Page 36 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 36
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Zamanın Belirlenmesi: Her eşleşmede her bir öğrenci 1 dakikayı geçmeyecek sürede
konuşur. Öğrencilerden biri süre tutar.
Konuşmanın Başlatılması: Öğretmen konuşma esnasında kullanılacak hedef kelime
ve yapıları hatırlatır. İhtiyaç hissederse bir örnek uygulamayı gönüllü bir öğrenci ile
kendisi yapar.
Rotasyon: Süre dolduğunda eşler değişir ve konuşma yapılır.
Değerlendirme: Konuşmalar tamamlanınca öğretmen öğrencilerden sözel olarak
geri bildirim alır, duygularını sorar. Konu ile ilgili neyi yapıp yapamadıkları konuşulur.
Etkinlik isimleri ve dilbilgisi yapılarını kullanırken fark ettikleri eksikleri tamamlama,
geliştirme konusunda yönlendirmeler yapılır.
Takip Etkinliği: Swap etkinliğini takip eden diğer derslerde öğretmen reading-writing
ve farklı etkinlikler ile konunun daha da derinleştireceğini ve pekiştireceğini açıklar.
Tema sonu takip etkinliği olarak bir asansör konuşmasının video kaydını yapmalarını,
bunu EBA portalına kaydetmelerini ister. Bu bir üründür ve performans ödevi olarak
verilir. Asansör konuşmasında öğrenciden 1 dakikalık süre içinde söylemesini bekle-
diğimiz bilgiler; öğrencinin adı, soyadı, yaşı, nereli ve hangi milletten olduğu, ilgi duy-
duğu, sevip / sevmediği hobi ve serbest zaman etkinliklerinin neler olduğu ve etkinlik
ile ilgili kendi görüşleridir. Öğretmen değerlendirme aracı olarak “Holistik Rubrik” kul-
lanır ve kriterleri öğrencilere açıklar. Öğretmen yüklenen etkinliklerin takibini yapar,
kontrol eder, her bir öğrenciyi değerlendirir ve EBA portalında ilgili bölüme değerlen-
dirmesini yazar. Öğretmen değerlendirmesi sadece puan olarak yazılmamalı; öğren-
cinin İngilizce dersine ilgi, sevgi ve motivasyonunu devam ettirecek ifadeler kullanma-
ya dikkat edilmelidir.
Kontrol Listesi (Check List): Belirli bir etkinlik veya proje için gerekli adımları içeren
kontrol listesidir. Öğrenciler kendi performansını bu listeyi kullanarak değerlendirir,
eksik veya başarılı buldukları adımları işaretler.
Holistik Rubrik Değerlendirme Yöntemi (Holistic Rubric): Öğrencinin video
kayıtta performansı bütünsel olarak değerlendirilir, genel bir puan verilir. Bu rubrik
öğrencilerin hem içerik hem dil becerileri açısından değerlendirilmesine olanak
tanırken aynı zamanda sunum yeteneklerini değerlendirir.
Kurabiye Değerlendirme Yöntemi (Cookie Feedback Method): Sınıf içi bir değerlen-
dirme aracı olarak kullanılır, öğrencilerin kendi öğrenmelerini gözden geçirmelerine
ve öğretmenin dersin etkililiğini değerlendirmesine yardımcı olur (özel gereksinimli
öğrenci için uygulanabilir). Uygulama basamakları:
Hazırlık: Dersin sonunda veya bir aktivite tamamlandığında öğrencilere bir kâğıt ve
kalem verin.
Kurabiye Görseli: Öğrencilere, kurabiye değerlendirme yönteminin simgesel görseli
olan kurabiye resmini gösterin veya projeksiyonla yansıtın.
Kurabiye Parçaları: Her bir parçanın öğrencilerin kendi öğrenmelerini değerlendir-
melerine yardımcı olacak bir bileşen temsil ettiğini söyleyin. Örneğin:
Kurabiyenin büyüklüğü: Bugün öğrendiğiniz konuyu ne kadar iyi anladığınızı temsil
eder.
Kurabiyenin lezzeti: Ders sırasında aldığınız keyif veya dersin etkililiği ile ilgilidir.
Kurabiyenin dokusu: Öğrenme sürecinde karşılaştığınız zorlukları veya anlamadığınız
noktaları ifade eder.
36