Page 47 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 47
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Metinden öğrencilerin anladığı metne ilişkin birer kelime söylenmesi istenir ve
her öğrencinin söylediği kelimeler tahtaya yazılır (SF2). Daha sonra öğretmen
öğrencilerden konu ile ilgili hedef kelime ve yapıları fark edebilecekleri şekilde
ayrıntılı okuma ister. Ayrıntılı okumadan sonra öğrencilerden okuma metni ile ilgili
sorulmuş olan açık uçlu soruları (Wh- Questions) cevaplamaları istenir (ÜF1).
Ardından sürpriz yumurta tekniği uygulanır. Bu teknik ile sınıf içi etkileşim artırılır
(SF3). Sürpriz yumurta uygulanırken öğretmen soruların her birini farklı renklerde
bir kâğıda yazar ve kâğıtları birbirinin üzerine top şeklinde katlayarak yumurtayı
oluşturur. Daha sonra oluşturulan bu yumurta öğrenciye fırlatılır. Öğrenci en dıştaki
kâğıdı açarak yumurtanın kabuğunu soyar. Açtığı kâğıtta yazan soruya cevap verir
ve yumurtayı öğretmene geri fırlatır. Süreç bu şekilde ilerler.
Writing:
İş birlikli öğrenme yönteminden grup çalışması tekniği kullanılır. Gruplar heterojen
bir yapıda 2’li-3’lü gruplar şeklinde oluşturulur ve eşli çalışma yaparlar. Film
hakkında gruplarında konuşurlar. Daha önce izledikleri ve beğendikleri ya da
üzerinde konuştukları bir film hakkında 80-200 kelimelik bir paragraf şeklinde bilgi
vermelerini ve fikirlerini yazmaları istenir (SF4). Öğrencilere yapmaları için yeterli
süre verilir. Öğrenciler seçtikleri film hakkında yazdıkları paragrafı görsel olarak
da destekleyebilirler. Tüm gruplar filmler hakkında yazma etkinliklerini bitirdikten
sonra sınıf panosuna yaptıkları etkinlikler asılır ve bu sayede ortak bir blog
oluşturulmuş olur. Ardından her grup tanıtımını yaptığı film hakkında çok sayıda
sinema bileti tasarlar (SF5). Blog haline getirilen sınıf panosunda yer alan filmleri
sınıftaki her öğrenci inceler (SF6).
Akran Değerlendirme: Anket yoluyla (Bkz. EK1) öğrenciler diğer arkadaşlarının
hazırlamış olduğu filmi değerlendirir (ÜF2). İncelemenin sonunda her öğrenci
Değerlendirme
(kendi filmleri hariç) izlemek istediği filmin sinema biletini alır. Bileti en çok tercih
edilen eşler birinci seçilir.
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
• Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
• Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
teşvik edin.
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
me ve değerlendirme biçimleri vb.).
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Öğrenme sürecinde kendi ilerlemelerini görselleştirebilecekleri portfolyolar
oluşturmalarına yardımcı olun.
• Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
vb.).
• Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.
• Akran geri bildirimi ve iş birlikçi öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
birlerinden öğrenmelerini teşvik edin.
47