Page 33 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 33

İngilizce

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı          Favori Etkinliklerim
         Konu                  Movies 1
                               Kayıtlı bir metin veya videoda sevdikleri / sevmedikleri hobi ve serbest zaman et-
         Öğrenme Hedefleri     kinlikleriyle ilgili tanıdık kelimeleri / ifadeleri tespit eder.
                               Serbest zaman etkinliklerine ilişkin görüşlerini sözlü olarak ifade eder.
                               Dinleme Metni, Akıllı Tahta, Konuşma Kartları, Ayrılıp Birleşme Kartları, İnternet
         Materyaller
                               Siteleri, Kronometre, Kendi Hazırladığı Video, EBA, E-Portföy , Video Blog
         Süre                  2 ders saati

                               Bu etkinlik planı ardışık iki ders saatinde E9.3.L1. ve E9.3.S1. kazanımlarına yönelik,
                               sınıfta işlenmek üzere hazırlanmıştır.

                               Birinci ders: Kayıtlı bir metin veya videoda sevdikleri / sevmedikleri hobi ve serbest
                               zaman  etkinlikleriyle  ilgili  tanıdık  kelimeleri  /  ifadeleri  tespit  eder  (E9.3.L1.)
                               kazanımına  yönelik  bir  etkinliktir.  Öğretmen  öğrencilerin  konuya  ilişkin  önceki
                               bilgileri  ve  mevcut  ilgilerini  ortaya  çıkarmak  amacıyla  öğretim  süreci  öncesinde
                               kullanılan K-W-L (Bil-İste-Öğren) değerlendirme aracını uygular. Sonra “Dinleme
                               Etkinliği” kâğıdını dağıtır ve ses kaydını birkaç kez dinletir. Öğrenciler kendilerine
                               dinletilen  sesli  kayıtta  geçen  serbest  zaman  etkinliklerini  tespit  eder  ve  bilgileri
                               “Dinleme Etkinliği” kâğıdındaki ilgili bölümlere yazar. Cevaplar öğrenci ve öğretmen
                               tarafından hep beraber kontrol edilir.
                               Daha  sonra  öğretmen  Jigsaw  (Ayrılıp  Birleşme)  öğrenme  stratejisi  kullanılır.
                               Öğrenciler  ayrılıp-birleşme  grup  çalışmasını  yapar  ve  sunar.  Amaç;  iş  birlikli  bir
                               öğrenme ortamı kurarak hedef bilgiyi işlemek, derinleştirmek ve bir sonraki ders
                               yapılacak speaking dersi için kullanılabilir hâle getirmektir.

                               İkinci  ders:  Serbest  zaman  etkinliklerine  ilişkin  görüşlerini  sözlü  olarak  ifade
                               eder  (E9.3.S1.)  kazanımına  yönelik  bir  etkinliktir.  Öğretmen  dersin  girişinde,
         Etkinlik Açıklaması   öğrencilerin bir önceki derste öğrendikleri kelimeleri ve yapıları anlama düzeyleri
                               hakkında geri bildirim almak amacıyla kullanılan yumruk yapma değerlendirme
                               aracını uygular. Sonra sınıfa konuşma etkinliği yapacaklarını ve bunun aşamalarını
                               anlatır. Öğretim metodu olarak swap (değiştirme) tekniği kullanılır. Sırasıyla her
                               bir öğrenci verilen süre içinde kendi sevdiği bir serbest zaman aktivitesi hakkında
                               partneri ile paylaşımda bulunur ve arkadaşını dinler.

                               Amaç;   öğrencileri   konuşma   konusunda   cesaretlendirmek,   birbirlerinden
                               öğrenmelerine  olanak  tanımak  ve  yetkinliklerini  artırmaktır.  Öğrenciler  kendi
                               performans değerlendirmesini, öğretmen tarafından hazırlanıp dağıtılan kontrol
                               listesi  ile  yapar.  Ders  sonunda  öğretmen  performans  ödevi  verir.  Öğrencilerden
                               herhangi  bir  kişiye  kendi  sevdiği  ve  sevmediği  serbest  zaman  etkinliklerini
                               nedenleriyle  açıkladığı  bir  konuşmanın  video  kaydını  yapmalarını  ister.  Ödev
                               asansör  konuşması  etkinliği  olarak  planlanır,  ders  kazanımının  ürünü  olan  video
                               öğrenci tarafından EBA portalına yüklenir, öğretmen tarafından holistik rubrik ile
                               değerlendirilir. Ödevin içeriği, aşamaları, değerlendirme aracının teslim tarihî ve
                               kriterleri öğrenciye ayrıntılı olarak açıklanır ve basılı olarak da verilir.

                               Derste  kullanılan  öğretim  metotları  ve  açıklamaları,  uygulanan  etkinliklerin
                               kriterleri, değerlendirme araçları şunlardır:


                                                                                                         33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38