Page 62 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 62
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Her öğrenci uzman grubunda tartışıp doğru sıralamaya koyduğu metni kendi grubu-
na aktarır. Böylelikle her grup tüm şehirler hakkında bilgi sahibi olmuş olur.
3-2-1 Değerlendirme Yöntemi (3-2-1 Reflection Strategy): 3-2-1 Değerlendirme
yöntemi, öğrencilerin bir ders veya etkinlik sonrasında öğrendiklerini yansıtmak ve
değerlendirmek için kullanılan etkili bir tekniktir. Öğrenciler etkinlik sırasında öğren-
dikleri "üç önemli noktayı" hâlâ merak ettikleri veya daha fazla bilgi edinmek istedik-
leri "iki konuyu" ve etkinlikten akıllarında kalan "en önemli bilgiyi" yazarak geri bildirim
sağlar. Bu yöntem öğrencilerin öğrenme süreçlerini yansıtmasına, bilgiyi organize et-
mesine ve dersin anahtar noktalarını belirlemesine yardımcı olur. Ayrıca öğretmenlere
öğrencilerin konuyu ne kadar anladığını ve hangi alanlarda daha fazla yardıma ihti-
yaç duyduklarını değerlendirme imkânı sunar. Bu planda 3-2-1 değerlendirme yön-
temi şu şekilde kullanılmıştır: Etkinliğin sonunda öğrenciler Kültürel Miraslar konulu
etkinlikte öğrendikleri üç önemli noktayı, hâlâ merak ettikleri iki konuyu ve etkinlikten
akıllarında kalan en önemli bilgiyi yazarak geri bildirim sağlarlar. Bu yöntem öğren-
cilerin etkinlik sırasında edindikleri bilgileri yansıtmalarını ve analiz etmelerini sağlar.
Warm-up:
Öğretmen akıllı tahtada dünyaca ünlü şehirleri özelliklerini yansıtan bilindik görseller
(İF1) paylaşır. Görseller hakkında öğrencilere sorular sorar.
Örnek:
1. Görsel hangi şehri temsil etmektedir?
2. Bu şehir dünyanın neresinde bulunuyor?
3. Bu şehirde hangi kültürel etkinlikler düzenlenir?
4. Bu şehirlerde hangi geleneksel yemekler veya yerel lezzetler meşhurdur?
Bu sorularla, öğrencilerin düşünmeleri teşvik edilir, araştırma yapmaları sağlanır ve
kültürel farkındalık kazanmalarına yardımcı olunur. Ayrıca öğrenciler sınıf içi tartış-
malarına teşvik edilir. Bu sayede öğrencilerin dersin konusuyla ilişkin düşünmeye baş-
layıp, kendi fikirlerini ifade etmeleri sağlanır.
Reading:
Uygulama Süreci Jigsaw Ayrılıp Birleşme Öğrenme Stratejisi:
Konu ve Metinlerin Dağıtımı: Öğrenciler, 4-5 kişilik gruplara ayrılır. Her gruba farklı
bir şehre ait turistik yerleri, tarihî ve coğrafi özellikleri içeren metinler dağıtılır (İF2).
Gruptaki her öğrenci farklı bir şehirle ilgili metni seçer. Şehirler hakkındaki metinlerde
yer alan cümlelerin sıralaması karışık bir şekilde verilmiştir. Metni sessizce okurlar ve
cümleleri sıraya dizerek anlamlı bir metin oluşturlar (FÖOD1).
Uzman Araştırması: Aynı şehirle ilgili metni okuyan öğrenciler farklı gruplarla bir ara-
ya gelerek uzman gruplarını oluşturur. Örneğin Fransa ile ilgili metin okuyan öğren-
ciler bir grup oluşturur. Uzman grupları metinlerde o sıralamayı tartışır ve bir karara
varırlar. Son olarak öğretmenden dönüt alırlar.
Speaking:
Rapor Hazırlama ve Yeniden Biçimlendirme: Uzman gruplarındaki öğrenciler orijinal
gruplarına geri döner. Her öğrenci uzman grubunda sıralamaya koydukları ve öğret-
menden dönüt aldıkları metni kendi grubuna aktarır (SF1). Böylelikle her grup tüm
şehirler hakkında bilgi sahibi olmuş olur. Tüm bu süreç boyunca öğretmen gruplara
mentörlük eder.
62