Page 59 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 59
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
burada öğretmen metnin dinleme hızını sınıf seviyesine göre yavaşlatabilir ya da
hızlandırabilir (SF1). İlk dinlemeden sonra öğretmen hazırladığı çalışma kâğıdını
öğrencilere dağıtır. Çalışma kâğıdında beş kişinin adı yazar. Bu kişilerin fiziksel
özellikleri cümleler hâlinde yazılıdır. Öğrenci cümlede fiziksel özellikleri anlatılan
kişinin kim olduğunu bulur ve ismi ile eşleştirir (SF2). Öğrencilere aynı metin ikinci
kez dinletilir. İkinci dinlemeden sonra öğrencilerin metin ile ilgili “Wh- Questions”
yani açık uçlu soruları cevaplaması istenir. Öğretmen bu etkinlikte öğrencilerin
soruları cevaplaması aşamasında sıra arkadaşı ile eşli çalışma (pair-work)
yapmalarına imkân verir (SF3). Öğrenciler soruları cevaplamayı bitirdikten sonra
öğretmen sürpriz yumurta tekniğini kullanarak öğrencilerden cevapları alır (SF4).
Sürpriz yumurta tekniğinde öğretmen etkinlikteki “Wh- Questions” yani açık uçlu
soruların her birini birer kâğıda yazar ve iç içe sararak bir top haline getirir. Araya
ödüllü bir soru da eklenebilir. Oluşturulan bu top öğrencilere fırlatılır. Kendisine top
fırlatılan öğrenci en üstteki kâğıdı açar ve kâğıttaki soruya cevap verir. Süreç bu
şekilde ilerler. Cevapların alınmasının ardından dinleme etkinliği son bulur.
İkinci Ders
Reading:
Dinleme etkinliğinden sonra ders okuma metni ile devam eder. Öğretmen
öğrencilere ders kitabından, EBA’dan ya da açık kaynaklardan bir okuma metni
verir. (Okuma metni hayatlarında başarı hikâyesi olan kişiler ya da engellere
rağmen bir şeyleri başarabilmek vb. konular hakkında olabilir.) (İF3). Bu okuma
sırasında sözlük kullanmadan hızlıca okuyup metnin ne hakkında olduğunu soran
soruya seçenekler arasından doğru olanı işaretleyerek cevap vermeleri beklenir
(SF5). Ardından öğrencilerin metni ikinci kez okumaları istenir. Bu okuma sırasında
öğrenciler daha detaylı bir okuma yaparlar ve anlamı bilinmeyen kelimeleri
bağlamdan tahmin ederler. İngilizce olarak tanımları verilen kelimelerin sözcük
karşılığı metninden bulunup verilen tanımlarda uygun yere yazmaları istenir. Bu
eşleştirme etkinliği kelime bulmacası şeklinde de verilebilir (SF6). Etkinlik için
öğrencilere verilen sürenin ardından cevaplar alınır.
Öğretmen dijital platformlar üzerinden öğrencilere derste öğrenilen kelime ve
Değerlendirme
yapılar ile ilgili bir etkinlik gönderir ve öğrencinin tamamlaması istenir (ÜF1).
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
• Öğrencilerin kendi hızlarında ilerlemelerine olanak tanıyan etkileşimli öğrenme
araçları kullanın.
• Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın.
• Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın.
• Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlendirme
fırsatları sunun.
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.
59