Page 51 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 51
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Günlük Aktiviteler
Konu Human in Nature -1
Günlük rutin aktivitelerini ifade eder.
Öğrenme Hedefleri
Aktiviteleri ne sıklıkla yaptığını ifade eder.
Materyaller Çalışma Kâğıdı, Akıllı Tahta, Görsel İçerikli Bilgi Kartları, Ses Kaydı, Yazılı Metin
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik E9.4.L2., E9.4.S2. ve E9.4.W1. kazanımlarına yönelik iki ders saati sürede
işlenmek üzere hazırlanmıştır.
İkili Çalışma (Pair Work): Öğrenci eşleştiği arkadaşına öğrendiği kalıpları kullanarak
sorular sorar ve cevaplamasını bekler. Aynı soru diğer öğrenci tarafından da cevap-
lanır.
Beyin Fırtınası (Brainstorming): Öğrencilere, sorunu çözmek, fikirler üretmek için
fırsatlar sağlanır. Bu öğrencilerin çeşitli fikirleri paylaşmalarına ve yeni / yenilikçi çö-
zümler oluşturmalarına olanak tanır. Bu etkinlikte sadece öğrencilerin akıllarına ge-
len kelimeleri söylemeleri için kullanılır.
Öğrenme Sözleşmesi (Learning Contract): Öğrencilerle öğretmenler arasında yapı-
lan, öğrencilerin kendi öğrenme hedeflerini belirlemelerine, süreci yönetmelerine ve
değerlendirmelerine yardımcı olan bir öğretim stratejisidir. Bu ders özelinde yazma
etkinliğinde aşağıdaki başlıklar kullanılmıştır:
Eylem planı oluşturma: Öğrenci ve öğretmen belirlenen hedeflere ulaşmak için bir
eylem planı oluşturur. Bu plan hangi adımların atılacağını, ne tür kaynakların kulla-
nılacağını ve ne zaman hedeflere ulaşılacağını içerebilir. Her bir öğrencinin en az 50
Etkinlik Açıklaması
en fazla 100 kelime kullanarak günlük yaşam aktivitelerine ilişkin bir metin yazması
hedeflenir.
Değerlendirme Kriterlerinin Belirlenmesi: Öğrenci ve öğretmen öğrenme sürecinin
değerlendirilmesi için kriterler belirler. Günün her bir zaman dilimi ile ilgili olarak bir
cümle kurulması sağlanır. Paragrafın genelinde sıklık zarfları en az 3 cümlede kulla-
nılmalı. Bu kriterler öğrencinin başarı ölçütleri, performans göstergeleri veya diğer
değerlendirme yöntemleri olabilir.
Geri Bildirim ve İzleme: Öğrenci ve öğretmen öğrenme sürecinin ilerleyişini izler ve dü-
zenli olarak geri bildirim sağlar.
Sorumluluk ve Taahhüt: Öğrenci belirlenen hedeflere ulaşmak için gerekli olan sorum-
lulukları üstlenir ve taahhütte bulunur. Bu, öğrencinin kendi öğrenme sürecini yönetme
ve motivasyonunu sürdürme konusunda daha fazla sorumluluk almasını sağlar.
Kurabiye Değerlendirme Yöntemi (Cookie Feedback Method): Öz değerlendirme
yöntemlerinden biri olan kurabiye tekniğini öğrencinin konu ile ilgili kendisini değer-
lendirmesi için kullanılmaktadır. Öğrenci günlük rutinleri ifade etmek için kullanılan
sıklık zarflarına ilişkin bilgi düzeyini kendisi değerlendirmiş olmaktadır.
Birinci Ders
Warm-up:
Uygulama Süreci Akıllı tahtada günlük hayat rutinlerimizle ilgili yaptığımız aktivitelerle ilgili video
(FÖOD1) açılır (İF1). Öğrencilere birgün içinde bu aktivitelerden hangilerini,
ne zaman, ne sıklıkla yaptığı sorulur (SF1). Böylelikle öğrenciler kendi geçmiş
öğrenmelerini hatırlarken öğretmen de öğrencilerin seviyelerini fark eder.
51