Page 64 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 64
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 9
TEMA 7: WORLD HERITAGE
E9.7.R1. Students will be able to ask and answer the questions about a text related
Etkinliğe to the world heritage.
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları E9.7.W1. Students will be able to write a series of sentences about historical places
they visited in the past.
Dünya mirası ile ilgili temel kelimeleri bilir.
Kültürel ve tarihî bağlamlara ilgi duyar; farklı kültürlerin değerlerini, tarihini ve
Ön Koşul Beceriler / dünya mirasının önemini anlar.
Temel Kabuller
Dünya mirası hakkında bir metinle ilgili sorular sorup cevaplar. Geçmişte ziyaret
ettikleri tarihî yerler hakkında bir dizi cümle yazar.
Temaya ilişkin kelime ve kalıpları öğrenmekte ve / veya hatırlamakta zorlanabilir.
Okuma stratejilerini uygulamakta zorlanabilir.
Okuma metnini sentezlemekte zorlanabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Temaya ilişkin soru hazırlamakta zorlanabilir.
İhtiyaçları
Temaya ilişkin sorulara cevap vermekte zorlanabilir.
Grup çalışmaları sırasında iş birliği, iletişim, liderlik gibi sosyal becerilerde zorlana-
bilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Dünya mirası olan yerlerin görselleri ile İngilizce ve Türkçe yazılışları çalışma
kâğıdı olarak desteğe ihtiyacı olan öğrenciye verilir.
İF2: Öğretmen belirlenen metnin içerisinde geçen anahtar kelimelere ilişkin kelime
İçerik ve anlam listeleri verir.
İF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin bulunduğu gruba ilişkin metin, öğretmen
tarafından metnin içeriğinde önemli olan kısımlar özetlenerek Türkçe olarak verilir.
SF1: Öğretmen desteğe ihtiyacı olan öğrenciye anahtar kavramların ve tanımları-
nın yanında görsellerini de verir. Ayrıca öğretmen öğrenciye sunduğu tanımlarda
öğrencinin gruplama yapmasını ister. Örneğin, kültürel miras, doğal miras, karma
miras şeklinde gruplamasını ister.
SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için öğretmen grup çalışmalarının önemini ve
grup çalışmalarında dikkat edilmesi gerekli olan noktaları içeren bir video izleme-
Süreç sini söyler veya kendi hazırladığı bir yazıyı öğrenciye okuması için verir.
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için verilen metin üzerinde metinle ilgili önem-
li noktaların altı çizili ya da kalın puntolu ve Türkçesi ile birlikte verilir, öğrencinin
önemli noktaları fark etmesi kolaylaştırılır. Öğrenci okuma konusunda zorluk yaşı-
yorsa metnin ses kaydı verilir. Kulaklık ve destekleyici teknolojik aletler kullanarak
öğrencinin gruba aktif katılımı desteklenir.
64