Page 28 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 28

İngilizce

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               tahtaya  yansıtır  (İF3).  Bu  metin,  ders  kitabından,  EBA  portalından  veya  akıllı
                               tahtadan  dinletilir  (İF4).  Öğretmen,  öğrencilerden  okuma  metninde  bilmedikleri
                               kelimelere  takılmadan  hızlıca  taramalarını  ve  metinde  geçen  yer  hakkında  neler
                               söyleyebileceklerini  sorar.  Bu  sırada  renkli  kalemler  ile  bildiği  kelimelerin  altını
                               çizer  (SF2).  Öğretmen  öğrencilerden  konu  ile  ilgili  hedef  kelime  ve  yapıları  fark
                               edebilecekleri ayrıntılı okuma ister. Bu süreci iş birlikli öğrenme stratejisi ile devam
                               ettirir. İş birlikli öğrenme yönteminde bilgi paylaşımı metodu kullanılır. Öğrenciler 2-4
                               kişilik gruplara ayrılır. Okuma metninde yer alan bildikleri ve bilmedikleri kelimeler
                               ile ilgili öğrenmelerini birbirleri ile paylaşır. İş birliği ile kelime dağarcıkları genişletilir
                               (SF3).

                               İkinci Ders
                               Speaking:
                               Okuma  metni  ile  ilgili  çeşitli  aktiviteler  (Wh-Questions,  T  /  F,  Yes  /  No  Questions,
                               Vocabulary Match, Phrase Knowledge etc.) yapılır (ÜF1). Öğrenciler küçük gruplara
                               ayrılarak  ortak  çalışma  planlanır.  Bu  kısımda  gruplar  heterojen  bir  yapıda  oluşur.
                               Her gruba farklı bir şehir hakkında bilgileri ( şehrin ismi, konum olarak ülkede nerede
                               olduğu, ne ile ünlü olduğu, iklimi, vb.) hazırlamaları istenir (SF4). Grubun hazırladığı
                               ürün sınıfta sunulur.

                               Listening:
                               Dikte Oyunu için hazırlık yapılır (SF5).
                               1.  Öğrenciler  sınıf  mevcuduna  göre  5-8  kişilik  gruplara  bölünür  ve  gruplara  isim
                                   verilir. Her grup için bir lider, bir yazman öğrenci seçilir. Öğretmen sınıfa ya da
                                   sınıfa  yakın  okul  koridorunun  duvarına  üzerinde  grupların  isimleri  ve  dinleme
                                   metni ile ilgili soruların olduğu kâğıtları asar.
                               2.    Birinci  dinleme  yapılır.  Öğretmen  lider,  yazman  seçilen  öğrencilerin  kendi
                                   işaretinden sonra hızlı bir şekilde gruplarının yazılı olduğu kâğıtların üzerindeki
                                   sorulardan birini cevaplayıp dönmelerini ister. Dönünce gruplara verilen sürede
                                   lider, yazman öğrenci kâğıtta gördüğü soruların neler olduğunu grubuyla paylaşır.
                               3.  İkinci  dinleme  yapılır.  Gruplar  kendi  içinde  buldukları  cevapları  verir.  Lider,
                                   yazman öğretmenin işareti ile verilen süre içerisinde aynı şekilde koşarak cevabı
                                   yazar ve döner.
                               4.  Üçüncü ve son dinleme de aynı şekilde tekrarlanır.
                               5.  Kâğıtların  değerlendirmesini  öğretmen  yapar  ve  sıralamayı  açıklar.  Kazanan
                                   grup alkışlanır.
                               Dersin ikinci 20 dakikasında öğrencilerin daha önce hazırladıkları sunumlar yapılır.
                               Öğretmen  öğrencileri  bu  etkinlikte  okul  dışı  çalışmaları  için  gruplara  ayırır.
                               Her  bir  grubun  daha  önce  sınıfta  okudukları  metinden  faydalanarak  bir  şehri
                               tanıtan  (şehrin  konumu,  iklimi,  büyüklüğü,  nüfusu,  ne  ile  ünlü  olduğu,  öne  çıkan
                               tarihî  ve  doğal  özellikleri  vb.)  görsellerle  zenginleştirilmiş  poster,  broşür,  sunum
                               vb.  hazırlamalarını  ister  (RAFT)  (SF6).  Hazırlanan  grup  çalışmaları  ders  saati
         Değerlendirme
                               içinde  öğrenciler  tarafından  sunularak  yapılan  sunumların  değerlendirilmesinde
                               akran  değerlendirmesi  kullanılabilir  (ÜF2).Öğrenciler  tarafından  değerlendirilen
                               ürünler  sınıf  ve  okul  panolarında  sergilenebilir  (FÖOD1).  Hazırlanan  sunumların
                               https://www.eba.gov.tr/  adresinde,  portfolyo  bölümüne  yüklenmesi  istenir  ve
                               öğretmen sistem üzerinden değerlendirir (ÜF3).

    28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33