Page 23 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 23
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Kütüphane Kayıt Formu
Konu Studying Abroad
Yeni insanlarla tanışır.
Öğrenme Hedefleri
Kendini ve aile üyelerini tanıtır.
Akıllı Tahta, PPT, Ders Kitabı, Etkinlik Kitabı, Ses Kaydı, Yazılı Metin, Posterler, Kayıt
Materyaller
Formu / Kimlik Kartı , Yapışkanlı Not Kağıtları
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik E9.1.L2., E9.1.S2. ve E9.1.W1. kazanımlarına yönelik iki ders saati olarak
planlanmıştır.
Esnek Gruplama Tekniği (Flexible Grouping): Öğrencilerin belirli bir konu veya proje
etrafında farklı gruplar oluşturarak birlikte çalışmalarını sağlayan bir öğretim tekniği-
dir. Öğrencilere farklı öğrenme stillerine, yetenek seviyelerine ve ilgi alanlarına sahip
oldukları için her öğrencinin ihtiyaçlarına uygun bir şekilde öğrenme imkânı sunar.
İkili Çalışma (Pair Work): Öğrencilerin birlikte öğrenerek bilgi ve becerilerini geliş-
tirmelerini sağlamak amacıyla uygulanan bir yöntemdir. Bu ders özelinde öğrenciler
kimlik kartlarına doldurdukları isim, soy isim, yaş, gibi bilgileri birbirlerine sorar ve ce-
Etkinlik Açıklaması
vaplarlar.
Cümle Sıralama (Sentence Ordering): Öğrencilerin cümle içindeki kelimeleri veya pa-
ragraf içindeki cümleleri doğru sıraya koymasına ve bir akış içerisinde öğrenmesine
imkân verir.
Kişiselleştirilmiş Destekleyiciler (Individualized Supports): Öğrencilerin bireysel öğ-
renme ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş materyaller sağlanır. Bu, öğrencilerin öğrenme
hızına, ilgi alanlarına ve güçlü yönlerine uygun olarak öğrenme deneyimlerini kişisel-
leştirmeyi amaçlar. Kütüphane kaydı için oluşturulan dinleme metni aynı zamanda vi-
deo ile desteklenir. Dinlemelerde durdurma ve yavaşlatma fırsatı sağlanır.
Birinci Ders
Warm-up:
Öğretmen öğrencilere örnek olması için kendi belirlediği ülkelere, milletlere, meslekle-
re ilişkin kelimeleri söyler ve buna ilişkin örnekler sunar (FÖOD1). Örnekler; video, pos-
ter vb. materyaller ile sunulur (İF1). Öğrencinin farklı ülkelerin olduğunun, bu ülkelerde
farklı dillerin kullanıldığının ve bu ülkelerin bayraklarının da farklı olduğunun farkına
varması kolaylaştırılır. Sınıf ortamında erişilebilen kaynaklarla kelime sayısı çoğaltılır,
tahtaya yazılır. Akıllı tahta üzerinde EBA portalı materyalleri kullanılabilir (İF2).
Listening:
Uygulama Süreci Öğretmen içeriğinde kendini tanıtma, konuşma kalıpları, aile bireyleri, ülke, millet,
meslek adlarının olduğu bir dinleme metnini seçer (FÖOD2). Dinleme metni gerçek
yaşamdan alınmış, kütüphaneden faydalanmak için kayıt formu dolduran bir öğren-
ci ile çalışan arasında geçen bir konuşma metni olarak seçilir (İF3). Dinleme etkinliği
kuralları çerçevesinde uygular. Öğrenciler dinleme metni ile ilgili boşlukları doldurur
(ÜF1).
Speaking:
Konuşma etkinliğine hazırlık aşamasında öğrencilere kimlik kartları dağıtılır ve
kendi kişisel bilgilerini doldurmaları sağlanır (ÜF2), (SF1). Öğrenciler kart bilgilerini
doldurduktan sonra pair-work (akranla birlikte çalışma) yapılması için eşleştirilir.
Birbiriyle eşleştirilen
23