Page 21 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 21
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 1
TEMA 1: STUDYING ABROAD
E9.1.L2. Students will be able to detect specific information about jobs / countries /
Etkinliğe nationalities.
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları E9.1.S1. Students will be able to introduce themselves and their family members.
E9.1.W1. Students will be able to write simple sentences and phrases (a postcard, etc.)
Anne, baba, kardeş kavramlarını bilir.
Aile üyelerini basit bir şekilde tanıtır.
Aile üyeleri hakkında soru sorar ve cevap verir.
Günlük yaşamında kullanılan nesneleri tanır.
Ön Koşul Beceriler /
Temel Kabuller Meslek isimlerini bilir.
Meslekleri kısaca tanımlar.
Mesleklerin çalışma alanlarını bilir.
Millet, ülke, şehir kavramlarını bilir.
Uluslar ve milliyetler hakkında konuşur.
Meslekleri tanımakta zorlanabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Aile üyelerini tanıtmakta zorlanabilir.
Millet ve ulus kavramları hakkında konuşma yapmakta zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Birkaç şekilde uygulama gerçekleştirilebilir. Öğrencilere dünya üzerinde farklı
bölgelerde ülkeler olduğunu gösteren bir dünya maketi, poster vb. kullanılabilir. Akıllı
tahta ile bu ülkelerin bayraklarının olduğu görseller gösterilir. Videolar ile ülkelerde
kullanılan dile ilişkin konuşmalar dinletilir.
İF2: Öğrencinin ilgisi çekilir ve birden çok duyuya hitap edecek materyaller kullanılır.
Konuya ilişkin kelimelerin kategorize edilmiş listesi (ülkeleri ve milletleri ayırma gibi)
İçerik öğrenciye çalışma kâğıdı olarak verilir. Çalışma kâğıdında ülke ve millet isimlerini
Türkçe yazabilir veya renkli kalemler ile öğrencinin ülkelerin isimlerinin kendi seçtiği
kalemle yazması istenebilir.
İF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için dinleme etkinlikleri sırasında farklı bir
teknolojik materyal öğrenciye verilir. Öğrencinin metni durdurarak, yavaşlatarak
dinleyebileceği bir süreç izlenebilir. Yine gerekli görülürse alt yazılı olarak dinlemesine
de imkân verilir.
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler sınıf içerisinde akademik becerileri ileri
düzeyde olan iki öğrencinin yer aldığı grup ile eşleştirilir. İleri düzey iki akranın
birbirlerine sordukları soruları ve cevapları dinler. Ardından iki akran ile soru ve
Süreç cevap etkileşimine basit düzeyde hazırlanır. Esnek gruplama çalışması öğrencilerin
proje çalışması yapabilmesi için iş birliği yapmayı kolaylaştırarak, çocukların
dinleme becerisine ilişkin uygulama fırsatı verir. Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler
için beşerli gruplarda cümle yerine kelimeler kullanılarak kulaktan kulağa uygulanır.
21