Page 44 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 44

İngilizce

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 4

        TEMA 3: MOVIES-2

         Etkinliğe             E9.3.R1. Students will be able to scan film reviews on blogs to decide which movie
         Dönüştürülecek        to see.
         Öğrenme Çıktıları     E9.3.W1. Students will be able to write their opinions on a blog.

                               Farklı film türlerini bilir.
                               Sevdiği ve sevmediği filmler ve film karakterleri hakkında konuşur.

         Ön Koşul Beceriler /   Poster, afiş, reklam vb. üzerinde yer alan film ve film karakterleri hakkında verilen
         Temel Kabuller        bilgileri anlar.
                               Filmler ve film karakterleri hakkında ifade edilen fikirleri anlar.
                               Filmler ve film karakterleri hakkında basit ifadelerle fikirlerini yazar.


         Tema Bazlı Öğrenci    Bir film hakkında düşüncelerini ifade etmekte zorlanabilir.
         İhtiyaçları
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Fragmanı izletilecek olan filme ilişkin renkli ve canlı grafikler kullanılır. Frag-
                               manda yer alan karakterlerin imkânı varsa maketleri sınıf ortamına getirilir. Öğ-
                               rencinin ilgisini çeken türde film örneklerinin fragmanlarının açılması öğrencinin il-
                               gisini çekmesi açısından önemlidir. Dersin başlangıç aşamasında öğrencinin merak
         İçerik                duygusu uyandırılarak dikkati derse ve konuya çekilir.

                               İF2:  Öğrenciye  sunulan  metin  içinde  yer  alan,  anlamı  bilinmeyen  ve  kazanılması
                               beklenen  hedef  kelimelerin  /  ifadelerin  görsellerle  zenginleştirilir.  Kalıcı  ve  daha
                               kolay öğrenilmesi sağlanır.
                               SF1: Öğrenci film ile ilgili sorulan sorulara Türkçe ya da tahtaya gelip göstererek
                               de  cevap  verebilir.  Örneğin  öğretmenin  sorduğu  “Hangi  filmi  seviyorsunuz?  Ne
                               tür filmleri seviyorsunuz?” gibi sorularda öğrenci tahtada açılan film afişlerini ge-
                               lip göstererek ya da filmin adını Türkçe söyleyerek de cevaplayabilir. Öğrencilere
                               yöneltilen basit sorulara cevap verme sırasında öğrenci aktif şekilde sürece dahil
                               edilir. Bu kısımda öğrencinin ön bilgileri harekete geçirilir.

                               SF2: Öğretmen tarafından metin hakkında sözlü olarak yöneltilen soru parantez
                               içinde Türkçesi ile beraber verilir. Soruya cevap olabilecek İngilizce seçenekler he-
                               men altında görselleri ile beraber okuma esnasında öğrenciye verilir. Bu seçenek-
         Süreç                 lerden biri filmler ile ilgili, diğerleri konuyla alakasız olacak şekilde hazırlanır. Öğ-
                               rencinin doğru cevaba yönlendirilmesi sağlanır. İngilizce olarak sorulan soruların
                               anlaşılmasının zorluğundan dolayı öğretmenin daha önceden Türkçesi ile birlikte
                               hazırladığı sorular kullanılır. Bu sayede okuduğu metnin ne ile ilgili olduğunu anlar.
                               SF3: Öğretmen sürpriz yumurta tekniğinde kullandığı renkli kâğıtların cevaplarının
                               yer aldığı kâğıdı öğrenciye verir. Öğrenci hem kendisine sıra geldiğinde renge uy-
                               gun cevabı verir hem de arkadaşlarının cevaplarını takip edebilir.

                               SF4: Öğrenciye öğretmen tarafından sunulan metin içinde yer alan hedef kelimele-
                               rin / ifadelerin anlamları metnin altında görsellerle (örneğin animasyon kelimesinin
                               altına animasyon filmine ilişkin) desteklenerek verilir.

    44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49