Page 44 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 44
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 4
TEMA 3: MOVIES-2
Etkinliğe E9.3.R1. Students will be able to scan film reviews on blogs to decide which movie
Dönüştürülecek to see.
Öğrenme Çıktıları E9.3.W1. Students will be able to write their opinions on a blog.
Farklı film türlerini bilir.
Sevdiği ve sevmediği filmler ve film karakterleri hakkında konuşur.
Ön Koşul Beceriler / Poster, afiş, reklam vb. üzerinde yer alan film ve film karakterleri hakkında verilen
Temel Kabuller bilgileri anlar.
Filmler ve film karakterleri hakkında ifade edilen fikirleri anlar.
Filmler ve film karakterleri hakkında basit ifadelerle fikirlerini yazar.
Tema Bazlı Öğrenci Bir film hakkında düşüncelerini ifade etmekte zorlanabilir.
İhtiyaçları
Farklılaştırma Alanları
İF1: Fragmanı izletilecek olan filme ilişkin renkli ve canlı grafikler kullanılır. Frag-
manda yer alan karakterlerin imkânı varsa maketleri sınıf ortamına getirilir. Öğ-
rencinin ilgisini çeken türde film örneklerinin fragmanlarının açılması öğrencinin il-
gisini çekmesi açısından önemlidir. Dersin başlangıç aşamasında öğrencinin merak
İçerik duygusu uyandırılarak dikkati derse ve konuya çekilir.
İF2: Öğrenciye sunulan metin içinde yer alan, anlamı bilinmeyen ve kazanılması
beklenen hedef kelimelerin / ifadelerin görsellerle zenginleştirilir. Kalıcı ve daha
kolay öğrenilmesi sağlanır.
SF1: Öğrenci film ile ilgili sorulan sorulara Türkçe ya da tahtaya gelip göstererek
de cevap verebilir. Örneğin öğretmenin sorduğu “Hangi filmi seviyorsunuz? Ne
tür filmleri seviyorsunuz?” gibi sorularda öğrenci tahtada açılan film afişlerini ge-
lip göstererek ya da filmin adını Türkçe söyleyerek de cevaplayabilir. Öğrencilere
yöneltilen basit sorulara cevap verme sırasında öğrenci aktif şekilde sürece dahil
edilir. Bu kısımda öğrencinin ön bilgileri harekete geçirilir.
SF2: Öğretmen tarafından metin hakkında sözlü olarak yöneltilen soru parantez
içinde Türkçesi ile beraber verilir. Soruya cevap olabilecek İngilizce seçenekler he-
men altında görselleri ile beraber okuma esnasında öğrenciye verilir. Bu seçenek-
Süreç lerden biri filmler ile ilgili, diğerleri konuyla alakasız olacak şekilde hazırlanır. Öğ-
rencinin doğru cevaba yönlendirilmesi sağlanır. İngilizce olarak sorulan soruların
anlaşılmasının zorluğundan dolayı öğretmenin daha önceden Türkçesi ile birlikte
hazırladığı sorular kullanılır. Bu sayede okuduğu metnin ne ile ilgili olduğunu anlar.
SF3: Öğretmen sürpriz yumurta tekniğinde kullandığı renkli kâğıtların cevaplarının
yer aldığı kâğıdı öğrenciye verir. Öğrenci hem kendisine sıra geldiğinde renge uy-
gun cevabı verir hem de arkadaşlarının cevaplarını takip edebilir.
SF4: Öğrenciye öğretmen tarafından sunulan metin içinde yer alan hedef kelimele-
rin / ifadelerin anlamları metnin altında görsellerle (örneğin animasyon kelimesinin
altına animasyon filmine ilişkin) desteklenerek verilir.
44