğrencinin video kayıtta performansı bütünsel olarak değerlendirilir,
genel bir puan verilir. Bu rubrik öğrencilerin hem içerik hem dil becerileri açısından de-
ğerlendirilmesine olanak tanırken aynı zamanda sunum yeteneklerini değerlendirir.
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
• Öğrencilerin kendi hızlarında ilerlemelerine olanak tanıyan etkileşimli öğrenme
araçları kullanın.
Kullanılan Evrensel • Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
Tasarım Ögeleri • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın (uzatılmış zaman, alternatif ölçme
ve değerlendirme biçimleri vb.).
• Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler vb.).
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.
• Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.
40