Page 53 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 53

İngilizce

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 6

        TEMA 4 : HUMAN IN NATURE-2

         Etkinliğe             E9.4.S1. Students will be able to talk about their abilities.
         Dönüştürülecek        E9.4.R2. Students will be able to scan reading passages about people to find out
         Öğrenme Çıktıları     different / unusual abilities.

                               Eylem ifadelerini bilir. (play football, play tennis,swim,ride a bicycle.)
         Ön Koşul Beceriler /
         Temel Kabuller        Yapabildiği ve yapamadığı durumları ifade eder.
                               Okuduğu metinde geçen bilmediği kelimeleri tahmin eder.
         Tema Bazlı Öğrenci    Yeterlilik ifadesi (can) ve eylem ifadelerini bilmekte zorlanabilir.
         İhtiyaçları
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1:  Desteğe  gereksinimi  olan  öğrenciler  için  akıllı  tahtada  açılan  etkileşimli
                               videoya alt yazı eklenerek daha anlaşılır hâle getirilir ve video içerisinde yer alan
                               sorular basitleştirilerek öğrencinin cevap vermesi beklenir.
         İçerik                İF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin seviyesine uygun ve aynı metin sadeleştirilmiş
                               şekilde metin hazırlanarak verilir. Görme desteğine ihtiyacı olan öğrenci için yazı
                               puntolarında düzenleme yapılır. İşitme desteğine ihtiyacı olan öğrenci için dinletilen
                               ses kaydında öğrencinin duyabileceği şekilde ses seviyesinde ayarlama yapılır.
                               SF1: Desteğe gereksinimi olan öğrenciler için hobi, spor ve sanat dalları ile ilgili
                               görsel ve eylem ifadelerinin yer aldığı çalışma kâğıdı verilir. Öğrencinin bu kâğıda
                               bakarak kendi bildiği eylemleri seçmesi ve ifade etmesi istenir.
                               SF2: Öğretmen destek sunacağı öğrencisiyle birlikte kırmızı ve yeşil kart uygula-
                               ması sırasında akıllı tahtada yazılı olan eylemlerin Türkçe karşılığını ifade ederek
                               öğrencinin yapıp / yapmadığı eyleme uygun kartı havaya kaldırmasını ister.
                               SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için bağlamdan kelime anlamı çıkartması is-
                               tenirken bir kelime için birden fazla anlam sunularak öğrencinin uygun anlamı seç-
         Süreç                 mesi istenir.

                               SF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için tahtada açılan etkinlikte yer alan kelimele-
                               rin yanlarında Türkçe anlamları da verilerek öğrenciden eşleştirmesi istenir.

                               SF5: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenci için ders sonunda değerlendirmede yer alan
                               konuşma  halkası  tekniğinde  öğrenci  arkadaşlarının  kurduğu  cümlelere  sadece
                               kendisine uygun olarak “I Can- I Can’t” ifadeleri ile katılabilir.

                               SF6: Öğrenci öğretmeniyle birlikte yapabildiklerine ve yapamadıklarına ilişkin ses
                               kaydı hazırlar, sınıfta ses kaydı dinletilir.

                               ÜF1:  Öğrenciye  boşluklardan  oluşan  bir  metin  verilir.  Boşluklar  sadece  cümlede
                               fiillerin olduğu kısmı kapsayacak şekilde hazırlanmalıdır. Desteğe ihtiyacı olan öğ-
         Ürün
                               renciye uygun boşluğa gelecek fiiler iki seçenek hâlinde verilir. Öğrenci uygun olan
                               fiili seçerek yerine yazar.

         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Sınıf ortamı öğrencilerin grup çalışmasında üçerli oturabilecekleri şekilde
         Ortamı Düzenlemeleri  sıra düzenlemesi yapılarak düzenlenir.


                                                                                                         53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58