Page 64 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 64

İngilizce

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 9

        TEMA 7: WORLD HERITAGE

                               E9.7.R1. Students will be able to ask and answer the questions about a text related
         Etkinliğe             to the world heritage.
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları     E9.7.W1. Students will be able to write a series of sentences about historical places
                               they visited in the past.

                               Dünya mirası ile ilgili temel kelimeleri bilir.
                               Kültürel  ve  tarihî  bağlamlara  ilgi  duyar;  farklı  kültürlerin  değerlerini,  tarihini  ve
         Ön Koşul Beceriler /   dünya mirasının önemini anlar.
         Temel Kabuller
                               Dünya mirası hakkında bir metinle ilgili sorular sorup cevaplar. Geçmişte ziyaret
                               ettikleri tarihî yerler hakkında bir dizi cümle yazar.

                               Temaya ilişkin kelime ve kalıpları öğrenmekte ve / veya hatırlamakta zorlanabilir.

                               Okuma stratejilerini uygulamakta zorlanabilir.
                               Okuma metnini sentezlemekte zorlanabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Temaya ilişkin soru hazırlamakta zorlanabilir.
         İhtiyaçları
                               Temaya ilişkin sorulara cevap vermekte zorlanabilir.
                               Grup çalışmaları sırasında iş birliği, iletişim, liderlik gibi sosyal becerilerde zorlana-
                               bilir.


                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Dünya mirası olan yerlerin görselleri ile İngilizce ve Türkçe yazılışları çalışma
                               kâğıdı olarak desteğe ihtiyacı olan öğrenciye verilir.

                               İF2: Öğretmen belirlenen metnin içerisinde geçen anahtar kelimelere ilişkin kelime
         İçerik                ve anlam listeleri verir.

                               İF3:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrencinin  bulunduğu  gruba  ilişkin  metin,  öğretmen
                               tarafından metnin içeriğinde önemli olan kısımlar özetlenerek Türkçe olarak verilir.


                               SF1: Öğretmen desteğe ihtiyacı olan öğrenciye anahtar kavramların ve tanımları-
                               nın yanında görsellerini de verir. Ayrıca öğretmen öğrenciye sunduğu tanımlarda
                               öğrencinin gruplama yapmasını ister. Örneğin, kültürel miras, doğal miras, karma
                               miras şeklinde gruplamasını ister.
                               SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için öğretmen grup çalışmalarının önemini ve
                               grup çalışmalarında dikkat edilmesi gerekli olan noktaları içeren bir video izleme-
         Süreç                 sini söyler veya kendi hazırladığı bir yazıyı öğrenciye okuması için verir.

                               SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için verilen metin üzerinde metinle ilgili önem-
                               li noktaların altı çizili ya da kalın puntolu ve Türkçesi ile birlikte verilir, öğrencinin
                               önemli noktaları fark etmesi kolaylaştırılır. Öğrenci okuma konusunda zorluk yaşı-
                               yorsa metnin ses kaydı verilir. Kulaklık ve destekleyici teknolojik aletler kullanarak
                               öğrencinin gruba aktif katılımı desteklenir.

    64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69