Page 31 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 31
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
İF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye serbest zaman etkinliklerinin isimleri, bu ser-
best zaman etkinliğini yaparken kullandıkları malzemeler, nasıl yapıldığı, bu etkin-
liği yapan ünlü kişi ya da sporculara ilişkin görseller sunulur. Bu görsellerin arkasın-
da hangi serbest zaman etkinliği olduğuna ilişkin Türkçe ve İngilizce isimleri yazar.
İF5: Öğretmen desteğe ihtiyacı olan öğrenci için daha önceden hazırlamış olduğu
diyagramı paylaşır. Desteğe ihtiyacı olan öğrenci çalışma masasında akranlarının
hazırlamış olduğu diyagram ile benzer içeriği olanları aynı renge boyar.
İF6: Desteğe gereksinimi olan öğrenciler için hazırlanacak olan kontrol listesindeki
ifadeler basitleştirilir ve Türkçe karşılıkları yazılı olarak öğrencilere dağıtılır.
İF7: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin kendisini ve hobilerini bir başka kişiye anlatır-
ken konuşmasını çekeceği video yerine alternatif olarak poster, sunumunu ses kayıt
vb. sunum tarzları ile hazırlamalarına imkân tanınır.
SF1: Dinlediği metindeki konuşmacıya ait içeriği dinler, öğretmeni ile birlikte
dinleme metninde kullanılan kalıpları öğretmen rehberliğinde deftere yazar.
SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için öğretmen grup içindeki görevinin ne oldu-
ğunu açıkça anlatır. Görevlerinin yazılı olduğu hatırlatıcı kartlar öğrenciye verilir.
Öğrenci grupların oluşturulma sırasında gruptaki görevlerine çalışır.
Süreç
SF3: Yüksek performans gösteren öğrenciler uzman grup buluşmasında akranları
ile tuttukları notları sunarlar. Uzman grupta yer alan yüksek performans gösteren
çocuklar tekrar gruplarına geldiklerinde uzman grup çalışmasında aldığı notları
arkadaşlarına aktararak gerekli düzenlemeleri yapar. Asıl grubundaki çalışmayı
daha üst düzeye taşıyacak bilgi, kelime, dil yapıları, sunum çeşitliliği ile ilgili fikir
alışverişinde bulunarak konuları zenginleştirilir.
ÜF1: KWL değerlendirme tekniğinde yer alan sorular aynı şekilde sorulur. Fakat
öğrencinin vereceği cevaplar farklılaşacağı için bu kısım tespit edildikten sonra
ders kapsamında etkinlik çalışma kâğıtları ve rubrikler buna göre hazırlanır.
ÜF2: Dinleme metninde geçen bir konuşmacıya ilişkin konuşan kişinin sevip / sev-
mediği serbest zamanlarını öğretmenin hazırladığı tabloda tik atarak işaretler.
Öğretmen tarafından hazırlanan tabloda “likes” ve “dislikes” satırları oluşturulur.
Ayrıca resim-isim eşleştirme çalışması sadeleştirilir ve sorulan soru sayısı azaltıla-
rak kâğıda eklenebilir.
ÜF3: Öğretmen tarafından sunum kontrol listesi hazırlanır. Desteğe ihtiyacı olan
Ürün öğrenci kontrol listesini kullanarak kendi etkinlik çalışma kâğıdında ve kendi diyag-
ramında oluşturduğu çalışmalardan sunumunu hazırlar.
ÜF4: Öz değerlendirme formu iyi, orta, az olmak üzere üç kısımdan oluşur. Öğrenci
kendi hazırlamış olduğu sunumu bu kriterlere göre değerlendirir.
ÜF5: Yumruk yapma tekniğinde değerlendirme süreci farklılaştırılır. Desteğe ihti-
yacı olan öğrenci için öğretmen İngilizce yönergeyi Türkçe olarak açıklayarak öğ-
rencinin öz değerlendirme yapmasını ister.
ÜF6: Desteğe gereksinimi olan öğrenciler için hazırlanan basitleştirilmiş ve Türkçe
karşılıklarının yazıldığı kontrol listesine göre kendisini değerlendirmesi istenir.
31