Page 55 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 55
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Reading:
Öğretmen akıllı tahtada OGM materyal etkileşimli kitaplardan farklı yeteneklere
sahip olan bireylerin başarı hikâyesini anlatan okuma metni paylaşır (İF2). Öğrenci
metin içerisinde yer alan kelimelerin anlamların farkına varması için kelime aktivitesi
bağlamdan kelime anlamı çıkartma (guess the meaning from the context) kullanılır.
Böylelikle metin içerisinde kullanılan kelimeleri öğrenci keşfederek öğrenmeyi gerçek-
leştirir (SF3). Akıllı tahtada OGM, EBA platformunda konu ile ilgili olan kelime eşleş-
tirme aktiviteleri ile kelime çalışması yapılır (SF4).
İkinci Ders
Speaking:
Konuşma halkası öğretim tekniği uyulanır. Bu teknik için öncelikle üçerli öğrenci grup-
ları oluşturulur (FÖOD1). Her gruptaki öğrenciler A, B, C biçiminde kodlanır. A kodlu
öğrenci yeni öğrendikleri konu ile ilgili bildiklerini anlatır, süresi bittiğinde B grubunda
olan öğrenciler sonra da C grubundaki öğrenciler anlatmaya devam eder. Öğrenciler
dersin sonunda gruplara ayrılır. Her gruptaki öğrenciler kendi aralarında yeni öğren-
dikleri konuyla ilgili cümleler kurarak bildiklerini anlatır (SF5). Sınıftaki diğer grupla-
ra bu çalışmasını aktarır. Sırasıyla tüm gruplar yaptıkları çalışmayı sınıf ile paylaşırlar
(SF6).
Öğretmen öğrencilere istedikleri bir kişi ya da hâyali bir kahraman ile ilgili yapabildik-
Değerlendirme leri ve yapamadıklarını ortaya koyan 50-100 kelime arasında bir paragraf yazmala-
rını ister (ÜF1).
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanın.
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
Kullanılan Evrensel • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanın (örn. sözlü, yazılı,
Tasarım Ögeleri görsel vb.).
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturun ve her öğrencinin bireysel
ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleyin.
• Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.
55