Page 52 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 52
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Speaking:
Öğretmen günlük rutinleri içeren görselleri akıllı tahtada açar (İF2). Bu aktivitelerle
ilgili basit cümleler öğretmen tarafından görsellerin altına akıllı tahtada yazılır
(SF2). Öğrenciler pair work tekniğine uygun olarak soru cevap etkinliğini eşli
çalışma olarak kendi aralarında yaparlar. Öğrencilere günlük rutinleri ile ilgili evet-
hayır soruları sorularak cevap vermeleri beklenir. Öğretmen tarafından öğrencilere
verilen soruların içeriklerinde “Sabah kalktıklarında ailelerine günaydın derler
mi?, Dişlerinizi fırçalar mısınız?, Sabahları daima kahvaltı yapar mısınız?, Her gün
okula gider misiniz?” gibi sorular yer alır. Öğrenciler pair workte akranı ile birlikte
etkileşimli şekilde çalışır (SF3).
Listening:
Akıllı tahtada günlük aktiviteleri gösteren farklı görseller ve bu görsele ilişkin
dinleme metni açılır (İF3). Dinleme metinleri öğrencilere dinletilerek öğrencilerden
duydukları cümle ile ilişkili olan görseli eşleştirmeleri istenir (SF4). Öğrencilere
cümleler verilir. Verilen cümlelerde sıklık zarfının kullanıldığı kelimeler boş olarak
hazırlanır ve öğrencilerin bu kısımları doldurması istenir (ÜF1).
İkinci Ders
Writing:
Beyin fırtınası yöntemi kullanılarak öğretmen öğrencilerden günlük yaşam
aktiviteleri içerisinde kullanılan sıklık zarflarını gelişigüzel söylemelerini ister (SF5).
Hedef kazanımlara uygun kelime ve dilbilgisi yapılarını kullanarak günlerini nasıl
planladıklarını anlatan örnek bir writing çalışması öğrencilerin katılımıyla sınıf içinde
gerçekleştirilir ve öğretmen tarafından tahtaya yazılır (SF6). Öğrenme sözleşmesi
stratejisi için sınıf içinde öğretmenle birlikte gerçekleştirilen etkinlik öğrencilere
writing ödevi olarak verilir. Yaptıkları günlük rutinleri ve sıklığını anlatan 50-100
kelimeden oluşan bir paragraflık yazı hazırlamaları istenir. Günün her bir zaman
dilimi ile ilgili olarak bir cümle kurulmalıdır. “Paragrafın genelinde sıklık zarfları en
az 3 cümlede kullanılmalıdır.” gibi kriterler oluşturulur (SF7). Öğrenci hazırladığı
yazıyı aralıklı olarak sormak istediği yerlerde öğretmene sorar . Hazırlanan günlük
rutinlerin anlatıldığı paragraf öğretmen tarafından kontrol edilir ve öğrenciye
dönüt sağlanır. Öğrencinin verilen düzeltmeleri yaparak metni tekrar yazması ve
EBA portalına yüklemesi beklenir (ÜF2).
Öz değerlendirme formu kullanılır. Öğrencilere dersin sonunda günlük rutinleri ifa-
de etmek için kullanılan sıklık zarflarının yer aldığı çalışma sayfası verilir. Bir kar-
Değerlendirme tona kurabiye resmi çizilerek bir yüzüne biliyorum, diğerini ise öğreniyorum yazılır.
Öğrenciler bu konu ile ilgili bildikleri kelimeleri kartonun biliyorum bölümüne, öğ-
renme aşamasında olduğu kelimeleri öğreniyorum bölümüne yazar (ÜF3).
• Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunun.
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanın (sözlü, yazılı, görsel
vb.).
• Kelime ve sembolleri tanımlayan seçenekleri (ikon görseller) kullanın.
52