Page 23 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 23

İngilizce

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı          Kütüphane Kayıt Formu
         Konu                  Studying Abroad
                               Yeni insanlarla tanışır.
         Öğrenme Hedefleri
                               Kendini ve aile üyelerini tanıtır.
                               Akıllı Tahta, PPT, Ders Kitabı, Etkinlik Kitabı, Ses Kaydı, Yazılı Metin, Posterler, Kayıt
         Materyaller
                               Formu / Kimlik Kartı , Yapışkanlı Not Kağıtları
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlik E9.1.L2., E9.1.S2. ve E9.1.W1. kazanımlarına yönelik iki ders saati olarak
                               planlanmıştır.
                               Esnek Gruplama Tekniği (Flexible Grouping): Öğrencilerin belirli bir konu veya proje
                               etrafında farklı gruplar oluşturarak birlikte çalışmalarını sağlayan bir öğretim tekniği-
                               dir. Öğrencilere farklı öğrenme stillerine, yetenek seviyelerine ve ilgi alanlarına sahip
                               oldukları için her öğrencinin ihtiyaçlarına uygun bir şekilde öğrenme imkânı sunar.
                               İkili Çalışma (Pair Work):  Öğrencilerin  birlikte  öğrenerek  bilgi  ve  becerilerini  geliş-
                               tirmelerini sağlamak amacıyla uygulanan bir yöntemdir. Bu ders özelinde öğrenciler
                               kimlik kartlarına doldurdukları isim, soy isim, yaş, gibi bilgileri birbirlerine sorar ve ce-
         Etkinlik Açıklaması
                               vaplarlar.
                               Cümle Sıralama (Sentence Ordering): Öğrencilerin cümle içindeki kelimeleri veya pa-
                               ragraf içindeki cümleleri doğru sıraya koymasına ve bir akış içerisinde öğrenmesine
                               imkân verir.
                               Kişiselleştirilmiş Destekleyiciler (Individualized Supports): Öğrencilerin bireysel öğ-
                               renme ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş materyaller sağlanır. Bu, öğrencilerin öğrenme
                               hızına, ilgi alanlarına ve güçlü yönlerine uygun olarak öğrenme deneyimlerini kişisel-
                               leştirmeyi amaçlar. Kütüphane kaydı için oluşturulan dinleme metni aynı zamanda vi-
                               deo ile desteklenir. Dinlemelerde durdurma ve yavaşlatma fırsatı sağlanır.
                               Birinci Ders
                               Warm-up:
                               Öğretmen öğrencilere örnek olması için kendi belirlediği ülkelere, milletlere, meslekle-
                               re ilişkin kelimeleri söyler ve buna ilişkin örnekler sunar (FÖOD1). Örnekler; video, pos-
                               ter vb. materyaller ile sunulur (İF1). Öğrencinin farklı ülkelerin olduğunun, bu ülkelerde
                               farklı dillerin kullanıldığının ve bu ülkelerin bayraklarının da farklı olduğunun farkına
                               varması kolaylaştırılır. Sınıf ortamında erişilebilen kaynaklarla kelime sayısı çoğaltılır,
                               tahtaya yazılır. Akıllı tahta üzerinde EBA portalı materyalleri kullanılabilir (İF2).
                               Listening:

         Uygulama Süreci       Öğretmen  içeriğinde  kendini  tanıtma,  konuşma  kalıpları,  aile  bireyleri,  ülke,  millet,
                               meslek adlarının olduğu bir dinleme metnini seçer (FÖOD2). Dinleme metni gerçek
                               yaşamdan alınmış, kütüphaneden faydalanmak için kayıt formu dolduran bir öğren-
                               ci ile çalışan arasında geçen bir konuşma metni olarak seçilir (İF3). Dinleme etkinliği
                               kuralları çerçevesinde uygular. Öğrenciler dinleme metni ile ilgili boşlukları doldurur
                               (ÜF1).
                               Speaking:
                               Konuşma  etkinliğine  hazırlık  aşamasında  öğrencilere  kimlik  kartları  dağıtılır  ve
                               kendi kişisel bilgilerini doldurmaları sağlanır (ÜF2), (SF1). Öğrenciler kart bilgilerini
                               doldurduktan  sonra  pair-work  (akranla  birlikte  çalışma)  yapılması  için  eşleştirilir.
                               Birbiriyle eşleştirilen

                                                                                                         23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28