Page 68 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 68
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Örneğin, öğretmen öğrencileri önceki sınav sonuçlarına, ilgi alanlarına, iletişim
tarzlarına ve grup çalışması deneyimlerine göre gruplara ayırabilir. Böylece her bir
grup farklı yetenek ve özellikleri bir araya getirerek daha zengin bir grup çalışması
deneyimi yaşayabilir.
Soru-Cevap Aktivitesi (Question and Answer Activity): Metni okuduktan sonra
öğrencilere metinle ilgili sorular sorularak derinlemesine düşünmeleri ve metindeki
bilgileri anlamaları sağlanır. Öğrenciler okuma metni ile ilgili olarak sorular yazar
ve cevaplarını verir. Bu soru-cevap çalışmasını öğrencilerin sözel olarak da yapa-
bilmesi beklenir.
Özetleme ve Değerlendirme (Summarizing and Evaluating): Okuma Aktivitesi ta-
mamladıktan sonra öğrencilerle birlikte önemli noktalar vurgulanabilir. Ardından
öğrencilere metinle ilgili son değerlendirmeleri yapmaları için fırsat verilir.
Grup Değerlendirme Aracı (Group Assessment Tool): Öğretmen öğrencilere kri-
terlerlerini hazırladığı bir değerlendirme formu dağıtır ve kendi gruplarının bu ça-
lışmada performansını her bir kritere en az 1, en çok 5 puan vererek değerlendir-
melerini ister. Bu form için tavsiye edilen başlıklar:
Katılım ve İş birliği: Grup üyelerinin etkili bir şekilde iş birliği yapması ve katılımı.
Metin Anlama ve Analiz: Grup üyelerinin metni doğru bir şekilde anlaması ve önem-
li noktaları belirleme yeteneği.
Soru Oluşturma ve Cevaplama: Grup üyelerinin metinle ilgili derinlemesine sorular
oluşturma ve bu soruları doğru bir şekilde cevaplama becerisi.
Yaratıcılık ve Yenilik: Grubun metinle ilgili sunum veya cevaplarına getirdiği yaratıcı
ve yenilikçi yaklaşımlar.
Grup İletişimi: Grup üyelerinin etkili iletişim kurma becerisi, fikirlerini açıkça ifade
etme ve diğer grup üyelerini dinleme yeteneği.
Zaman Yönetimi: Grubun belirlenen süre içinde görevleri tamamlama ve zamanı
etkili bir şekilde kullanma yeteneği.
Problem Çözme Yeteneği: Karşılaşılan zorlukları aşma ve çözme sürecindeki etkin-
lik.
Grup Liderliği: Grubun liderlik rollerini paylaşma ve liderlik becerilerini sergileme
yeteneği.
Sunum Becerileri: Grubun metinle ilgili hazırladığı sunum veya cevapların etkili, an-
laşılır bir şekilde iletilmesi.
Grup İçi Eşitlik: Grup üyelerinin eşit katılımı ve herkesin fikirlerine değer verilmesi.
Bağımsız Çalışma (Independent Study): Öğrencilerin kendi öğrenme süreçleri-
ni planlama , organize etme ve yürütme yeteneklerini geliştirmelerine odaklanan
bir yaklaşımdır. Bu strateji öğrencileri sorumluluk alarak kendi öğrenmelerini yö-
netmelerine ve öz-düzenleme becerilerini kazanmalarına teşvik eder. Öğrencile-
rin daha derin ve kalıcı öğrenme deneyimleri yaşamalarına olanak tanır. Bu ders
özelinde öğrenci kendine verilen ödevi bağımsız çalışır, EBA portalına yükler. Öğ-
retmen çalışmaya katılan her bir öğrenciyi kendi belirlediği kriterlere ve puanlama
sistemine göre değerlendirir.
68