Page 22 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 22
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
SF2: Öğretmen öğrenci ile birlikte kimlik kartı doldurmak üzere kullanılacak soru ve
cevapları bireysel olarak çalışır. Öğretmen, hazırladığı metinlerdeki cümlelerin her
birini kartlara yazar ve kartların üzerine metindeki sırasını belirten numaralar ekler.
Bu sayede, desteğe ihtiyacı olan öğrenciler zorlandıkları yerlerde numaralara ba-
karak cümleleri doğru sıralayabilirler.
SF3: Metin üzerinde de yerleştirileceği yer aynı renk ile eşleştirmesine uygun şekil-
de hazırlanarak ipucu sunulur, öğrencinin zorlandığı yerde desteklenmesine imkân
verir. Hedeflenen kelimelere ilişkin sözcük dağarcığını geliştirmeye yardımcı olur.
SF4: Ülke, ulus, meslek isimlerini gruplamasına ve zihinde farklılıklarının oluşma-
sına destek sağlanır. Tüm öğrenciler kendileri yazarken desteğe ihtiyacı olan öğ-
renciye hazır verilen kelimelerden ve cümlelerden karşılarında bulunan görselleri
eşleştirmeleri istenir. Öğrendikleri yeni kelime ve cümleleri verilen not kâğıtlarına
aktarmaları istenir. Sınıf panosuna yapıştırmaları sağlanır.
SF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere meslek, ulus, ülkeler ile ilgili yazılı görselle-
rin olduğu kartlar verilir. Öğrenciden öğrendiklerini belirleyip yapışkanlı kâğıtlara
yazması istenir.
ÜF1: Doldurmaları için öğrencilere verilen boşluklu çalışma kartlarında yer alan
boşlukların yerine yazılı iki seçenek verilir. Öğrenci doğru olanı işaretler. Seçenekle-
rin azaltılması öğrencilerin cevaplamalarını daha kolay yapmalarına olanak sağ-
lar.
ÜF2: Kimlik kartında desteğe ihtiyaç duyulan öğrenciler için kimlik kart içeriğinde
bulunan bilgiler Türkçe-İngilizce birlikte yazılır. Kavramların İngilizce karşılıklarının
öğrenilmesinde ön bilgilerin kullanılmasını destekler.
Ürün ÜF3: Boşluklara ilişkin kartlar renkli şekilde oluşturulur. Boşluğa gelecek kelime-
lerde aynı renk olarak tasarlanır. Öğrencinin aynı renk olanları boşluğa getirerek
cümleleri tamamlaması istenir.
ÜF4: Öğrencinin kendini değerlendirmesi ve değerlendirme aşamasında da tek-
rardan sürece dahil olması istenir. Öğrencinin aile bireylerinin olduğu fotoğraflar
öğrenciye sunulur ve aile bireylerine ilişkin resimlerin altına bilgilerinin yazılması
istenir. Bilgilerin yazımı sırasında öğrenciye önceden kullanabileceği aile üyelerine
ilişkin bilgilerin Türkçe karşılıklarının bulunduğu kartlar verilir. Öğrenci zorlandığı
yerde bu karta bakarak etkinliği tamamlar.
FÖOD1: Ülkelerin bulunduğu haritalar veya görseller öğrencilerin sınıf içerisinde
görebilecekleri boyutta seçilir ve rahatça erişebilecekleri şekilde tahtaya yerleşti-
rilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD2: Video ya da ses kaydı materyallerini seçerken dili anlaşılır sade, yalın ma-
Ortamı Düzenlemeleri
teryaller kullanılmalıdır.
FÖOD3: Esnek gruplama tekniği kullanılarak yapılan etkinlikte öğrencinin grup
çalışmasını rahat yapabilmeleri için sıra düzenlemesi yapılır.
22