Page 37 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 37

İngilizce

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Değerlendirme  Adımları:  Öğrencilere  her  bir  kurabiye  parçasını  kendi  kâğıtlarına
                               çizmelerini veya yazmalarını söyleyin.
                               Ardından  her  bir  parçanın  altına  kısa  bir  açıklama  yazmalarını  isteyin.  Örneğin:
                               Kurabiyenin büyüklüğü için: Konunun çoğunu anladım.
                               Kurabiyenin lezzeti için: Ders ilginçti ama bazı konuları daha fazla anlamam gere-
                               kiyor.
                               Kurabiyenin dokusu için: Birkaç konuda karışıklık yaşadım ve daha fazla pratik yap-
                               mam gerekiyor.
                               Toplama ve Değerlendirme: Öğrencilerin kâğıtlarını toplayın ve değerlendirme not-
                               larınızı alın. Öğrencilerin genel olarak hangi konuları anladığını ve hangi konuların
                               daha fazla çalışma gerektirdiğini belirleyin.
                               Birinci Ders

                               Warm-up:
                               Öğretmen  dersin  girişinde  öğrencilere  kendi  sevdiği  bir  serbest  zaman  etkinliğin-
                               den bahseder. Bu bilgiyi verirken öğreteceği hedef kazanıma uygun kelime ve ya-
                               pıları  kullanır.  Dinleme  etkinliğinde  benzer  konuşmalar  duyacaklarını  belirtir.  EBA
                               portalı üzerinden serbest zaman etkinlik görsellerinin olduğu içerik açılır (FÖOD1).
                               http://meb.ai/bWW7hq    (Link EBA'ya giriş yaptıktan sonra çalışır.) (İF1).
                               Listening:
                               Öğretmen K-W-L (Bil- İste- Öğren) değerlendirmesi yapacağını söyler. Öğrencilerin
                               temaya yönelik hazır bulunuşluk düzeyleri, ilgileri ve ön bilgileri hakkında fikir sahibi
                               olunur. Öğretim sürecini öğrenci ön bilgi, ilgi ve ihtiyaçlarına göre farklılaştırmak için
                               öğretmen bilgi edinmiş olur. Öğretmen üç sütundan oluşan tabloyu öğrencilere basılı
                               olarak dağıtır (Bkz. EK1). K (Know) "Ne biliyorum?", W (Want to know) "Ne öğrenmek
                               istiyorum?", L (Learn) "Ne öğrendim?" bölümlerini doldurmalarını ister. K sütununa;
                               öğrencilerden  bildiği  kelimeleri,  dilbilgisi  yapıları  /  konuları  düşünmeleri  ve  kâğıda
                               yazmaları beklenir. Konuyla ilgili mevcut bilgi düzeyleri değerlendirilmiş olur.
         Uygulama Süreci       W sütununa; öğrenciler, tema hakkında daha fazla bilgi edinmek istedikleri kelimele-
                               ri, dilbilgisi yapılarını ve konularını belirler, yazar. Konuyla ilgili merak ettiklerini  sor-
                               maya teşvik edilir. L sütuna; öğrenciler, öğrenme süreci boyunca edindikleri bilgileri
                               gözden geçirir ve öğrenmelerini ekler. Bu son bölümde mevcut bilgi düzeylerini yeni-
                               den değerlendirmeleri beklenir (ÜF1).
                               Öğretmen,  listening  aktivitesine  geçer.  Akıllı  tahtadan  EBA  portalında  kayıt-
                               lı olan İngilizce 9 - Ünite 3 - Dinleme Dosyası 1’i (FÖOD2). http://meb.ai/xPNmgn
                                  (Link EBA'ya giriş yaptıktan sonra çalışır.) açar (İF2). Ses kaydı içeriğinde birkaç
                               kişinin hobi ve serbest zaman etkinlikleri hakkında bilgiler verdiğini belirtir. Dinleme
                               metni ile ilgili daha önce hazırladığı etkinlik kâğıdını dağıtır (İF3). Etkinlik kâğıdı; din-
                               leme metninde yer alan kişilerin verdiği bilgilerin işaretlendiği bir tablo, kelime, keli-
                               me öbekleri (phrases), cümle, resim, vb. eşleştirmeler ve soruların cevaplandırıldığı
                               birkaç bölüm içerir. Etkinlik kağıdındaki tüm bölümler öğrenciler tarafından tamam-
                               lanır (ÜF2). Ses kaydı birkaç kez dinlenir. Akıllı tahtada ses kaydı kapatılır. Cevaplar
                               öğrenci ve öğretmen tarafından hep beraber kontrol edilir. Dinleme metninde geçen
                               dilbilgisi kalıpları öğretmen tarafından  tahtaya yazılır. Nasıl kullanıldıkları hatırlatılır.
                               Böylece dinleme etkinliği sona erer (SF1). Öğretmen bu kısımda dersi Jigsaw tekniği
                               (FÖOD3) ile işleneceğini belirterek teknik hakkında bilgi verir. Sonrasında sınıf mev-
                               cuduna göre  gruplar oluşturulur (SF2).

                                                                                                         37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42