Page 25 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 25
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 2
TEMA 2: MY ENVIRONMENT
E9.2.L1. Students will be able to respond to the questions related to the topic of a
Etkinliğe recorded text / video.
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları E.9.2.W.1. Students will be able to fill in a chart comparing cities in different
countries / Türkiye.
Öğrenciler önemli yerler hakkındaki bilgileri anlar.
Edatları bilir. (Next to, in front of, ...)
Çevresindeki bina isimlerini bilir. (mosque, theatre, ...)
Ön Koşul Beceriler / Öğrenciler basit yönergeleri anlayabilir ve uygulayabilir.
Temel Kabuller
Öğrenciler konumlarla ilgili cümleleri / açıklamaları anlar.
Öğrenciler nesnelerin konumları hakkında konuşur.
5N1K / Wh-questions kalıplarını kullanarak, soru sorup cevap verebilir.
Tema Bazlı Öğrenci Edatları tek başına veya cümle içinde kullanmakta zorlanabilir.
İhtiyaçları Çevresindeki yapıları açıklamada zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere çevresindeki mekânlara ilişkin görsellerin yer
aldıkları kavram kartları İngilizce ve Türkçe karşılıkları ile birlikte verilir.
İF2: Öğretmen bu kelimeleri konuşma içinde kullanmakta zorlanan öğrenciler için
hazırladığı kartlar içerisindeki kelime ve cümlelerin Türkçe karşılıklarını hazırlar.
İF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için şehirlerin özelliklerini anlatan metinler kısa
İçerik parçalara ayrılır. Öğretmen, metnin kısa parçalara ayrıldığı her bir cümlenin ne ile
ilgili olduğunu öğrenciye hatırlatan o cümleye ilişkin görseller koyar.
İF4: Metinlerin sesli okutulmasına imkân sağlayan araçlar kullanılır. Ayrıca akranları ile
birlikte hazırlanacak olan bir metin tasarlanabilir. Öğrenciler tarafından tasarlanan
metin öğretmen tarafından farklı bir kayıt cihazı ile kaydedildikten sonra dinleme
metni olarak kullanılabilir.
SF1: Öğrenciler boş bırakılan yerleri sözlü olarak dolduramazsa karışık hâlde yazı-
lı kartlar verilir ve öğrencilerden bu kartları uygun boşluklara yerleştirmeleri istenir.
Zorlanan öğrenciler için öğretmen kartların İngilizce okunuşunu söyleyerek yardımcı
olur. Öğrenciler, doğru kartı seçip cümledeki boşluğa yerleştirirler.
Süreç
SF2: Öğrenci öğretmen tarafından verilen kavram kartlarında yer alan İngilizce ke-
limeleri okunan metinde bulup renkli kalemle çizer. Bu kelimelere ilişkin anlam çalış-
maları yapar.
SF3: Öğrenci iş birlikli öğrenme ile öğrendiği yeni kelimelerin Türkçe karşılıklarını söz-
lükten, internet aracılığıyla veya öğretmen yardımıyla defterine yazar.
25