Page 56 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 56

İngilizce

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 7

         TEMA 5: INSPIRATIONAL PEOPLE

                                E9.5.L1. Students will be able to identify the descriptions of people’s appearances
                                in a recorded text.
          Etkinliğe
          Dönüştürülecek        E9.5.R1. Students will be able to scan a text for specific information.
          Öğrenme Çıktıları
                                E9.5.R2. Students will be able to guess the meanings of unknown words from the
                                contexts.
                                Kişilerin görünüşlerini tarif ederken kullanılan kelime ve ifadeleri bilir.

          Ön Koşul Beceriler /   Kişilerin fiziksel olarak nasıl göründüğünü sorar ve bu soruya cevap verir.
          Temel Kabuller        Okuduğu metnin bağlamından anlamanı bilmediği kelimeleri tahmin eder.

                                Sözlük kullanmayı bilir.

          Tema Bazlı Öğrenci    Kişilerin dış görünüşlerini tarif etmekte zorlanabilir.
          İhtiyaçları           Okuma metninde anlamını bilmediği kelimeleri bağlamdan çıkarmakta zorlanabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                                İF1:  Öğretmen  insan  figürünün  yer  aldığı  çalışma  sayfasını  öğrenciye  verir.  Bu
                                figür  üzerinde  oklar  ile  belirtilmiş  olan  fiziksel  özelliğe  ilişkin  kelimeler  İngilizce
                                ve  Türkçe  olarak  çalışma  sayfasında  yer  alır,  öğrenciden  ilgili  kısma  uygun  olan
                                kelimeyi  yerleştirmesi  istenir.  Öğretmen  daha  önce  hazırladığı  insanların  fiziksel
                                görünüşlerini  tarif  ederken  kullanılan  anahtar  kelimeleri  resimli  şekilde  desteğe
                                ihtiyaç duyan öğrenciye ek olarak da verir. Ayrıca bir infografik üzerinde fiziksel
                                özelliklere ilişkin görseller verilebilir.

          İçerik                İF2:  İşitme  desteğine  ihtiyacı  olan  öğrenciler  için  açılan  videoların  ses  düzeyleri
                                duyabilecekleri  şekilde  ayarlanabilir.  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrencilere  dinleme
                                kaydının  yazılı  metni  verilir.  Yazılı  metinlerde  yer  alan  fiziksel  özelliklerin  olduğu
                                kelimelerin yanları boş bırakılır. Öğrencinin cümlede geçen fiziksel özelliğe ilişkin bir
                                görsel çizmesi istenir. Resim çizmekte zorlanan öğrenci için hazır görseller kullanılır
                                ve ilgili cümleye eşleştirmesi istenir.

                                İF3:  Desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrenciye  okuma  metninde  ve  etkinliklerinde  geçen
                                kelimelerin anlamlarını içeren bir çalışma kâğıdı verilebilir.

                                SF1:  Destekleyiciler  kullanma:  Desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrenci  kendi  istediği
                                teknolojik  ürünleri  (telefon,  tablet  vb.)  kullanarak  İngilizce  altyazılı  şekilde
                                dinleyebilir, durdurabilir, ilerletebilir. Etkinlikte yazılı olarak isimleri verilen kişilerin
                                fiziksel özellikleri desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye sadece yazılı olarak değil ayrıca
                                resimli şekilde de verilir ve öğrenci kişi isimleri ile fiziksel özelliklerini resimlerden
                                de  yardım  alarak  eşleştirebilir.  Bu  sayede  desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrencinin
          Süreç                 cevaplama aşamasında aktif olması sağlanır. Öğretmen görselleri akıllı tahtadan
                                açmak yerine tahtada öğrencilere verirse desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi tahtada
                                görselleri tutan öğrencilerden biri olarak da seçebilir.
                                SF2: İlk dinlemeden sonra öğretmen tarafından hazırlanan çalışma kâğıdında yer
                                alan  kişi  sayısı  azaltılarak  çalışma  kâğıdında  öğrenciye  sunulur.  Desteğe  ihtiyaç
                                duyan öğrenci tarafından cevaplanır.

    56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61