Page 38 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 38
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Asıl Gruplar:
• Öğrenciler hazır bulunuşluk düzeyleri dikkate alınarak araştıracakları konulara
göre 6-8 kişilik heterojen gruplara ayrılır. Burada dikkat edilmesi gereken, düşük,
orta ve iyi performans gösteren öğrencilerin farklı gruplarda yer almasını sağla-
maktır.
• Asıl gruplara araştırılan serbest zaman etkinliklerinin isimleri olan Outdoor Ac-
tivities, Indoor Activities,Individual Activities, Team Activities adları verilir. Bu
gruplardan ortak karar almak şartıyla grup başkanı belirlemeleri istenir.
• Oluşturulan asıl gruplara o grubun araştırdığı serbest zaman etkinliklerinin isim-
leri, bu serbest zaman etkinliğini yaparken kullandıkları malzemeler, nasıl ya-
pıldığı, bu etkinliği yapan ünlü olmuş kişi ya da sporcular, araştırma sonucunda
bunları ifade edecekleri dil yapıları ile ilgili çalışma kartları verilir (İF4). Grup üye-
leri aşağıdaki yer alan konuları aralarında paylaşarak araştırma yaparlar:
1. Serbest zaman etkinliklerinin isimleri
2. Serbest zaman etkinliklerinde kullanılan malzemeler
3. Serbest zaman etkinliklerin nasıl, nerede yapıldığı
4. Bu alandaki yeteneğiyle tanınan kişiler (engelli sporcular, olimpiyatlarda temsili
vb.)
• Asıl gruptaki öğrencilerin aldıkları konuları farklı kaynaklardan, ders kitapların-
dan, internetten araştırmaları istenir.
Gruplar araştırdıkları konuları ve çalışma notlarını birbirleriyle paylaşırlar. Öğretmen
gruplar arasında dolaşarak öğrencilerin çalışma kağıtlarını daha iyi nasıl anlatabile-
ceğini örnek vererek anlatır.
Uzman Gruplar:
• Öğrenciler araştırdıkları hobi ve serbest zaman etkinlikleri konusunda uzman-
laşmak için her gruptan bir öğrencinin yer aldığı uzman grupları oluştururlar (Ör-
neğin o alanda isim yapmış kişileri araştıranlar aynı masa etrafında birleşirler.).
• Uzman gruplarda öğrenciler hobi ve serbest zaman etkinlikleri hakkında bilgileri
ana gruplarına aktarmak amacı ile not tutarlar (SF3).
• Öğrenciler kendi konularını diğer öğrencilere daha iyi anlatabilmek için birlikte
çalışır. Çalışma sırasında öğretmen öğrencilerin anlamadıkları yerlere yardımcı
olur. Öğrencilere iş birliği içinde nasıl çalışmaları gerektiğini anlatarak onlara
rehber olur.
Rapor Hazırlama:
Öğrenciler uzman gruplarında çalıştıktan sonra asıl grupları olan Outdoor Activi-
ties, Indoor Activities,Individual Activities, Team Activities gruplarına geri dönerler
ve uzmanlaştıkları konuyu gruplarına aldıkları notlardan yararlanarak anlatırlar. Bu
çalışma esnasında grup arkadaşları ile derinlemesine bilgi alışverişinde bulunarak
konu başlıklarını dörtlü diyagram hazırlayarak listelerler (İF5). Belirlenen çalışma
sürelerinde asıl gruptaki öğrenciler sorumlu oldukları konuların öğretilmesinden son-
ra sunum hazırlayıp çalışmalarını sona erdirir. Bu sunumların şarkı, afiş, resim ya da
rapor olabileceği belirtilir (ÜF3).
38