Page 59 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 59

İngilizce

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               burada öğretmen metnin dinleme hızını sınıf seviyesine göre yavaşlatabilir ya da
                               hızlandırabilir (SF1). İlk dinlemeden sonra öğretmen hazırladığı çalışma kâğıdını
                               öğrencilere  dağıtır.  Çalışma  kâğıdında  beş  kişinin  adı  yazar.  Bu  kişilerin    fiziksel
                               özellikleri cümleler hâlinde yazılıdır. Öğrenci cümlede fiziksel özellikleri anlatılan
                               kişinin kim olduğunu bulur ve ismi ile eşleştirir (SF2). Öğrencilere aynı metin ikinci
                               kez dinletilir. İkinci dinlemeden sonra öğrencilerin metin ile ilgili “Wh- Questions”
                               yani  açık  uçlu  soruları  cevaplaması  istenir.  Öğretmen  bu  etkinlikte  öğrencilerin
                               soruları  cevaplaması  aşamasında  sıra  arkadaşı  ile  eşli  çalışma  (pair-work)
                               yapmalarına imkân verir (SF3). Öğrenciler soruları cevaplamayı bitirdikten sonra
                               öğretmen sürpriz yumurta tekniğini kullanarak öğrencilerden cevapları alır (SF4).
                               Sürpriz yumurta tekniğinde öğretmen etkinlikteki “Wh- Questions” yani açık uçlu
                               soruların her birini birer kâğıda yazar ve iç içe sararak bir top haline getirir. Araya
                               ödüllü bir soru da eklenebilir. Oluşturulan bu top öğrencilere fırlatılır. Kendisine top
                               fırlatılan öğrenci en üstteki kâğıdı açar ve kâğıttaki soruya cevap verir. Süreç bu
                               şekilde ilerler. Cevapların alınmasının ardından dinleme etkinliği son bulur.

                               İkinci Ders

                               Reading:

                               Dinleme  etkinliğinden  sonra  ders  okuma  metni  ile  devam  eder.  Öğretmen
                               öğrencilere ders kitabından, EBA’dan ya da açık kaynaklardan bir okuma metni
                               verir.  (Okuma  metni  hayatlarında  başarı  hikâyesi  olan  kişiler  ya  da  engellere
                               rağmen bir şeyleri başarabilmek vb. konular hakkında olabilir.) (İF3). Bu okuma
                               sırasında sözlük kullanmadan hızlıca okuyup metnin ne hakkında olduğunu soran
                               soruya  seçenekler  arasından  doğru  olanı  işaretleyerek  cevap  vermeleri  beklenir
                               (SF5). Ardından öğrencilerin metni ikinci kez okumaları istenir. Bu okuma sırasında
                               öğrenciler  daha  detaylı  bir  okuma  yaparlar  ve  anlamı  bilinmeyen  kelimeleri
                               bağlamdan  tahmin  ederler.  İngilizce  olarak  tanımları  verilen  kelimelerin  sözcük
                               karşılığı  metninden  bulunup  verilen  tanımlarda  uygun  yere  yazmaları  istenir.  Bu
                               eşleştirme  etkinliği  kelime  bulmacası  şeklinde  de  verilebilir  (SF6).  Etkinlik  için
                               öğrencilere verilen sürenin ardından cevaplar alınır.
                               Öğretmen  dijital  platformlar  üzerinden  öğrencilere  derste  öğrenilen  kelime  ve
         Değerlendirme
                               yapılar ile ilgili bir etkinlik gönderir ve öğrencinin tamamlaması istenir (ÜF1).
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.

                                 •  Öğrencilerin kendi hızlarında ilerlemelerine olanak tanıyan etkileşimli öğrenme
                                   araçları kullanın.

                                 •  Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın.
                                 •  Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın.
                                 •  Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlendirme
                                   fırsatları sunun.

                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.

                                                                                                         59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64