Page 63 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 63
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Tamamlama ve Değerlendirme:
Etkinliğin sonunda öğrencilerin farklı kültürlere ait metinlerden öğrendiklerini yan-
sıtmak ve değerlendirmek amacıyla 3-2-1 yöntemi kullanılır. Bu yöntemde öğretmen
her öğrenciye bir form dağıtır. Formlar dijital ortamda da hazırlanıp paylaşılabilir.
Öğrencilerden etkinlik sırasında öğrendikleri üç önemli noktayı, hâlâ merak ettikleri
veya daha fazla bilgi edinmek istedikleri iki konuyu ve etkinlikten akıllarında kalan en
önemli şeyi yazmaları istenir.
Öğrenciler “Öğrendiğim Üç Nokta” başlığı altında etkinlik sırasında öğrendikleri üç
önemli noktayı belirtirler.
Örnek: “I learned a historical monument of Eiffel Tower.”
Değerlendirme
“Merak Ettiğim İki Konu” başlığı altında, hâlâ merak ettikleri veya daha fazla bilgi
edinmek istedikleri iki konuyu yazarlar.
Örnek: “I want to learn more about other historical monuments of France.”
Son olarak “Aklımda Kalan Bilgi” başlığı altında etkinlikten akıllarında kalan en önem-
li şeyi yazarlar.
Örnek: “Cultural differences are important because…”
Öğrencilerin bu formları doldurmasının ardından öğretmen formları toplar ve genel
bir değerlendirme yapar (ÜF1). Sınıfta öğrencilerin merak ettiği konular üzerinde tar-
tışma yapılabilir. Bu süreç öğretmene öğrencilerin öğrenme süreçlerini gözlemleme
ve hangi konularda daha fazla desteğe ihtiyaç duyduklarını belirleme fırsatı sağlar.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanın.
• Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
Kullanılan Evrensel • Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
Tasarım Ögeleri vb.)
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturun ve her öğrencinin bireysel ihtiyaç-
larına uygun hedefler belirleyin.
63