Page 30 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 30
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 3
TEMA 3: MOVIES-1
Etkinliğe E9.3.L1. Students will be able to detect familiar words / phrases about likes /
Dönüştürülecek dislikes and hobbies in a recorded text or video.
Öğrenme Çıktıları E9.3.S1. Students will be able to express their opinions about free time activities.
Hobiler, serbest zaman etkinliklerini ifade eden kelime ve kalıpları bilir.
Hobiler, sevdikleri / beğendikleri / hoşlanmadıkları etkinlikler hakkında genel
bilgileri içeren basit sözlü metinleri anlar.
Hobiler, sevdikleri / beğendikleri / hoşlanmadıkları etkinlikler hakkında kısaca
konuşur.
Ön Koşul Beceriler /
Temel Kabuller Dinlediklerinde / izlediklerinde geçen basit kelime ve yapıları içeren bilgileri fark
eder.
Dinlediklerinde / izlediklerinde geçen bilmediği kelimelerin anlamını tahmin eder.
Dinleme stratejilerini uygular.
Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.
Tema Bazlı Öğrenci Hoşlandığı ve hoşlanmadığı etkinlikleri ifade etmekte zorlanabilir.
İhtiyaçları Serbest zaman aktivitelerin neler olduğunu açıklamakta zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Serbest zaman etkinliklerinin, fotoğraflarının ve İngilizce isimlerinin yazılı ol-
duğu renkli, şematik ifadelerin bulunduğu poster EBA portalı üzerinden dersten bir
gün önceden öğrenciye verilir. Bu ödevlendirme ile öğretmenin yeni başlayacağı
temaya hatırlatma yapması, öğrenci bilmiyorsa ön öğrenme ile hazırlıklı gelmesi
sağlanır.
İF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler diğer öğrencilerin dinleme metninde yer alan
hobi ve serbest zaman etkinliklerinden sadece sözcük gruplarını dinler (caving,
climbing, ice skating, horse riding, collecting stamps). Öğretmen dinleme metninin
oluşturulmasında kendi ses kaydı yaparak veya seslendirilmiş sözcüklerden fayda-
lanabilir. Bu kelimeleri öğrenciye dinletir.
İçerik İF3: Öğrencinin dinleme etkinliği kâğıdı öğretmen tarafından ayrıca tasarlanır. Sı-
nıftaki diğer öğrenciler dinleme etkinliği çalışma kâğıdında tüm konuşan kişilerin
anlattığı serbest zaman etkinliklerini yaparken desteğe ihtiyaç duyan öğrenci be-
lirlenen bir kişiye ait dinleme metninin etkinliğini yapar. Öğretmen desteğe ihtiyaç
duyan öğrencinin etkinlik kâğıdı içeriğini basitleştirir, puntoları büyütebilir, gerekir-
se tabloda resimlere ilişkin yazılar İngilizce-Türkçe adlarıyla verilir. Hobi ve serbest
zaman etkinliğine ilişkin farklı resimlerin sadeleştirilerek öğrenciye sunulması gibi
uyarlamalar yapılır. Desteğe ihtiyaç duyan öğrenci için dinleme metninde konuşan
birkaç kişiden sadece birinin sevip sevmediği etkinlikleri işaretleyeceği bir tablo ha-
zırlanır, öğrenci dinleme sürecinde bu kısmı doldurur. Örneğin dinleme metninde
“swimming” ifadesi geçiyorsa desteğe ihtiyaç duyan öğrenci sadece bir harf yaza-
rak doldurur (swimm_ng).
30