Page 51 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 51

İngilizce

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı          Günlük Aktiviteler
         Konu                  Human in Nature -1
                               Günlük rutin aktivitelerini ifade eder.
         Öğrenme Hedefleri
                               Aktiviteleri ne sıklıkla yaptığını ifade eder.
         Materyaller           Çalışma Kâğıdı, Akıllı Tahta, Görsel İçerikli Bilgi Kartları, Ses Kaydı, Yazılı Metin

         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlik E9.4.L2.,  E9.4.S2. ve E9.4.W1. kazanımlarına  yönelik iki ders saati sürede
                               işlenmek üzere hazırlanmıştır.

                               İkili Çalışma (Pair Work): Öğrenci eşleştiği arkadaşına öğrendiği kalıpları kullanarak
                               sorular sorar ve cevaplamasını bekler. Aynı soru diğer öğrenci tarafından da cevap-
                               lanır.
                               Beyin  Fırtınası  (Brainstorming):  Öğrencilere,  sorunu  çözmek,  fikirler  üretmek  için
                               fırsatlar sağlanır. Bu öğrencilerin çeşitli fikirleri paylaşmalarına ve yeni / yenilikçi çö-
                               zümler oluşturmalarına olanak tanır. Bu etkinlikte sadece öğrencilerin akıllarına ge-
                               len kelimeleri söylemeleri için kullanılır.
                               Öğrenme Sözleşmesi (Learning Contract): Öğrencilerle öğretmenler arasında yapı-
                               lan, öğrencilerin kendi öğrenme hedeflerini belirlemelerine, süreci yönetmelerine ve
                               değerlendirmelerine yardımcı olan bir öğretim stratejisidir. Bu ders özelinde yazma
                               etkinliğinde aşağıdaki başlıklar kullanılmıştır:
                               Eylem planı oluşturma: Öğrenci ve öğretmen belirlenen hedeflere ulaşmak için bir
                               eylem planı oluşturur. Bu plan hangi adımların atılacağını, ne tür kaynakların kulla-
                               nılacağını ve ne zaman hedeflere ulaşılacağını içerebilir. Her bir öğrencinin en az 50
         Etkinlik Açıklaması
                               en fazla 100 kelime kullanarak günlük yaşam aktivitelerine ilişkin bir metin yazması
                               hedeflenir.
                               Değerlendirme  Kriterlerinin  Belirlenmesi:  Öğrenci  ve  öğretmen  öğrenme  sürecinin
                               değerlendirilmesi için kriterler belirler. Günün her bir zaman dilimi ile ilgili olarak bir
                               cümle kurulması sağlanır. Paragrafın genelinde sıklık zarfları en az 3 cümlede kulla-
                               nılmalı. Bu kriterler öğrencinin başarı ölçütleri, performans göstergeleri veya diğer
                               değerlendirme yöntemleri olabilir.
                               Geri Bildirim ve İzleme: Öğrenci ve öğretmen öğrenme sürecinin ilerleyişini izler ve dü-
                               zenli olarak geri bildirim sağlar.
                               Sorumluluk ve Taahhüt: Öğrenci belirlenen hedeflere ulaşmak için gerekli olan sorum-
                               lulukları üstlenir ve taahhütte bulunur. Bu, öğrencinin kendi öğrenme sürecini yönetme
                               ve motivasyonunu sürdürme konusunda daha fazla sorumluluk almasını sağlar.
                               Kurabiye Değerlendirme Yöntemi (Cookie Feedback Method): Öz değerlendirme
                               yöntemlerinden biri olan kurabiye tekniğini öğrencinin konu ile ilgili kendisini değer-
                               lendirmesi için kullanılmaktadır. Öğrenci günlük rutinleri ifade etmek için kullanılan
                               sıklık zarflarına ilişkin bilgi düzeyini kendisi değerlendirmiş olmaktadır.
                               Birinci Ders
                               Warm-up:
         Uygulama Süreci       Akıllı  tahtada  günlük  hayat  rutinlerimizle  ilgili  yaptığımız  aktivitelerle  ilgili  video
                               (FÖOD1)  açılır  (İF1).  Öğrencilere  birgün  içinde  bu  aktivitelerden  hangilerini,
                               ne  zaman,  ne  sıklıkla  yaptığı  sorulur  (SF1).  Böylelikle  öğrenciler  kendi  geçmiş
                               öğrenmelerini hatırlarken öğretmen de öğrencilerin seviyelerini fark eder.

                                                                                                         51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56