Page 47 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 47

İngilizce

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Metinden  öğrencilerin  anladığı  metne  ilişkin  birer  kelime  söylenmesi  istenir  ve
                               her  öğrencinin  söylediği  kelimeler  tahtaya  yazılır  (SF2).  Daha  sonra  öğretmen
                               öğrencilerden  konu  ile  ilgili  hedef  kelime  ve  yapıları  fark  edebilecekleri  şekilde
                               ayrıntılı okuma ister. Ayrıntılı okumadan sonra öğrencilerden okuma metni ile ilgili
                               sorulmuş  olan  açık  uçlu  soruları  (Wh-  Questions)  cevaplamaları  istenir  (ÜF1).
                               Ardından sürpriz yumurta tekniği uygulanır. Bu teknik ile sınıf içi etkileşim artırılır
                               (SF3). Sürpriz yumurta uygulanırken öğretmen soruların her birini farklı renklerde
                               bir kâğıda yazar ve kâğıtları birbirinin üzerine top şeklinde katlayarak yumurtayı
                               oluşturur. Daha sonra oluşturulan bu yumurta öğrenciye fırlatılır. Öğrenci en dıştaki
                               kâğıdı açarak yumurtanın kabuğunu soyar. Açtığı kâğıtta yazan soruya cevap verir
                               ve yumurtayı öğretmene geri fırlatır. Süreç bu şekilde ilerler.

                               Writing:
                               İş birlikli öğrenme yönteminden grup çalışması tekniği kullanılır. Gruplar heterojen
                               bir  yapıda  2’li-3’lü  gruplar  şeklinde  oluşturulur  ve  eşli  çalışma  yaparlar.  Film
                               hakkında  gruplarında  konuşurlar.  Daha  önce  izledikleri  ve  beğendikleri  ya  da
                               üzerinde konuştukları bir film hakkında 80-200 kelimelik bir paragraf şeklinde bilgi
                               vermelerini ve fikirlerini yazmaları istenir (SF4). Öğrencilere yapmaları için yeterli
                               süre verilir. Öğrenciler seçtikleri film hakkında yazdıkları paragrafı görsel olarak
                               da destekleyebilirler. Tüm gruplar filmler hakkında yazma etkinliklerini bitirdikten
                               sonra  sınıf  panosuna  yaptıkları  etkinlikler  asılır  ve  bu  sayede  ortak  bir  blog
                               oluşturulmuş olur. Ardından her grup tanıtımını yaptığı film hakkında çok sayıda
                               sinema bileti tasarlar (SF5). Blog haline getirilen sınıf panosunda yer alan filmleri
                               sınıftaki her öğrenci inceler (SF6).
                               Akran Değerlendirme: Anket yoluyla (Bkz. EK1) öğrenciler diğer arkadaşlarının
                               hazırlamış  olduğu  filmi  değerlendirir  (ÜF2).  İncelemenin  sonunda  her  öğrenci
         Değerlendirme
                               (kendi filmleri hariç) izlemek istediği filmin sinema biletini alır. Bileti en çok tercih
                               edilen eşler birinci seçilir.
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.

                                 •  Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.

                                 •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
                                   teşvik edin.

                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.).
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Öğrenme  sürecinde  kendi  ilerlemelerini  görselleştirebilecekleri  portfolyolar
                                   oluşturmalarına yardımcı olun.

                                 •  Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
                                   vb.).

                                 •  Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.

                                 •  Akran geri bildirimi ve iş birlikçi öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
                                   birlerinden öğrenmelerini teşvik edin.

                                                                                                         47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52