Page 38 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 38

İngilizce

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Asıl Gruplar:
                                 •  Öğrenciler hazır bulunuşluk düzeyleri dikkate alınarak araştıracakları konulara
                                   göre 6-8 kişilik heterojen gruplara ayrılır. Burada dikkat edilmesi gereken, düşük,
                                   orta ve iyi performans gösteren öğrencilerin farklı gruplarda yer almasını sağla-
                                   maktır.

                                 •  Asıl gruplara araştırılan serbest zaman etkinliklerinin isimleri olan Outdoor Ac-
                                   tivities,  Indoor  Activities,Individual  Activities,  Team  Activities  adları  verilir.  Bu
                                   gruplardan ortak karar almak şartıyla grup başkanı belirlemeleri istenir.

                                 •  Oluşturulan asıl gruplara o grubun araştırdığı serbest zaman etkinliklerinin isim-
                                   leri, bu serbest zaman etkinliğini yaparken kullandıkları malzemeler, nasıl ya-
                                   pıldığı, bu etkinliği yapan ünlü olmuş kişi ya da sporcular, araştırma sonucunda
                                   bunları ifade edecekleri dil yapıları ile ilgili çalışma kartları verilir (İF4). Grup üye-
                                   leri aşağıdaki yer alan konuları aralarında paylaşarak araştırma yaparlar:
                               1.  Serbest zaman etkinliklerinin isimleri

                               2.  Serbest zaman etkinliklerinde kullanılan malzemeler
                               3.  Serbest zaman etkinliklerin nasıl, nerede yapıldığı

                               4.  Bu alandaki yeteneğiyle tanınan kişiler (engelli  sporcular, olimpiyatlarda temsili
                                   vb.)

                                 •  Asıl gruptaki öğrencilerin aldıkları konuları farklı kaynaklardan, ders kitapların-
                                   dan, internetten araştırmaları istenir.

                               Gruplar araştırdıkları konuları ve çalışma notlarını birbirleriyle paylaşırlar. Öğretmen
                               gruplar arasında dolaşarak öğrencilerin çalışma kağıtlarını daha iyi nasıl anlatabile-
                               ceğini örnek vererek anlatır.
                               Uzman Gruplar:

                                 •  Öğrenciler araştırdıkları hobi ve serbest zaman etkinlikleri konusunda uzman-
                                   laşmak için her gruptan bir öğrencinin yer aldığı uzman grupları oluştururlar (Ör-
                                   neğin o alanda isim yapmış kişileri araştıranlar aynı masa etrafında birleşirler.).

                                 •  Uzman gruplarda öğrenciler hobi ve serbest zaman etkinlikleri hakkında bilgileri
                                   ana gruplarına aktarmak amacı ile not tutarlar (SF3).

                                 •  Öğrenciler kendi konularını diğer öğrencilere daha iyi anlatabilmek için birlikte
                                   çalışır. Çalışma sırasında öğretmen öğrencilerin anlamadıkları yerlere yardımcı
                                   olur.  Öğrencilere  iş  birliği  içinde  nasıl  çalışmaları  gerektiğini  anlatarak  onlara
                                   rehber olur.

                               Rapor Hazırlama:
                               Öğrenciler uzman gruplarında çalıştıktan sonra asıl grupları olan Outdoor Activi-
                               ties, Indoor Activities,Individual Activities, Team Activities gruplarına geri dönerler
                               ve uzmanlaştıkları konuyu gruplarına aldıkları notlardan yararlanarak anlatırlar. Bu
                               çalışma esnasında grup arkadaşları ile derinlemesine bilgi alışverişinde bulunarak
                               konu  başlıklarını  dörtlü  diyagram  hazırlayarak  listelerler  (İF5).  Belirlenen  çalışma
                               sürelerinde asıl gruptaki öğrenciler sorumlu oldukları konuların öğretilmesinden son-
                               ra sunum hazırlayıp çalışmalarını sona erdirir. Bu sunumların şarkı, afiş, resim ya da
                               rapor olabileceği belirtilir (ÜF3).

    38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43