Page 28 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 28
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
tahtaya yansıtır (İF3). Bu metin, ders kitabından, EBA portalından veya akıllı
tahtadan dinletilir (İF4). Öğretmen, öğrencilerden okuma metninde bilmedikleri
kelimelere takılmadan hızlıca taramalarını ve metinde geçen yer hakkında neler
söyleyebileceklerini sorar. Bu sırada renkli kalemler ile bildiği kelimelerin altını
çizer (SF2). Öğretmen öğrencilerden konu ile ilgili hedef kelime ve yapıları fark
edebilecekleri ayrıntılı okuma ister. Bu süreci iş birlikli öğrenme stratejisi ile devam
ettirir. İş birlikli öğrenme yönteminde bilgi paylaşımı metodu kullanılır. Öğrenciler 2-4
kişilik gruplara ayrılır. Okuma metninde yer alan bildikleri ve bilmedikleri kelimeler
ile ilgili öğrenmelerini birbirleri ile paylaşır. İş birliği ile kelime dağarcıkları genişletilir
(SF3).
İkinci Ders
Speaking:
Okuma metni ile ilgili çeşitli aktiviteler (Wh-Questions, T / F, Yes / No Questions,
Vocabulary Match, Phrase Knowledge etc.) yapılır (ÜF1). Öğrenciler küçük gruplara
ayrılarak ortak çalışma planlanır. Bu kısımda gruplar heterojen bir yapıda oluşur.
Her gruba farklı bir şehir hakkında bilgileri ( şehrin ismi, konum olarak ülkede nerede
olduğu, ne ile ünlü olduğu, iklimi, vb.) hazırlamaları istenir (SF4). Grubun hazırladığı
ürün sınıfta sunulur.
Listening:
Dikte Oyunu için hazırlık yapılır (SF5).
1. Öğrenciler sınıf mevcuduna göre 5-8 kişilik gruplara bölünür ve gruplara isim
verilir. Her grup için bir lider, bir yazman öğrenci seçilir. Öğretmen sınıfa ya da
sınıfa yakın okul koridorunun duvarına üzerinde grupların isimleri ve dinleme
metni ile ilgili soruların olduğu kâğıtları asar.
2. Birinci dinleme yapılır. Öğretmen lider, yazman seçilen öğrencilerin kendi
işaretinden sonra hızlı bir şekilde gruplarının yazılı olduğu kâğıtların üzerindeki
sorulardan birini cevaplayıp dönmelerini ister. Dönünce gruplara verilen sürede
lider, yazman öğrenci kâğıtta gördüğü soruların neler olduğunu grubuyla paylaşır.
3. İkinci dinleme yapılır. Gruplar kendi içinde buldukları cevapları verir. Lider,
yazman öğretmenin işareti ile verilen süre içerisinde aynı şekilde koşarak cevabı
yazar ve döner.
4. Üçüncü ve son dinleme de aynı şekilde tekrarlanır.
5. Kâğıtların değerlendirmesini öğretmen yapar ve sıralamayı açıklar. Kazanan
grup alkışlanır.
Dersin ikinci 20 dakikasında öğrencilerin daha önce hazırladıkları sunumlar yapılır.
Öğretmen öğrencileri bu etkinlikte okul dışı çalışmaları için gruplara ayırır.
Her bir grubun daha önce sınıfta okudukları metinden faydalanarak bir şehri
tanıtan (şehrin konumu, iklimi, büyüklüğü, nüfusu, ne ile ünlü olduğu, öne çıkan
tarihî ve doğal özellikleri vb.) görsellerle zenginleştirilmiş poster, broşür, sunum
vb. hazırlamalarını ister (RAFT) (SF6). Hazırlanan grup çalışmaları ders saati
Değerlendirme
içinde öğrenciler tarafından sunularak yapılan sunumların değerlendirilmesinde
akran değerlendirmesi kullanılabilir (ÜF2).Öğrenciler tarafından değerlendirilen
ürünler sınıf ve okul panolarında sergilenebilir (FÖOD1). Hazırlanan sunumların
https://www.eba.gov.tr/ adresinde, portfolyo bölümüne yüklenmesi istenir ve
öğretmen sistem üzerinden değerlendirir (ÜF3).
28