Page 30 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 30

İngilizce

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 3

        TEMA 3: MOVIES-1

         Etkinliğe             E9.3.L1.  Students  will  be  able  to  detect  familiar  words  /  phrases  about  likes  /
         Dönüştürülecek        dislikes and hobbies in a recorded text or video.
         Öğrenme Çıktıları     E9.3.S1. Students will be able to express their opinions about free time activities.

                               Hobiler, serbest zaman etkinliklerini ifade eden kelime ve kalıpları bilir.

                               Hobiler,  sevdikleri  /  beğendikleri  /  hoşlanmadıkları  etkinlikler  hakkında  genel
                               bilgileri içeren basit sözlü metinleri anlar.

                               Hobiler,  sevdikleri  /  beğendikleri  /  hoşlanmadıkları  etkinlikler  hakkında  kısaca
                               konuşur.
         Ön Koşul Beceriler /
         Temel Kabuller        Dinlediklerinde / izlediklerinde geçen basit kelime ve yapıları içeren bilgileri fark
                               eder.

                               Dinlediklerinde / izlediklerinde geçen bilmediği kelimelerin anlamını tahmin eder.
                               Dinleme stratejilerini uygular.

                               Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.

         Tema Bazlı Öğrenci    Hoşlandığı ve hoşlanmadığı etkinlikleri ifade etmekte zorlanabilir.
         İhtiyaçları           Serbest zaman aktivitelerin neler olduğunu açıklamakta zorlanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Serbest zaman etkinliklerinin, fotoğraflarının ve İngilizce isimlerinin yazılı ol-
                               duğu renkli, şematik ifadelerin bulunduğu poster EBA portalı üzerinden dersten bir
                               gün önceden öğrenciye verilir. Bu ödevlendirme ile öğretmenin yeni başlayacağı
                               temaya hatırlatma yapması, öğrenci bilmiyorsa ön öğrenme ile hazırlıklı gelmesi
                               sağlanır.

                               İF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler diğer öğrencilerin dinleme metninde yer alan
                               hobi  ve  serbest  zaman  etkinliklerinden  sadece  sözcük  gruplarını  dinler  (caving,
                               climbing, ice skating, horse riding, collecting stamps). Öğretmen dinleme metninin
                               oluşturulmasında kendi ses kaydı yaparak veya seslendirilmiş sözcüklerden fayda-
                               lanabilir. Bu kelimeleri öğrenciye dinletir.

         İçerik                İF3: Öğrencinin dinleme etkinliği kâğıdı öğretmen tarafından ayrıca tasarlanır. Sı-
                               nıftaki diğer öğrenciler dinleme etkinliği çalışma kâğıdında tüm konuşan kişilerin
                               anlattığı serbest zaman etkinliklerini yaparken desteğe ihtiyaç duyan öğrenci be-
                               lirlenen bir kişiye ait dinleme metninin etkinliğini yapar. Öğretmen desteğe ihtiyaç
                               duyan öğrencinin etkinlik kâğıdı içeriğini basitleştirir, puntoları büyütebilir, gerekir-
                               se tabloda resimlere ilişkin yazılar İngilizce-Türkçe adlarıyla verilir. Hobi ve serbest
                               zaman etkinliğine ilişkin farklı resimlerin sadeleştirilerek öğrenciye sunulması gibi
                               uyarlamalar yapılır. Desteğe ihtiyaç duyan öğrenci için dinleme metninde konuşan
                               birkaç kişiden sadece birinin sevip sevmediği etkinlikleri işaretleyeceği bir tablo ha-
                               zırlanır, öğrenci dinleme sürecinde bu kısmı doldurur. Örneğin dinleme metninde
                               “swimming” ifadesi geçiyorsa desteğe ihtiyaç duyan öğrenci sadece bir harf yaza-
                               rak doldurur (swimm_ng).

    30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35