Page 55 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 55

İngilizce

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Reading:
                               Öğretmen  akıllı  tahtada  OGM  materyal  etkileşimli  kitaplardan  farklı  yeteneklere
                               sahip olan bireylerin başarı hikâyesini anlatan okuma metni paylaşır (İF2). Öğrenci
                               metin içerisinde yer alan kelimelerin anlamların farkına varması için kelime aktivitesi
                               bağlamdan kelime anlamı çıkartma (guess the meaning from the context) kullanılır.
                               Böylelikle metin içerisinde kullanılan kelimeleri öğrenci keşfederek öğrenmeyi gerçek-
                               leştirir (SF3). Akıllı tahtada OGM, EBA platformunda konu ile ilgili olan kelime eşleş-
                               tirme aktiviteleri ile kelime çalışması yapılır (SF4).
                               İkinci Ders
                               Speaking:
                               Konuşma halkası öğretim tekniği uyulanır. Bu teknik için öncelikle üçerli öğrenci grup-
                               ları oluşturulur (FÖOD1). Her gruptaki öğrenciler A, B, C biçiminde kodlanır. A kodlu
                               öğrenci yeni öğrendikleri konu ile ilgili bildiklerini anlatır, süresi bittiğinde B grubunda
                               olan öğrenciler sonra da C grubundaki öğrenciler anlatmaya devam eder. Öğrenciler
                               dersin sonunda gruplara ayrılır. Her gruptaki öğrenciler kendi aralarında yeni öğren-
                               dikleri konuyla ilgili cümleler kurarak bildiklerini anlatır (SF5). Sınıftaki diğer grupla-
                               ra bu çalışmasını aktarır. Sırasıyla tüm gruplar yaptıkları çalışmayı sınıf ile paylaşırlar
                               (SF6).
                               Öğretmen öğrencilere istedikleri bir kişi ya da hâyali bir kahraman ile ilgili yapabildik-
         Değerlendirme         leri ve yapamadıklarını ortaya koyan 50-100 kelime arasında bir paragraf yazmala-
                               rını ister (ÜF1).
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanın.
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
         Kullanılan Evrensel     •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanın  (örn.  sözlü,  yazılı,
         Tasarım Ögeleri           görsel vb.).
                                 •  Bireyselleştirilmiş  öğrenme  planları  oluşturun  ve  her  öğrencinin  bireysel
                                   ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleyin.
                                 •  Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.
































                                                                                                         55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60