Page 33 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 33
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Favori Etkinliklerim
Konu Movies 1
Kayıtlı bir metin veya videoda sevdikleri / sevmedikleri hobi ve serbest zaman et-
Öğrenme Hedefleri kinlikleriyle ilgili tanıdık kelimeleri / ifadeleri tespit eder.
Serbest zaman etkinliklerine ilişkin görüşlerini sözlü olarak ifade eder.
Dinleme Metni, Akıllı Tahta, Konuşma Kartları, Ayrılıp Birleşme Kartları, İnternet
Materyaller
Siteleri, Kronometre, Kendi Hazırladığı Video, EBA, E-Portföy , Video Blog
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik planı ardışık iki ders saatinde E9.3.L1. ve E9.3.S1. kazanımlarına yönelik,
sınıfta işlenmek üzere hazırlanmıştır.
Birinci ders: Kayıtlı bir metin veya videoda sevdikleri / sevmedikleri hobi ve serbest
zaman etkinlikleriyle ilgili tanıdık kelimeleri / ifadeleri tespit eder (E9.3.L1.)
kazanımına yönelik bir etkinliktir. Öğretmen öğrencilerin konuya ilişkin önceki
bilgileri ve mevcut ilgilerini ortaya çıkarmak amacıyla öğretim süreci öncesinde
kullanılan K-W-L (Bil-İste-Öğren) değerlendirme aracını uygular. Sonra “Dinleme
Etkinliği” kâğıdını dağıtır ve ses kaydını birkaç kez dinletir. Öğrenciler kendilerine
dinletilen sesli kayıtta geçen serbest zaman etkinliklerini tespit eder ve bilgileri
“Dinleme Etkinliği” kâğıdındaki ilgili bölümlere yazar. Cevaplar öğrenci ve öğretmen
tarafından hep beraber kontrol edilir.
Daha sonra öğretmen Jigsaw (Ayrılıp Birleşme) öğrenme stratejisi kullanılır.
Öğrenciler ayrılıp-birleşme grup çalışmasını yapar ve sunar. Amaç; iş birlikli bir
öğrenme ortamı kurarak hedef bilgiyi işlemek, derinleştirmek ve bir sonraki ders
yapılacak speaking dersi için kullanılabilir hâle getirmektir.
İkinci ders: Serbest zaman etkinliklerine ilişkin görüşlerini sözlü olarak ifade
eder (E9.3.S1.) kazanımına yönelik bir etkinliktir. Öğretmen dersin girişinde,
Etkinlik Açıklaması öğrencilerin bir önceki derste öğrendikleri kelimeleri ve yapıları anlama düzeyleri
hakkında geri bildirim almak amacıyla kullanılan yumruk yapma değerlendirme
aracını uygular. Sonra sınıfa konuşma etkinliği yapacaklarını ve bunun aşamalarını
anlatır. Öğretim metodu olarak swap (değiştirme) tekniği kullanılır. Sırasıyla her
bir öğrenci verilen süre içinde kendi sevdiği bir serbest zaman aktivitesi hakkında
partneri ile paylaşımda bulunur ve arkadaşını dinler.
Amaç; öğrencileri konuşma konusunda cesaretlendirmek, birbirlerinden
öğrenmelerine olanak tanımak ve yetkinliklerini artırmaktır. Öğrenciler kendi
performans değerlendirmesini, öğretmen tarafından hazırlanıp dağıtılan kontrol
listesi ile yapar. Ders sonunda öğretmen performans ödevi verir. Öğrencilerden
herhangi bir kişiye kendi sevdiği ve sevmediği serbest zaman etkinliklerini
nedenleriyle açıkladığı bir konuşmanın video kaydını yapmalarını ister. Ödev
asansör konuşması etkinliği olarak planlanır, ders kazanımının ürünü olan video
öğrenci tarafından EBA portalına yüklenir, öğretmen tarafından holistik rubrik ile
değerlendirilir. Ödevin içeriği, aşamaları, değerlendirme aracının teslim tarihî ve
kriterleri öğrenciye ayrıntılı olarak açıklanır ve basılı olarak da verilir.
Derste kullanılan öğretim metotları ve açıklamaları, uygulanan etkinliklerin
kriterleri, değerlendirme araçları şunlardır:
33