Page 56 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 56
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 7
TEMA 5: INSPIRATIONAL PEOPLE
E9.5.L1. Students will be able to identify the descriptions of people’s appearances
in a recorded text.
Etkinliğe
Dönüştürülecek E9.5.R1. Students will be able to scan a text for specific information.
Öğrenme Çıktıları
E9.5.R2. Students will be able to guess the meanings of unknown words from the
contexts.
Kişilerin görünüşlerini tarif ederken kullanılan kelime ve ifadeleri bilir.
Ön Koşul Beceriler / Kişilerin fiziksel olarak nasıl göründüğünü sorar ve bu soruya cevap verir.
Temel Kabuller Okuduğu metnin bağlamından anlamanı bilmediği kelimeleri tahmin eder.
Sözlük kullanmayı bilir.
Tema Bazlı Öğrenci Kişilerin dış görünüşlerini tarif etmekte zorlanabilir.
İhtiyaçları Okuma metninde anlamını bilmediği kelimeleri bağlamdan çıkarmakta zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen insan figürünün yer aldığı çalışma sayfasını öğrenciye verir. Bu
figür üzerinde oklar ile belirtilmiş olan fiziksel özelliğe ilişkin kelimeler İngilizce
ve Türkçe olarak çalışma sayfasında yer alır, öğrenciden ilgili kısma uygun olan
kelimeyi yerleştirmesi istenir. Öğretmen daha önce hazırladığı insanların fiziksel
görünüşlerini tarif ederken kullanılan anahtar kelimeleri resimli şekilde desteğe
ihtiyaç duyan öğrenciye ek olarak da verir. Ayrıca bir infografik üzerinde fiziksel
özelliklere ilişkin görseller verilebilir.
İçerik İF2: İşitme desteğine ihtiyacı olan öğrenciler için açılan videoların ses düzeyleri
duyabilecekleri şekilde ayarlanabilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere dinleme
kaydının yazılı metni verilir. Yazılı metinlerde yer alan fiziksel özelliklerin olduğu
kelimelerin yanları boş bırakılır. Öğrencinin cümlede geçen fiziksel özelliğe ilişkin bir
görsel çizmesi istenir. Resim çizmekte zorlanan öğrenci için hazır görseller kullanılır
ve ilgili cümleye eşleştirmesi istenir.
İF3: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye okuma metninde ve etkinliklerinde geçen
kelimelerin anlamlarını içeren bir çalışma kâğıdı verilebilir.
SF1: Destekleyiciler kullanma: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenci kendi istediği
teknolojik ürünleri (telefon, tablet vb.) kullanarak İngilizce altyazılı şekilde
dinleyebilir, durdurabilir, ilerletebilir. Etkinlikte yazılı olarak isimleri verilen kişilerin
fiziksel özellikleri desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye sadece yazılı olarak değil ayrıca
resimli şekilde de verilir ve öğrenci kişi isimleri ile fiziksel özelliklerini resimlerden
de yardım alarak eşleştirebilir. Bu sayede desteğe ihtiyaç duyan öğrencinin
Süreç cevaplama aşamasında aktif olması sağlanır. Öğretmen görselleri akıllı tahtadan
açmak yerine tahtada öğrencilere verirse desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi tahtada
görselleri tutan öğrencilerden biri olarak da seçebilir.
SF2: İlk dinlemeden sonra öğretmen tarafından hazırlanan çalışma kâğıdında yer
alan kişi sayısı azaltılarak çalışma kâğıdında öğrenciye sunulur. Desteğe ihtiyaç
duyan öğrenci tarafından cevaplanır.
56