Page 34 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 34
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
1. K-W-L (Bil- İste- Öğren) Değerlendirme Aracı
2. Jigsaw Ayrılıp Birleşme Öğrenme Stratejisi
3. Yumruk Yapma Değerlendirme Aracı
4. Swap (Değiştirme) Tekniği
5. Checklist Değerlendirme Aracı
6. Performans Ödevi:
• Asansör Konuşması Etkinliği
• Holistik Rubrik Değerlendirme Aracı
7. Kurabiye Değerlendirme Yöntemi
K-W-L / Bil- İste- Öğren Değerlendirme Aracı (K-W-L / Know-Want to Know-Learn
Chart): KWL, öğrencilerin temaya yönelik hazır bulunuşluk düzeyleri, ilgileri ve ön
bilgileri hakkında fikir sahibi olunup, öğretim süreci öğrenci ön bilgi, ilgi ve ihtiyaçlarına
göre farklılaştırılır. KWL; K (Know) "Ne biliyorum?", W (Want to know) "Ne öğrenmek
istiyorum?" ve L (Learn) "Ne öğrendim?" kelimelerinin baş harflerinden oluşur. Üç
sütundan oluşan bir tablo hazırlanır, birinci sütuna K, ikinci sütuna W, üçüncü sütuna
L yazılır (Bkz. EK1).
Uygulama Süreci:
K sütununa; öğrencilerin bildiği kelimeleri, dilbilgisi yapıları, konuları düşünmeleri ve
kâğıda yazmaları beklenir. Konuyla ilgili mevcut bilgi düzeyleri değerlendirilmiş olur.
W sütununa; öğrenciler tema hakkında daha fazla bilgi edinmek istedikleri kelimeler,
dilbilgisi yapıları ve konuları belirler, yazar. Konuyla ilgili merak ettikleri soruları
sormaya teşvik edilirler.
L sütuna; öğrenciler öğrenme süreci boyunca edindikleri bilgileri gözden geçirirler
ve yeni öğrenmelerini eklerler. Bu son bölümde mevcut bilgi düzeylerini yeniden
değerlendirmeleri beklenir.
Jigsaw Ayrılıp Birleşme Öğrenme Stratejisi (Jigsaw Cooperative Learning
Strategy): Jigsaw tekniği, öğrencilerin bir araya gelerek küçük gruplar oluşturdukları
ve her bir grubun önceden belirlenmiş bir konuyu derinlemesine öğrenmek için
sorumluluk aldığı bir öğrenme yöntemidir. Bu tekniğin amacı, öğrencilere aktif bir
şekilde katılım sağlamak, iş birliği yapmayı teşvik etmek ve öğrenme sürecini daha
etkili hâle getirmektir.
Jigsaw Tekniği Uygulama Adımları:
Grup Oluşturma: Sınıf önceden belirlenmiş bir konuyu öğrenmek için küçük gruplara
ayrılır. Her grup farklı alt konuları ele alacak şekilde düzenlenir.
Uzmanlaşma: Her grup kendilerine verilen alt konuyu derinlemesine araştırır ve anlar.
Bu süreçte grup üyeleri birbirlerine destek olur, kaynakları inceler ve konuyu anlamak
için tartışır.
Bilgi Paylaşımı: Gruplar öğrenilen bilgileri diğer grup üyeleriyle paylaşmak için tekrar
bir araya gelir. Her grup kendi alt konularıyla ilgili bilgileri sunar ve diğer gruplardan
gelen bilgileri dinler.
34