Page 25 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 25

İngilizce

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 2

        TEMA 2: MY ENVIRONMENT
                               E9.2.L1. Students will be able to respond to the questions related to the topic of a
         Etkinliğe             recorded text / video.
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları     E.9.2.W.1.  Students  will  be  able  to  fill  in  a  chart  comparing  cities  in  different
                               countries / Türkiye.
                               Öğrenciler önemli yerler hakkındaki bilgileri anlar.

                               Edatları bilir. (Next to, in front of, ...)
                               Çevresindeki bina isimlerini bilir. (mosque, theatre, ...)
         Ön Koşul Beceriler /   Öğrenciler basit yönergeleri anlayabilir ve uygulayabilir.
         Temel Kabuller
                               Öğrenciler konumlarla ilgili cümleleri / açıklamaları anlar.

                               Öğrenciler nesnelerin konumları hakkında konuşur.

                               5N1K / Wh-questions kalıplarını kullanarak, soru sorup cevap verebilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Edatları tek başına veya cümle içinde kullanmakta zorlanabilir.
         İhtiyaçları           Çevresindeki yapıları açıklamada zorlanabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere çevresindeki mekânlara ilişkin görsellerin yer
                               aldıkları kavram kartları İngilizce ve Türkçe karşılıkları ile birlikte verilir.

                               İF2:  Öğretmen  bu  kelimeleri  konuşma  içinde  kullanmakta  zorlanan  öğrenciler  için
                               hazırladığı kartlar içerisindeki kelime ve cümlelerin Türkçe karşılıklarını hazırlar.

                               İF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için şehirlerin özelliklerini anlatan metinler kısa
         İçerik                parçalara ayrılır. Öğretmen, metnin kısa parçalara ayrıldığı her bir cümlenin ne ile

                               ilgili olduğunu öğrenciye hatırlatan o cümleye ilişkin görseller koyar.

                               İF4: Metinlerin sesli okutulmasına imkân sağlayan araçlar kullanılır. Ayrıca akranları ile
                               birlikte hazırlanacak olan bir metin tasarlanabilir. Öğrenciler tarafından tasarlanan
                               metin  öğretmen  tarafından  farklı  bir  kayıt  cihazı  ile  kaydedildikten  sonra  dinleme
                               metni olarak kullanılabilir.
                               SF1: Öğrenciler boş bırakılan yerleri sözlü olarak dolduramazsa karışık hâlde yazı-
                               lı kartlar verilir ve öğrencilerden bu kartları uygun boşluklara yerleştirmeleri istenir.
                               Zorlanan öğrenciler için öğretmen kartların İngilizce okunuşunu söyleyerek yardımcı
                               olur. Öğrenciler, doğru kartı seçip cümledeki boşluğa yerleştirirler.
         Süreç
                               SF2: Öğrenci öğretmen tarafından verilen kavram kartlarında yer alan İngilizce ke-
                               limeleri okunan metinde bulup renkli kalemle çizer. Bu kelimelere ilişkin anlam çalış-
                               maları yapar.

                               SF3: Öğrenci iş birlikli öğrenme ile öğrendiği yeni kelimelerin Türkçe karşılıklarını söz-
                               lükten, internet aracılığıyla veya öğretmen yardımıyla defterine yazar.

                                                                                                         25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30