Page 37 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 37
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Değerlendirme Adımları: Öğrencilere her bir kurabiye parçasını kendi kâğıtlarına
çizmelerini veya yazmalarını söyleyin.
Ardından her bir parçanın altına kısa bir açıklama yazmalarını isteyin. Örneğin:
Kurabiyenin büyüklüğü için: Konunun çoğunu anladım.
Kurabiyenin lezzeti için: Ders ilginçti ama bazı konuları daha fazla anlamam gere-
kiyor.
Kurabiyenin dokusu için: Birkaç konuda karışıklık yaşadım ve daha fazla pratik yap-
mam gerekiyor.
Toplama ve Değerlendirme: Öğrencilerin kâğıtlarını toplayın ve değerlendirme not-
larınızı alın. Öğrencilerin genel olarak hangi konuları anladığını ve hangi konuların
daha fazla çalışma gerektirdiğini belirleyin.
Birinci Ders
Warm-up:
Öğretmen dersin girişinde öğrencilere kendi sevdiği bir serbest zaman etkinliğin-
den bahseder. Bu bilgiyi verirken öğreteceği hedef kazanıma uygun kelime ve ya-
pıları kullanır. Dinleme etkinliğinde benzer konuşmalar duyacaklarını belirtir. EBA
portalı üzerinden serbest zaman etkinlik görsellerinin olduğu içerik açılır (FÖOD1).
http://meb.ai/bWW7hq (Link EBA'ya giriş yaptıktan sonra çalışır.) (İF1).
Listening:
Öğretmen K-W-L (Bil- İste- Öğren) değerlendirmesi yapacağını söyler. Öğrencilerin
temaya yönelik hazır bulunuşluk düzeyleri, ilgileri ve ön bilgileri hakkında fikir sahibi
olunur. Öğretim sürecini öğrenci ön bilgi, ilgi ve ihtiyaçlarına göre farklılaştırmak için
öğretmen bilgi edinmiş olur. Öğretmen üç sütundan oluşan tabloyu öğrencilere basılı
olarak dağıtır (Bkz. EK1). K (Know) "Ne biliyorum?", W (Want to know) "Ne öğrenmek
istiyorum?", L (Learn) "Ne öğrendim?" bölümlerini doldurmalarını ister. K sütununa;
öğrencilerden bildiği kelimeleri, dilbilgisi yapıları / konuları düşünmeleri ve kâğıda
yazmaları beklenir. Konuyla ilgili mevcut bilgi düzeyleri değerlendirilmiş olur.
Uygulama Süreci W sütununa; öğrenciler, tema hakkında daha fazla bilgi edinmek istedikleri kelimele-
ri, dilbilgisi yapılarını ve konularını belirler, yazar. Konuyla ilgili merak ettiklerini sor-
maya teşvik edilir. L sütuna; öğrenciler, öğrenme süreci boyunca edindikleri bilgileri
gözden geçirir ve öğrenmelerini ekler. Bu son bölümde mevcut bilgi düzeylerini yeni-
den değerlendirmeleri beklenir (ÜF1).
Öğretmen, listening aktivitesine geçer. Akıllı tahtadan EBA portalında kayıt-
lı olan İngilizce 9 - Ünite 3 - Dinleme Dosyası 1’i (FÖOD2). http://meb.ai/xPNmgn
(Link EBA'ya giriş yaptıktan sonra çalışır.) açar (İF2). Ses kaydı içeriğinde birkaç
kişinin hobi ve serbest zaman etkinlikleri hakkında bilgiler verdiğini belirtir. Dinleme
metni ile ilgili daha önce hazırladığı etkinlik kâğıdını dağıtır (İF3). Etkinlik kâğıdı; din-
leme metninde yer alan kişilerin verdiği bilgilerin işaretlendiği bir tablo, kelime, keli-
me öbekleri (phrases), cümle, resim, vb. eşleştirmeler ve soruların cevaplandırıldığı
birkaç bölüm içerir. Etkinlik kağıdındaki tüm bölümler öğrenciler tarafından tamam-
lanır (ÜF2). Ses kaydı birkaç kez dinlenir. Akıllı tahtada ses kaydı kapatılır. Cevaplar
öğrenci ve öğretmen tarafından hep beraber kontrol edilir. Dinleme metninde geçen
dilbilgisi kalıpları öğretmen tarafından tahtaya yazılır. Nasıl kullanıldıkları hatırlatılır.
Böylece dinleme etkinliği sona erer (SF1). Öğretmen bu kısımda dersi Jigsaw tekniği
(FÖOD3) ile işleneceğini belirterek teknik hakkında bilgi verir. Sonrasında sınıf mev-
cuduna göre gruplar oluşturulur (SF2).
37