Page 52 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 52

İngilizce

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Speaking:

                               Öğretmen günlük rutinleri içeren görselleri akıllı tahtada açar (İF2). Bu aktivitelerle
                               ilgili  basit  cümleler  öğretmen  tarafından  görsellerin  altına  akıllı  tahtada  yazılır
                               (SF2).  Öğrenciler  pair  work  tekniğine  uygun  olarak  soru  cevap  etkinliğini  eşli
                               çalışma olarak kendi aralarında yaparlar. Öğrencilere günlük rutinleri ile ilgili evet-
                               hayır soruları sorularak cevap vermeleri beklenir. Öğretmen tarafından öğrencilere
                               verilen  soruların  içeriklerinde  “Sabah  kalktıklarında  ailelerine  günaydın  derler
                               mi?, Dişlerinizi fırçalar mısınız?, Sabahları daima kahvaltı yapar mısınız?, Her gün
                               okula gider misiniz?” gibi sorular yer alır. Öğrenciler pair workte akranı ile birlikte
                               etkileşimli şekilde çalışır (SF3).
                               Listening:

                               Akıllı  tahtada  günlük  aktiviteleri  gösteren  farklı  görseller  ve  bu  görsele  ilişkin
                               dinleme metni açılır (İF3). Dinleme metinleri öğrencilere dinletilerek öğrencilerden
                               duydukları  cümle  ile  ilişkili  olan  görseli  eşleştirmeleri  istenir  (SF4).  Öğrencilere
                               cümleler verilir. Verilen cümlelerde sıklık zarfının kullanıldığı kelimeler boş olarak
                               hazırlanır ve öğrencilerin bu kısımları doldurması istenir (ÜF1).
                               İkinci Ders

                               Writing:

                               Beyin  fırtınası  yöntemi  kullanılarak  öğretmen  öğrencilerden  günlük  yaşam
                               aktiviteleri içerisinde kullanılan sıklık zarflarını gelişigüzel söylemelerini ister (SF5).
                               Hedef kazanımlara uygun kelime ve dilbilgisi yapılarını kullanarak günlerini nasıl
                               planladıklarını anlatan örnek bir writing çalışması öğrencilerin katılımıyla sınıf içinde
                               gerçekleştirilir ve öğretmen tarafından tahtaya yazılır (SF6). Öğrenme sözleşmesi
                               stratejisi  için  sınıf  içinde  öğretmenle  birlikte  gerçekleştirilen  etkinlik  öğrencilere
                               writing  ödevi  olarak  verilir.  Yaptıkları  günlük  rutinleri  ve  sıklığını  anlatan  50-100
                               kelimeden oluşan bir paragraflık yazı hazırlamaları istenir. Günün her bir zaman
                               dilimi ile ilgili olarak bir cümle kurulmalıdır. “Paragrafın genelinde sıklık zarfları en
                               az 3 cümlede kullanılmalıdır.” gibi kriterler oluşturulur (SF7). Öğrenci hazırladığı
                               yazıyı aralıklı olarak sormak istediği yerlerde öğretmene sorar . Hazırlanan günlük
                               rutinlerin  anlatıldığı  paragraf  öğretmen  tarafından  kontrol  edilir  ve  öğrenciye
                               dönüt sağlanır. Öğrencinin verilen düzeltmeleri yaparak metni tekrar yazması ve
                               EBA portalına yüklemesi beklenir (ÜF2).
                               Öz değerlendirme formu kullanılır. Öğrencilere dersin sonunda günlük rutinleri ifa-
                               de etmek için kullanılan sıklık zarflarının yer aldığı çalışma sayfası verilir. Bir kar-
         Değerlendirme         tona kurabiye resmi çizilerek bir yüzüne biliyorum, diğerini ise öğreniyorum yazılır.
                               Öğrenciler bu konu ile ilgili bildikleri kelimeleri kartonun biliyorum bölümüne, öğ-
                               renme aşamasında olduğu kelimeleri öğreniyorum bölümüne yazar (ÜF3).
                                 •  Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunun.
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanın (sözlü, yazılı, görsel
                                   vb.).

                                 •  Kelime ve sembolleri tanımlayan seçenekleri (ikon görseller) kullanın.


    52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57