Page 35 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 35

İngilizce

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Bütünleştirme:  Son  olarak  tüm  gruplar  bir  araya  gelir  ve  her  bir  alt  konunun
                               birleştirilmiş bir anlayışını oluştururlar. Bu aşamada öğrencilerin öğrendikleri bilgileri
                               kendi bağlamlarında ele alması ve genel bir görünüm elde etmeleri teşvik edilir.

                               Ne Farklılaştırılıyor: Farklılaştırılmış öğretim stratejilerinden olan Jigsaw tekniği ile
                               öğrencilere ilgileri doğrultusunda çalışma seçenekleri sunularak süreç farklılaştırılır.
                               Öğrencilere  öğrendiklerini  sergileme  afiş,  resim,  veya  rapor  gibi  çeşitli  seçenekler
                               sunularak  ürün  farklılaştırılır.  Ayrıca  grup  çalışmasına  olanak  sağlayacak  şekilde
                               öğrenme ortamı da farklılaştırılıyor.
                               Nasıl  Farklılaştırılıyor:  Jigsaw  ayrılıp-birleşme  tekniği  ile  öğrencilerin  kendi  ilgileri
                               doğrultusunda  benzer  görevler  üzerinde  çalışmalarına  olanak  tanıyarak  ilgilerine
                               göre  farklılaştırılıyor.  Öğrencilerin  öğrenmenin  sonunda  farklı  ürünler  ortaya
                               koymaları  destekleniyor.  Yapılan  grup  çalışması  sırasında  öğrenme  ortamı  aktif
                               katılımı destekleyecek şekilde farklılaştırılıyor.
                               Yumruk  Yapma  Değerlendirme  Yöntemi  (Fist  Making  Assessment  Tool):  Ders  içi
                               değerlendirme  tekniği  yumruk  yapma,  öğrencilerin  kavrama  seviyelerini  anlamak
                               ve  öğrenme  ilerlemelerini  izlemek  için  kullanılan  bir  yöntemdir.  Yumruk  yapma,
                               öğrencilerin  kendi  seviyelerine  göre  yanıtlarını  ifade  etmelerine  ve  öğretmenin  de
                               bunu hızlıca geri bildirim alıp değerlendirilmesine olanak tanır.
                               Öğretmen öğrencilerden “Hobiler / serbest zaman etkinlikleri ile ilgili ne biliyorum?”
                               sorusuna  bu  teknik  ile  cevap  vermelerini  ister.  Öğrenciler  ellerini  ğöğüs  hizasında
                               yumruk yapar ve açtığı parmak sayısı onun konu hakkında kendini seviyesini işaret
                               ile belirtmesini sağlar. Öğretmen isterse gönüllü bir kaç öğrenciden sözel olarak da
                               değerlendirme isteyebilir.
                               Yumruktan açılan parmak sayısının detaylı anlatımı:
                               Beş parmak: Bir başkasına açıklayacak kadar iyi biliyorum.

                               Dört parmak: Yardım almadan anlayacak kadar iyi biliyorum.
                               Üç parmak: Biraz yardıma ihtiyacım olabilir.
                               İki parmak: Daha çok pratik yapma ve yardım alma ihtiyacım olabilir.

                               Bir parmak: Henüz öğrenme işinin başlarındayım.
                               Değiştirme  Etkinliği  (Swap  Activity):  Öğrencileri  sınıfta  konuşma  etkinlikleri
                               (speaking  activity)  konusunda  cesaretlendirmek,  kolaylaştırmak  ve  yetkinliklerini
                               artırmak  için  kullanılan  bir  tekniktir.  Hedeflenen  kazanımların  içerdiği  hobiler  ve
                               serbest zaman etkinlikleri ile ilgili kelime ve yapılar kullanılarak konu tanıtılır ve / veya
                               tekrarı yapılır. Sınıf içi iletişim ve etkileşimi artırmak için kullanılır.
                               Etkinliğin Uygulama Süreci:
                               Konu Seçimi: Öğretmen öğrencilere konunun “Hobiler ve Serbest Zaman Etkinlikleri”
                               olduğunu söyler.
                               Eşleştirme: Öğrencileri ikili veya küçük gruplar hâlinde eşleştirilir. Eşleştirme yaparken
                               heterojen gruplar oluşturmaya dikkat edilir. Farklı seviyelerdeki öğrencileri bir araya
                               getirerek karşılıklı öğrenmeyi teşvik etmek esas amaçtır.

                               Kuralları  Açıklayın:  Öğrencilere  swap  etkinliğinin  nasıl  işleyeceği  açıklanır.  Her  bir
                               öğrenci belli bir süre boyunca sevdiği / sevmediği hobi ve etkinlikler hakkında konuşur,
                               ardından eşler değişir.

                                                                                                         35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40