Page 53 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 53
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 6
TEMA 4 : HUMAN IN NATURE-2
Etkinliğe E9.4.S1. Students will be able to talk about their abilities.
Dönüştürülecek E9.4.R2. Students will be able to scan reading passages about people to find out
Öğrenme Çıktıları different / unusual abilities.
Eylem ifadelerini bilir. (play football, play tennis,swim,ride a bicycle.)
Ön Koşul Beceriler /
Temel Kabuller Yapabildiği ve yapamadığı durumları ifade eder.
Okuduğu metinde geçen bilmediği kelimeleri tahmin eder.
Tema Bazlı Öğrenci Yeterlilik ifadesi (can) ve eylem ifadelerini bilmekte zorlanabilir.
İhtiyaçları
Farklılaştırma Alanları
İF1: Desteğe gereksinimi olan öğrenciler için akıllı tahtada açılan etkileşimli
videoya alt yazı eklenerek daha anlaşılır hâle getirilir ve video içerisinde yer alan
sorular basitleştirilerek öğrencinin cevap vermesi beklenir.
İçerik İF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin seviyesine uygun ve aynı metin sadeleştirilmiş
şekilde metin hazırlanarak verilir. Görme desteğine ihtiyacı olan öğrenci için yazı
puntolarında düzenleme yapılır. İşitme desteğine ihtiyacı olan öğrenci için dinletilen
ses kaydında öğrencinin duyabileceği şekilde ses seviyesinde ayarlama yapılır.
SF1: Desteğe gereksinimi olan öğrenciler için hobi, spor ve sanat dalları ile ilgili
görsel ve eylem ifadelerinin yer aldığı çalışma kâğıdı verilir. Öğrencinin bu kâğıda
bakarak kendi bildiği eylemleri seçmesi ve ifade etmesi istenir.
SF2: Öğretmen destek sunacağı öğrencisiyle birlikte kırmızı ve yeşil kart uygula-
ması sırasında akıllı tahtada yazılı olan eylemlerin Türkçe karşılığını ifade ederek
öğrencinin yapıp / yapmadığı eyleme uygun kartı havaya kaldırmasını ister.
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için bağlamdan kelime anlamı çıkartması is-
tenirken bir kelime için birden fazla anlam sunularak öğrencinin uygun anlamı seç-
Süreç mesi istenir.
SF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için tahtada açılan etkinlikte yer alan kelimele-
rin yanlarında Türkçe anlamları da verilerek öğrenciden eşleştirmesi istenir.
SF5: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenci için ders sonunda değerlendirmede yer alan
konuşma halkası tekniğinde öğrenci arkadaşlarının kurduğu cümlelere sadece
kendisine uygun olarak “I Can- I Can’t” ifadeleri ile katılabilir.
SF6: Öğrenci öğretmeniyle birlikte yapabildiklerine ve yapamadıklarına ilişkin ses
kaydı hazırlar, sınıfta ses kaydı dinletilir.
ÜF1: Öğrenciye boşluklardan oluşan bir metin verilir. Boşluklar sadece cümlede
fiillerin olduğu kısmı kapsayacak şekilde hazırlanmalıdır. Desteğe ihtiyacı olan öğ-
Ürün
renciye uygun boşluğa gelecek fiiler iki seçenek hâlinde verilir. Öğrenci uygun olan
fiili seçerek yerine yazar.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Sınıf ortamı öğrencilerin grup çalışmasında üçerli oturabilecekleri şekilde
Ortamı Düzenlemeleri sıra düzenlemesi yapılarak düzenlenir.
53