Page 39 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 39
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Tamamlama Değerlendirme:
Öğrencilere topladıkları bilgileri sunuma dönüştürmeleri için zaman verilir. Sunum
süresine bütün öğrencilerin katılması teşvik edilir. Yapılan sunumlar sınıf olarak din-
lenir. Takım sunumları değerlendirme kağıdı öğrencilere dağıtılır ve öz değerlen-
dirme yapılır (Bkz. EK2) (ÜF4).
İkinci Ders
Speaking:
Öğretmen derse giriş olarak bir önceki derste öğrencilerin neler öğrendiklerini kı-
saca tekrar eder. Öğrencilerden geri bildirim almak amacıyla oldukça hızlı dönüt
alınan yumruk yapma değerlendirme yöntemini kullanır (ÜF5). Onlara şu soruyu
sorar ve yumruk yöntemi ile cevap vermelerini ister : “Serbest zaman etkinlikleri ile
ilgili ne biliyorum?”. Öğrenci yumruğunu göğüs hizasında tutar ve açtığı parmak sa-
yısı kadar işlenen konuda hakkında kendi yetkinliğini değerlendirmiş olur. Örneğin;
Beş parmak: Bir başkasına açıklayacak kadar iyi biliyorum.
Dört parmak: Yardım almadan anlayacak kadar iyi biliyorum.
Üç parmak: Biraz yardıma ihtiyacım olabilir.
İki parmak: Daha çok pratik yapma ve yardım alma ihtiyacım olabilir.
Bir parmak: Henüz öğrenme işinin başlarındayım.
Öğretmen bu derste speaking aktivitesi yapacaklarını ve amaçlarının öğrencilerin
kendi sevdikleri bir serbest zaman etkinliğine ilişkin görüşlerini sözlü olarak ifade
etmek olduğunu söyler. Bu etkinliğin swap tekniği uygulayarak yapacağını açıklar
ve teknik hakkında bilgi verir.
Swap Tekniği (SF4).
1. Öncelikle her öğrencinin şu soruyu sorarak konuşmayı başlatması beklenir. Bu
soru: “What’s your favourite activity?” Öğretmen tarafından tahtaya yazılır. Et-
kinlik bitince kullanılacak olan checklist (Bkz. EK3) bu aşamada öğrencilere
dağıtılır. Bunun amacı öğrencilerin süreç içerisinde kendilerini nasıl değerlen-
direceklerini görmesini sağlamaktır (İF6).
2. Sonra öğretmen ikili ya da üçlü küçük gruplar oluşturur. Bu grupları oluştu-
rurken en az birkaç grubu aynı öğrenme seviyesinde olan öğrencilerle homo-
jen kurmak tercihen daha iyi olur. İleri seviyedeki öğrencilerin daha karmaşık
kelime ve dil yapılarıyla konuşmalarına imkân vermek için performansı yüksek
öğrencilerle eşleştirilir (SF5).
3. Paylaşım aşaması: Öğrenci arkadaşına “What’s your favourite activity?" soru-
sunu sorar. Süre tutulur bunun için kronometre kullanılabilir. Verilen süre 1 da-
kikadır. Karşısındaki öğrenci cevap vermeye başlar. Öğrenci kendi sevdiği bir
hobisi veya serbest zaman etkinliğinin adı, neden sevdiği hakkında bilgi verir
(SF6).
4. Değerlendirme: Öğrenciler kendi performansını öğretmenlerinin onlara da-
ğıttığı kontrol listesi ile yapar (ÜF6). Bu arada öğretmen aralarda dolaşarak
öğrencileri takip eder.
39