Page 31 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 31

İngilizce

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               İF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye serbest zaman etkinliklerinin isimleri, bu ser-
                               best zaman etkinliğini yaparken kullandıkları malzemeler, nasıl yapıldığı, bu etkin-
                               liği yapan ünlü kişi ya da sporculara ilişkin görseller sunulur. Bu görsellerin arkasın-
                               da hangi serbest zaman etkinliği olduğuna ilişkin Türkçe ve İngilizce isimleri yazar.

                               İF5: Öğretmen desteğe ihtiyacı olan öğrenci için daha önceden hazırlamış olduğu
                               diyagramı paylaşır. Desteğe ihtiyacı olan öğrenci çalışma masasında akranlarının
                               hazırlamış olduğu diyagram ile benzer içeriği olanları aynı renge boyar.

                               İF6: Desteğe gereksinimi olan öğrenciler için hazırlanacak olan kontrol listesindeki
                               ifadeler basitleştirilir ve Türkçe karşılıkları yazılı olarak öğrencilere dağıtılır.
                               İF7: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin kendisini ve hobilerini bir başka kişiye anlatır-
                               ken konuşmasını çekeceği video yerine alternatif olarak poster, sunumunu ses kayıt
                               vb. sunum tarzları ile hazırlamalarına imkân tanınır.
                               SF1:  Dinlediği  metindeki  konuşmacıya  ait  içeriği  dinler,  öğretmeni  ile  birlikte
                               dinleme metninde kullanılan kalıpları öğretmen rehberliğinde deftere yazar.
                               SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için öğretmen grup içindeki görevinin ne oldu-
                               ğunu açıkça anlatır. Görevlerinin yazılı olduğu hatırlatıcı kartlar öğrenciye verilir.
                               Öğrenci grupların oluşturulma sırasında gruptaki görevlerine çalışır.
         Süreç
                               SF3: Yüksek performans gösteren öğrenciler uzman grup buluşmasında akranları
                               ile tuttukları notları sunarlar. Uzman grupta yer alan yüksek performans gösteren
                               çocuklar  tekrar  gruplarına  geldiklerinde  uzman  grup  çalışmasında  aldığı  notları
                               arkadaşlarına  aktararak  gerekli  düzenlemeleri  yapar.  Asıl  grubundaki  çalışmayı
                               daha üst düzeye taşıyacak bilgi, kelime, dil yapıları, sunum çeşitliliği ile ilgili fikir
                               alışverişinde bulunarak konuları zenginleştirilir.
                               ÜF1: KWL değerlendirme tekniğinde yer alan sorular aynı şekilde sorulur. Fakat
                               öğrencinin  vereceği  cevaplar  farklılaşacağı  için  bu  kısım  tespit  edildikten  sonra
                               ders kapsamında etkinlik çalışma kâğıtları ve rubrikler buna göre hazırlanır.

                               ÜF2: Dinleme metninde geçen bir konuşmacıya ilişkin konuşan kişinin sevip / sev-
                               mediği  serbest  zamanlarını  öğretmenin  hazırladığı  tabloda  tik  atarak  işaretler.
                               Öğretmen  tarafından  hazırlanan  tabloda  “likes”  ve  “dislikes”  satırları  oluşturulur.
                               Ayrıca resim-isim eşleştirme çalışması sadeleştirilir ve sorulan soru sayısı azaltıla-
                               rak kâğıda eklenebilir.

                               ÜF3: Öğretmen tarafından sunum kontrol listesi hazırlanır. Desteğe ihtiyacı olan
         Ürün                  öğrenci kontrol listesini kullanarak kendi etkinlik çalışma kâğıdında ve kendi diyag-
                               ramında oluşturduğu çalışmalardan sunumunu hazırlar.

                               ÜF4: Öz değerlendirme formu iyi, orta, az olmak üzere üç kısımdan oluşur. Öğrenci
                               kendi hazırlamış olduğu sunumu bu kriterlere göre değerlendirir.

                               ÜF5: Yumruk yapma tekniğinde değerlendirme süreci farklılaştırılır. Desteğe ihti-
                               yacı olan öğrenci için öğretmen İngilizce yönergeyi Türkçe olarak açıklayarak öğ-
                               rencinin öz değerlendirme yapmasını ister.
                               ÜF6: Desteğe gereksinimi olan öğrenciler için hazırlanan basitleştirilmiş ve Türkçe
                               karşılıklarının yazıldığı kontrol listesine göre kendisini değerlendirmesi istenir.

                                                                                                         31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36