Page 27 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 27

İngilizce

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı          Memleketim
         Konu                  My Environment
                               Yakın çevresini tanıtabilir.
         Öğrenme Hedefleri
                               Yakın çevresi hakkında konuşabilir.

                               Sesli Metin, Yazılı Metin, Akıllı Tahta, Broşürler, Posterler, PowerPoint, EBA, E-Portfolyo,
         Materyaller
                               Video Blog, Kavram Kartları
         Süre                  2 ders saati

                               Bu  etkinlik  E9.2.L1.  ve  E9.2.W1.  kazanımlarına  yönelik  iki  ders  saati  olarak
                               planlanmıştır.

                               İletişimsel  Dil  Öğretimi  (Communicative  Language  Teaching):  Gerçek  dünyada
                               iletişim  kurmak  için  dil  becerilerini  nasıl  kullanacaklarını  öğrenmelerine  yardımcı
                               olmaktadır. Öğretmen doğruluktan ziyade iletişimin akıcılığına odaklanmalıdır.
                               İş  Birlikli  Öğrenme  (Collaborative  Learning):  Öğrencilerin  bir  araya  gelerek  bir
                               konuyu veya problemi birlikte çözmeye çalıştığı bir öğrenme yaklaşımıdır. Bu yöntemde
                               öğrenciler  birbirleriyle  etkileşim  içinde  olurlar,  bilgi  ve  deneyimlerini  paylaşırlar  ve
                               birlikte  çalışarak  öğrenirler.  İş  birlikli  öğrenme  öğrencilere  aktif  bir  şekilde  katılım
                               sağlar ve sosyal öğrenmeyi teşvik eder. İş birlikli strateji de okuma metninde yer alan
                               bildikleri ve bilmedikleri kelimeleri fark ederek ayrıntılı okuma çalışmasına dahil olur.
         Etkinlik Açıklaması
                               RAFT Tekniği (RAFT- Role, Audience, Format, Topic Technique): Öğrencileri öğrenme
                               süreçlerini desteklemek için verilen performans görevleri RAFT tekniğiyle öğrenmeye
                               teşvik edilir. Raft tekniğinin ilk aşaması olan rol boyutunda öğrenme aktivitesi için grup
                               içerisinde  yer  alan  her  bir  öğrenciye  görevler  verilir.  İzleyici  boyutunda  hazırlanan
                               ürün hâyali olarak bir hedef kitleye aktarılır. Format boyutunda ise içeriği powerpoint,
                               broşür, poster gibi çeşitli formatlar ile sunulur. Son boyut konuda ise temaya bağlı
                               başka bir konu belirlenir.
                               Dikte Oyunu (Running Dictation): Öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmek için
                               kullanılan etkili bir dil öğretim yöntemidir. Bu yöntemde öğrenciler bir metni dinler,
                               ardından duyduklarını hatırlayarak hızlıca diğer gruba gider ve orada metni kâğıda
                               ya da tahtaya yazmaya çalışırlar.
                               Birinci Ders

                               Warm-up:
                               Öğretmen  akıllı  tahtada  öğrencilerin  yaşadığı  şehre  ilişkin  birbirlerinden  farklı
                               görseller açar. Çevresindeki mekânlara ilişkin görseller ve onların İngilizce isimlerinin
                               yazılı  olduğu  kartlar  öğrencilere  dağıtılır  (İF1).  Öğretmen  öğrencilere  paylaşılan
                               görselde  neler  gördüklerini  sorar.  Sonrasında  öğretmen  kendi  belirlediği  bir  şehre
                               ilişkin resimleri tanıtır. Belirlenen şehre ilişkin özelliklerden kısaca bahseder. Ardından
         Uygulama Süreci
                               öğrencilerden kendi memleketlerini tanıtmaları ister. Çevresindeki mekânlara ilişkin
                               görseller  ve  onların  İngilizce  isimlerinin  yazılı  olduğu  kartlar  öğrencilere  dağıtılır.
                               (örneğin; şehrin konumu, iklimi, büyüklüğü, nüfusu, ne ile ünlü olduğu, öne çıkan tarihî
                               ve doğal özellikleri vb.) (İF2). Bu kartta öğrenciden beklenen, verilen cümle yapısında
                               istenen bilgiyi doldurması ve cümle kalıbını öğrenmesidir. Örneğin, My hometown is
                               (öğretmen söyler) ………. (öğrenci tamamlar) (SF1). Öğretmen Türkiye’den bir şehrin
                               farklı yönleri (şehrin konumu, iklimi, büyüklüğü, nüfusu, ne ile ünlü olduğu, öne çıkan
                               tarihî ve doğal özellikleri vb.) ile tanıtıldığı birkaç paragraftan oluşan bir metni akıllı

                                                                                                         27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32