Page 24 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 24
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
öğrencilerin kimlik kart üzerindeki bilgiler hakkında birbirlerine karşılıklı soru sorup
cevap vermeleri istenir (ÜF3). Ardından grup çalışmalarını tamamlayan akranların
tekrar sınıf ortamına dönmesi ile grup sayıları beşer kişi olacak şekilde arttırılır
(FÖOD3). Esnek grup çalışması tekniği kullanılır. Grubun sonundaki kişiye boşluklardan
oluşan bir kimlik kartı verilir. Grubun başındaki kişiye ise öğretmen tarafından kimlikte
doldurulması istediği bir cümle söylenir ve kulaktan kulağa son kişiye kadar fısıldayarak
aktarması istenir. Son kişi duyduğu cümlede yer alan ifadeleri uygun olan kısma yazar.
Ardından öğrenciler yazılan kağıtlarda yer alan bilgileri kullanarak yeni bir kimlik kartı
oluşturma projesi gerçekleştirirler (SF2). Akran ile birlikte çalışma tamamlandıktan
sonra öğretmen öğrenciye kimlik kart bilgileri ile ilgili sorular sorar. Renkli fon
kartonlarına sorular ve cevaplar yazılır. Öğretmen çocukla birlikte konuşma metninin
doğru şekilde dizilimini oluşturur (Sentence Order) ve karşılıklı konuşma olarak etkinlik
tamamlanır (SF3).
İkinci Ders
Öğretmen örnek bir elektronik posta metni akıllı tahtada paylaşılır. Bu metinde olması
istenen bilgilerin sıralaması açıklanır ve yönerge olarak verilir. Ardından öğretmen
önceden elektronik posta mesajından bazı kelimeleri (öğrenme kazanımlarında yer
alan konuya ilişkin kelimeler) çıkararak hazırlayıp bastırdığı metni öğrencilere dağıtır.
Öğrenciler metin üzerinde daha önceden çıkarılmış olan ve karışık hâlde öğrenci
önünde duran kelimeleri metinde yer alan uygun yere yerleştirmesini ister (SF4).
Öğretmen öğrencilerin kendisi ve ailesi hakkında bilgiler verdiği bir elektronik pos-
ta yazmasını ister. Öğrencinin performansa dayalı ölçme sürecinden faydalanarak
biçimlendirici değerlendirme yapılır. Öğretmen öğrenciden değerlendirme ölçeğini
Değerlendirme kendilerini ve aile bireylerini tanıtacakları 50-100 kelimeden oluşan kısa, net, anlaşılır
bir kartpostal, mektup, elektronik posta, paragraf vb. ister (ÜF4). Tüm etkinlikler ta-
mamlandıktan sonra öğrencilere yapışkanlı not kâğıtları dağıtılır. Ders ile ilgili öğren-
dikleri ülke, ulus ve meslek isimlerini yazıp sınıf panosuna yapıştırmaları istenir (SF5).
• Bilgilerin görüntülenmesini özelleştirmeye izin veren seçenekler (punto büyüklüğü,
şekil, zemin ayrımı vb.) sunun.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlayın (dijital kopyalar, interaktif uy-
Kullanılan Evrensel gulamalar vb.).
Tasarım Ögeleri • Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın.
• Akran geri bildirimi ve iş birlikçi öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin birbir-
lerinden öğrenmelerini teşvik edin.
24