Page 24 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 24

İngilizce

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               öğrencilerin  kimlik  kart  üzerindeki  bilgiler  hakkında  birbirlerine  karşılıklı  soru  sorup
                               cevap  vermeleri  istenir  (ÜF3).  Ardından  grup  çalışmalarını  tamamlayan  akranların
                               tekrar  sınıf  ortamına  dönmesi  ile  grup  sayıları  beşer  kişi  olacak  şekilde  arttırılır
                               (FÖOD3). Esnek grup çalışması tekniği kullanılır. Grubun sonundaki kişiye boşluklardan
                               oluşan bir kimlik kartı verilir. Grubun başındaki kişiye ise öğretmen tarafından kimlikte
                               doldurulması istediği bir cümle söylenir ve kulaktan kulağa son kişiye kadar fısıldayarak
                               aktarması istenir. Son kişi duyduğu cümlede yer alan ifadeleri uygun olan kısma yazar.
                               Ardından öğrenciler yazılan kağıtlarda yer alan bilgileri kullanarak yeni bir kimlik kartı
                               oluşturma projesi gerçekleştirirler (SF2). Akran ile birlikte çalışma tamamlandıktan
                               sonra  öğretmen  öğrenciye  kimlik  kart  bilgileri  ile  ilgili  sorular  sorar.    Renkli  fon
                               kartonlarına sorular ve cevaplar yazılır. Öğretmen çocukla birlikte konuşma metninin
                               doğru şekilde dizilimini oluşturur (Sentence Order) ve karşılıklı konuşma olarak etkinlik
                               tamamlanır (SF3).
                               İkinci Ders
                               Öğretmen örnek bir elektronik posta metni akıllı tahtada paylaşılır. Bu metinde olması
                               istenen  bilgilerin  sıralaması  açıklanır  ve  yönerge  olarak  verilir.  Ardından  öğretmen
                               önceden  elektronik posta mesajından bazı kelimeleri (öğrenme kazanımlarında yer
                               alan konuya ilişkin kelimeler) çıkararak hazırlayıp bastırdığı metni öğrencilere dağıtır.
                               Öğrenciler  metin  üzerinde  daha  önceden  çıkarılmış  olan  ve  karışık  hâlde  öğrenci
                               önünde duran kelimeleri metinde yer alan uygun yere yerleştirmesini ister (SF4).
                               Öğretmen öğrencilerin kendisi ve ailesi hakkında bilgiler verdiği bir elektronik pos-
                               ta yazmasını ister. Öğrencinin performansa dayalı ölçme sürecinden faydalanarak
                               biçimlendirici değerlendirme yapılır. Öğretmen öğrenciden değerlendirme ölçeğini
         Değerlendirme         kendilerini ve aile bireylerini tanıtacakları 50-100 kelimeden oluşan kısa, net, anlaşılır
                               bir kartpostal, mektup, elektronik posta, paragraf vb. ister (ÜF4). Tüm etkinlikler ta-
                               mamlandıktan sonra öğrencilere yapışkanlı not kâğıtları dağıtılır. Ders ile ilgili öğren-
                               dikleri ülke, ulus ve meslek isimlerini yazıp sınıf panosuna yapıştırmaları istenir (SF5).
                                 •  Bilgilerin görüntülenmesini özelleştirmeye izin veren seçenekler (punto büyüklüğü,
                                   şekil, zemin ayrımı vb.) sunun.

                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlayın (dijital kopyalar, interaktif uy-
         Kullanılan Evrensel       gulamalar vb.).
         Tasarım Ögeleri         •  Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın.
                                 •  Akran geri bildirimi ve iş birlikçi öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin birbir-
                                   lerinden öğrenmelerini teşvik edin.






















    24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29