Page 34 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 34

İngilizce

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               1.  K-W-L (Bil- İste- Öğren) Değerlendirme Aracı
                               2.  Jigsaw Ayrılıp Birleşme Öğrenme Stratejisi

                               3.  Yumruk Yapma Değerlendirme Aracı
                               4.  Swap (Değiştirme) Tekniği

                               5.  Checklist Değerlendirme Aracı
                               6.  Performans Ödevi:
                                 •  Asansör Konuşması Etkinliği

                                 •  Holistik Rubrik Değerlendirme Aracı
                               7.  Kurabiye Değerlendirme Yöntemi

                               K-W-L / Bil- İste- Öğren Değerlendirme Aracı (K-W-L / Know-Want to Know-Learn
                               Chart):  KWL,  öğrencilerin  temaya  yönelik  hazır  bulunuşluk  düzeyleri,  ilgileri  ve  ön
                               bilgileri hakkında fikir sahibi olunup, öğretim süreci öğrenci ön bilgi, ilgi ve ihtiyaçlarına
                               göre farklılaştırılır. KWL; K (Know) "Ne biliyorum?", W (Want to know) "Ne öğrenmek
                               istiyorum?"  ve  L  (Learn)  "Ne  öğrendim?"  kelimelerinin  baş  harflerinden  oluşur.  Üç
                               sütundan oluşan bir tablo hazırlanır, birinci sütuna K, ikinci sütuna W, üçüncü sütuna
                               L yazılır (Bkz. EK1).
                               Uygulama Süreci:

                               K sütununa; öğrencilerin bildiği kelimeleri, dilbilgisi yapıları, konuları düşünmeleri ve
                               kâğıda yazmaları beklenir. Konuyla ilgili mevcut bilgi düzeyleri değerlendirilmiş olur.

                               W sütununa; öğrenciler tema hakkında daha fazla bilgi edinmek istedikleri kelimeler,
                               dilbilgisi  yapıları  ve  konuları  belirler,  yazar.  Konuyla  ilgili  merak  ettikleri  soruları
                               sormaya teşvik edilirler.
                               L  sütuna;  öğrenciler  öğrenme  süreci  boyunca  edindikleri  bilgileri  gözden  geçirirler
                               ve  yeni  öğrenmelerini  eklerler.  Bu  son  bölümde  mevcut  bilgi  düzeylerini  yeniden
                               değerlendirmeleri beklenir.
                               Jigsaw  Ayrılıp  Birleşme  Öğrenme  Stratejisi  (Jigsaw  Cooperative  Learning
                               Strategy): Jigsaw tekniği, öğrencilerin bir araya gelerek küçük gruplar oluşturdukları
                               ve  her  bir  grubun  önceden  belirlenmiş  bir  konuyu  derinlemesine  öğrenmek  için
                               sorumluluk  aldığı  bir  öğrenme  yöntemidir.  Bu  tekniğin  amacı,  öğrencilere  aktif  bir
                               şekilde katılım sağlamak, iş birliği yapmayı teşvik etmek ve öğrenme sürecini daha
                               etkili hâle getirmektir.
                               Jigsaw Tekniği Uygulama Adımları:

                               Grup Oluşturma: Sınıf önceden belirlenmiş bir konuyu öğrenmek için küçük gruplara
                               ayrılır. Her grup farklı alt konuları ele alacak şekilde düzenlenir.

                               Uzmanlaşma: Her grup kendilerine verilen alt konuyu derinlemesine araştırır ve anlar.
                               Bu süreçte grup üyeleri birbirlerine destek olur, kaynakları inceler ve konuyu anlamak
                               için tartışır.
                               Bilgi Paylaşımı: Gruplar öğrenilen bilgileri diğer grup üyeleriyle paylaşmak için tekrar
                               bir araya gelir. Her grup kendi alt konularıyla ilgili bilgileri sunar ve diğer gruplardan
                               gelen bilgileri dinler.

    34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39