Page 68 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 68

İngilizce

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Örneğin,  öğretmen  öğrencileri  önceki  sınav  sonuçlarına,  ilgi  alanlarına,  iletişim
                               tarzlarına ve grup çalışması deneyimlerine göre gruplara ayırabilir. Böylece her bir
                               grup farklı yetenek ve özellikleri bir araya getirerek daha zengin bir grup çalışması
                               deneyimi yaşayabilir.
                               Soru-Cevap Aktivitesi (Question and Answer Activity):  Metni  okuduktan  sonra
                               öğrencilere metinle ilgili sorular sorularak derinlemesine düşünmeleri ve metindeki
                               bilgileri anlamaları sağlanır. Öğrenciler okuma metni ile ilgili olarak sorular yazar
                               ve cevaplarını verir. Bu soru-cevap çalışmasını öğrencilerin sözel olarak da yapa-
                               bilmesi beklenir.
                               Özetleme ve Değerlendirme (Summarizing and Evaluating): Okuma Aktivitesi ta-
                               mamladıktan sonra öğrencilerle birlikte önemli noktalar vurgulanabilir. Ardından
                               öğrencilere metinle ilgili son değerlendirmeleri yapmaları için fırsat verilir.

                               Grup Değerlendirme Aracı (Group Assessment Tool): Öğretmen öğrencilere kri-
                               terlerlerini hazırladığı bir değerlendirme formu dağıtır ve kendi gruplarının bu ça-
                               lışmada performansını her bir kritere en az 1, en çok 5 puan vererek değerlendir-
                               melerini ister. Bu form için tavsiye edilen başlıklar:

                               Katılım ve İş birliği: Grup üyelerinin etkili bir şekilde iş birliği yapması ve katılımı.

                               Metin Anlama ve Analiz: Grup üyelerinin metni doğru bir şekilde anlaması ve önem-
                               li noktaları belirleme yeteneği.

                               Soru Oluşturma ve Cevaplama: Grup üyelerinin metinle ilgili derinlemesine sorular
                               oluşturma ve bu soruları doğru bir şekilde cevaplama becerisi.

                               Yaratıcılık ve Yenilik: Grubun metinle ilgili sunum veya cevaplarına getirdiği yaratıcı
                               ve yenilikçi yaklaşımlar.

                               Grup İletişimi: Grup üyelerinin etkili iletişim kurma becerisi, fikirlerini açıkça ifade
                               etme ve diğer grup üyelerini dinleme yeteneği.

                               Zaman Yönetimi: Grubun belirlenen süre içinde görevleri tamamlama ve zamanı
                               etkili bir şekilde kullanma yeteneği.

                               Problem Çözme Yeteneği: Karşılaşılan zorlukları aşma ve çözme sürecindeki etkin-
                               lik.
                               Grup Liderliği: Grubun liderlik rollerini paylaşma ve liderlik becerilerini sergileme
                               yeteneği.
                               Sunum Becerileri: Grubun metinle ilgili hazırladığı sunum veya cevapların etkili, an-
                               laşılır bir şekilde iletilmesi.
                               Grup İçi Eşitlik: Grup üyelerinin eşit katılımı ve herkesin fikirlerine değer verilmesi.

                               Bağımsız  Çalışma  (Independent  Study):  Öğrencilerin  kendi  öğrenme  süreçleri-
                               ni planlama , organize etme ve yürütme yeteneklerini geliştirmelerine odaklanan
                               bir yaklaşımdır. Bu strateji öğrencileri sorumluluk alarak kendi öğrenmelerini yö-
                               netmelerine ve öz-düzenleme becerilerini kazanmalarına teşvik eder. Öğrencile-
                               rin daha derin ve kalıcı öğrenme deneyimleri yaşamalarına olanak tanır. Bu ders
                               özelinde öğrenci kendine verilen ödevi bağımsız çalışır, EBA portalına yükler. Öğ-
                               retmen çalışmaya katılan her bir öğrenciyi kendi belirlediği kriterlere ve puanlama
                               sistemine göre değerlendirir.

    68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73