Page 35 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 35
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Bütünleştirme: Son olarak tüm gruplar bir araya gelir ve her bir alt konunun
birleştirilmiş bir anlayışını oluştururlar. Bu aşamada öğrencilerin öğrendikleri bilgileri
kendi bağlamlarında ele alması ve genel bir görünüm elde etmeleri teşvik edilir.
Ne Farklılaştırılıyor: Farklılaştırılmış öğretim stratejilerinden olan Jigsaw tekniği ile
öğrencilere ilgileri doğrultusunda çalışma seçenekleri sunularak süreç farklılaştırılır.
Öğrencilere öğrendiklerini sergileme afiş, resim, veya rapor gibi çeşitli seçenekler
sunularak ürün farklılaştırılır. Ayrıca grup çalışmasına olanak sağlayacak şekilde
öğrenme ortamı da farklılaştırılıyor.
Nasıl Farklılaştırılıyor: Jigsaw ayrılıp-birleşme tekniği ile öğrencilerin kendi ilgileri
doğrultusunda benzer görevler üzerinde çalışmalarına olanak tanıyarak ilgilerine
göre farklılaştırılıyor. Öğrencilerin öğrenmenin sonunda farklı ürünler ortaya
koymaları destekleniyor. Yapılan grup çalışması sırasında öğrenme ortamı aktif
katılımı destekleyecek şekilde farklılaştırılıyor.
Yumruk Yapma Değerlendirme Yöntemi (Fist Making Assessment Tool): Ders içi
değerlendirme tekniği yumruk yapma, öğrencilerin kavrama seviyelerini anlamak
ve öğrenme ilerlemelerini izlemek için kullanılan bir yöntemdir. Yumruk yapma,
öğrencilerin kendi seviyelerine göre yanıtlarını ifade etmelerine ve öğretmenin de
bunu hızlıca geri bildirim alıp değerlendirilmesine olanak tanır.
Öğretmen öğrencilerden “Hobiler / serbest zaman etkinlikleri ile ilgili ne biliyorum?”
sorusuna bu teknik ile cevap vermelerini ister. Öğrenciler ellerini ğöğüs hizasında
yumruk yapar ve açtığı parmak sayısı onun konu hakkında kendini seviyesini işaret
ile belirtmesini sağlar. Öğretmen isterse gönüllü bir kaç öğrenciden sözel olarak da
değerlendirme isteyebilir.
Yumruktan açılan parmak sayısının detaylı anlatımı:
Beş parmak: Bir başkasına açıklayacak kadar iyi biliyorum.
Dört parmak: Yardım almadan anlayacak kadar iyi biliyorum.
Üç parmak: Biraz yardıma ihtiyacım olabilir.
İki parmak: Daha çok pratik yapma ve yardım alma ihtiyacım olabilir.
Bir parmak: Henüz öğrenme işinin başlarındayım.
Değiştirme Etkinliği (Swap Activity): Öğrencileri sınıfta konuşma etkinlikleri
(speaking activity) konusunda cesaretlendirmek, kolaylaştırmak ve yetkinliklerini
artırmak için kullanılan bir tekniktir. Hedeflenen kazanımların içerdiği hobiler ve
serbest zaman etkinlikleri ile ilgili kelime ve yapılar kullanılarak konu tanıtılır ve / veya
tekrarı yapılır. Sınıf içi iletişim ve etkileşimi artırmak için kullanılır.
Etkinliğin Uygulama Süreci:
Konu Seçimi: Öğretmen öğrencilere konunun “Hobiler ve Serbest Zaman Etkinlikleri”
olduğunu söyler.
Eşleştirme: Öğrencileri ikili veya küçük gruplar hâlinde eşleştirilir. Eşleştirme yaparken
heterojen gruplar oluşturmaya dikkat edilir. Farklı seviyelerdeki öğrencileri bir araya
getirerek karşılıklı öğrenmeyi teşvik etmek esas amaçtır.
Kuralları Açıklayın: Öğrencilere swap etkinliğinin nasıl işleyeceği açıklanır. Her bir
öğrenci belli bir süre boyunca sevdiği / sevmediği hobi ve etkinlikler hakkında konuşur,
ardından eşler değişir.
35