Page 27 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 27
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Memleketim
Konu My Environment
Yakın çevresini tanıtabilir.
Öğrenme Hedefleri
Yakın çevresi hakkında konuşabilir.
Sesli Metin, Yazılı Metin, Akıllı Tahta, Broşürler, Posterler, PowerPoint, EBA, E-Portfolyo,
Materyaller
Video Blog, Kavram Kartları
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik E9.2.L1. ve E9.2.W1. kazanımlarına yönelik iki ders saati olarak
planlanmıştır.
İletişimsel Dil Öğretimi (Communicative Language Teaching): Gerçek dünyada
iletişim kurmak için dil becerilerini nasıl kullanacaklarını öğrenmelerine yardımcı
olmaktadır. Öğretmen doğruluktan ziyade iletişimin akıcılığına odaklanmalıdır.
İş Birlikli Öğrenme (Collaborative Learning): Öğrencilerin bir araya gelerek bir
konuyu veya problemi birlikte çözmeye çalıştığı bir öğrenme yaklaşımıdır. Bu yöntemde
öğrenciler birbirleriyle etkileşim içinde olurlar, bilgi ve deneyimlerini paylaşırlar ve
birlikte çalışarak öğrenirler. İş birlikli öğrenme öğrencilere aktif bir şekilde katılım
sağlar ve sosyal öğrenmeyi teşvik eder. İş birlikli strateji de okuma metninde yer alan
bildikleri ve bilmedikleri kelimeleri fark ederek ayrıntılı okuma çalışmasına dahil olur.
Etkinlik Açıklaması
RAFT Tekniği (RAFT- Role, Audience, Format, Topic Technique): Öğrencileri öğrenme
süreçlerini desteklemek için verilen performans görevleri RAFT tekniğiyle öğrenmeye
teşvik edilir. Raft tekniğinin ilk aşaması olan rol boyutunda öğrenme aktivitesi için grup
içerisinde yer alan her bir öğrenciye görevler verilir. İzleyici boyutunda hazırlanan
ürün hâyali olarak bir hedef kitleye aktarılır. Format boyutunda ise içeriği powerpoint,
broşür, poster gibi çeşitli formatlar ile sunulur. Son boyut konuda ise temaya bağlı
başka bir konu belirlenir.
Dikte Oyunu (Running Dictation): Öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmek için
kullanılan etkili bir dil öğretim yöntemidir. Bu yöntemde öğrenciler bir metni dinler,
ardından duyduklarını hatırlayarak hızlıca diğer gruba gider ve orada metni kâğıda
ya da tahtaya yazmaya çalışırlar.
Birinci Ders
Warm-up:
Öğretmen akıllı tahtada öğrencilerin yaşadığı şehre ilişkin birbirlerinden farklı
görseller açar. Çevresindeki mekânlara ilişkin görseller ve onların İngilizce isimlerinin
yazılı olduğu kartlar öğrencilere dağıtılır (İF1). Öğretmen öğrencilere paylaşılan
görselde neler gördüklerini sorar. Sonrasında öğretmen kendi belirlediği bir şehre
ilişkin resimleri tanıtır. Belirlenen şehre ilişkin özelliklerden kısaca bahseder. Ardından
Uygulama Süreci
öğrencilerden kendi memleketlerini tanıtmaları ister. Çevresindeki mekânlara ilişkin
görseller ve onların İngilizce isimlerinin yazılı olduğu kartlar öğrencilere dağıtılır.
(örneğin; şehrin konumu, iklimi, büyüklüğü, nüfusu, ne ile ünlü olduğu, öne çıkan tarihî
ve doğal özellikleri vb.) (İF2). Bu kartta öğrenciden beklenen, verilen cümle yapısında
istenen bilgiyi doldurması ve cümle kalıbını öğrenmesidir. Örneğin, My hometown is
(öğretmen söyler) ………. (öğrenci tamamlar) (SF1). Öğretmen Türkiye’den bir şehrin
farklı yönleri (şehrin konumu, iklimi, büyüklüğü, nüfusu, ne ile ünlü olduğu, öne çıkan
tarihî ve doğal özellikleri vb.) ile tanıtıldığı birkaç paragraftan oluşan bir metni akıllı
27