Page 50 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 50
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
SF5: Sınıf içerisinde akranları tarafından beyin fırtınası tekniği ile tahtaya yazılan
kelimelerin altına, öğretmeni tarafından desteğe ihtiyacı olan öğrenciye verilen 3
farklı sıklık zarfı görselini uygun kelime ile eşleştirmesi sağlanır.
SF6: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere sıklık zarflarının görsellerinin ve kelimelerinin
olduğu liste verilir. Arkadaşlarının beyin fırtınası kullanarak oluşturdukları ve öğret-
menin tahtaya yazdığı kelimeleri listede bularak yuvarlak içine alması sağlanır.
SF7: Bir dijital pano ile tüm sınıfın cümleleri iliştirebileceği bir pano oluşturulabilir.
ÜF1: Metinler cümle cümle verilir. Cümle içerisinde kullanılacak olan sıklık zarfları-
nın kelime listesi verilir. Metin içerisinde sıklık zarflarının kullanıldığı kelimeler cümle
içerisinen çıkarılarak sadece sıklık zarfının olduğu kısım boş şekilde öğrenciye verilir.
Öğrenci dinlediği cümleden sadece sıklık zarflarına ilişkin boşlukları doldurur.
ÜF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci Türkçe olarak öz değerlendirme formunu doldu-
rabilir. Türkçe olarak yazdığı paragrafta yer alan sıklık zarflarını ve günlük yaşam
Ürün
aktivitesinin ismini İngilizce olarak yazması istenir. Ayrıca yapay zekâ kontrol ve dö-
nütler de yardımcı olarak kullanılır.
ÜF3: Desteğe gereksinimi olan öğrenci için kurabiye tekniğinde öğrencilere gün-
lük rutinlere ilişkin görsellerin İngilizce ve Türkçe karşılığının yazıldığı kartlar verilir.
Öğrenciden kartonda yer alan öğreniyorum ve biliyorum bölümüne yapıştırmaları
istenir.
FOÖD1: Desteğe gereksinimi olan öğrenciler için videoyu takip edebilmelerini ko-
Fiziksel Öğrenme laylaştırmak için sıra düzenlemeleri yapılır. Ses düzeyi öğrencinin duyabileceği şe-
Ortamı Düzenlemeleri
kilde ayarlanır.
50