Page 21 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 21

İngilizce

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 1

        TEMA 1: STUDYING ABROAD
                               E9.1.L2. Students will be able to detect specific information about jobs / countries /
         Etkinliğe             nationalities.
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları     E9.1.S1. Students will be able to introduce themselves and their family members.
                               E9.1.W1. Students will be able to write simple sentences and phrases (a postcard, etc.)
                               Anne, baba, kardeş kavramlarını bilir.
                               Aile üyelerini basit bir şekilde tanıtır.

                               Aile üyeleri hakkında soru sorar ve cevap verir.
                               Günlük yaşamında kullanılan nesneleri tanır.
         Ön Koşul Beceriler /
         Temel Kabuller        Meslek isimlerini bilir.
                               Meslekleri kısaca tanımlar.

                               Mesleklerin çalışma alanlarını bilir.
                               Millet, ülke, şehir kavramlarını bilir.

                               Uluslar ve milliyetler hakkında konuşur.
                               Meslekleri tanımakta zorlanabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Aile üyelerini tanıtmakta zorlanabilir.
                               Millet ve ulus kavramları hakkında konuşma yapmakta zorlanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1:  Birkaç  şekilde  uygulama  gerçekleştirilebilir.  Öğrencilere  dünya  üzerinde  farklı
                               bölgelerde ülkeler olduğunu gösteren bir dünya maketi, poster vb. kullanılabilir. Akıllı
                               tahta ile bu ülkelerin bayraklarının olduğu görseller gösterilir. Videolar ile ülkelerde
                               kullanılan dile ilişkin konuşmalar dinletilir.

                               İF2: Öğrencinin ilgisi çekilir ve birden çok duyuya hitap edecek materyaller kullanılır.
                               Konuya ilişkin kelimelerin kategorize edilmiş listesi (ülkeleri ve milletleri ayırma gibi)
         İçerik                öğrenciye  çalışma  kâğıdı  olarak  verilir.  Çalışma  kâğıdında  ülke  ve  millet  isimlerini
                               Türkçe yazabilir veya renkli kalemler ile öğrencinin ülkelerin isimlerinin kendi seçtiği
                               kalemle yazması istenebilir.

                               İF3:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciler  için  dinleme  etkinlikleri  sırasında  farklı  bir
                               teknolojik  materyal  öğrenciye  verilir.  Öğrencinin  metni  durdurarak,  yavaşlatarak
                               dinleyebileceği bir süreç izlenebilir. Yine gerekli görülürse alt yazılı olarak dinlemesine
                               de imkân verilir.
                               SF1:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciler  sınıf  içerisinde  akademik  becerileri  ileri
                               düzeyde  olan  iki  öğrencinin  yer  aldığı  grup  ile  eşleştirilir.  İleri  düzey  iki  akranın
                               birbirlerine  sordukları  soruları  ve  cevapları  dinler.  Ardından  iki  akran  ile  soru  ve
         Süreç                 cevap etkileşimine basit düzeyde hazırlanır. Esnek gruplama çalışması öğrencilerin
                               proje  çalışması  yapabilmesi  için  iş  birliği  yapmayı  kolaylaştırarak,  çocukların
                               dinleme becerisine ilişkin uygulama fırsatı verir. Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler
                               için beşerli gruplarda cümle yerine kelimeler kullanılarak kulaktan kulağa uygulanır.

                                                                                                         21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26