Page 46 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 46
İngilizce
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Sinema Günü
Konu Movies 2
Hangi filmi izleyeceğine bloglardaki filmleri inceleyerek karar verir.
Öğrenme Hedefleri
Film görüşlerini bir blogda yazar.
Materyaller Yazılı Metin, Akıllı Tahta, EBA, Blog Sayfaları, Film Afişi, Film Fragmanları / Kesitleri
Süre 1 ders saati
Bu etkinlik E9.3.R1. ve E9.3.W1. kazanımlarına yönelik bir ders saati sürede işlen-
mek üzere hazırlanmıştır.
Kişiselleştirilmiş Destekleyiciler Kullanma (Individualized Supports): Destekleyi-
ciler kullanma tekniği, öğrencilerin farklı öğrenme ihtiyaçlarını karşılar ve öğrenme
sürecini daha etkili hâle getirir. Bu teknik öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zen-
ginleştirir, öğrenci katılımını artırır ve öğrencilerin öğrenmeyi daha etkili bir şekilde
sürdürmelerini sağlar. Bu teknikte öğrencinin çalışma kâğıdı basitleştirilmesine ve
dinleme metinlerinin durdurularak ilerlemesine imkân sağlar.
Sürpriz Yumurta (Surprise Egg Game): Sürpriz yumurta tekniğinde kâğıtlara ya-
zılan sorular iç içe katlanarak bir yumurta hâline getirilir. Soruların arasına bonus
Etkinlik Açıklaması sorular ya da sürpriz ödüller eklenir. Öğretmen yumurta şekline getirdiği kâğıdı öğ-
renciye fırlatır ve öğrenci yumurtanın kabuğunu açar. Kâğıtta yazan soruya cevap
verir. Cevabı bilen öğrenci yumurtayı başka bir arkadaşına atar. Cevabı bilmeyen
öğrenci soruyu geri sarıp yumurtayı öğretmene geri atar. Bu sayede dersin daha
eğlenceli hâle gelmesi hedeflenir.
İş Birlikli Öğrenme (Collaborative Learning): Bir problemi çözmek ya da bir görevi
yerine getirmek üzere birlikte çalışma yoluyla öğrencilerin birbirlerine yardımcı ol-
dukları öğrenci merkezli bir öğrenme ve öğretme yaklaşımıdır.
Akran Değerlendirme (Peer Assessment): Akran değerlendirme benzer seviyede-
ki öğrencilerin öğrenme çıktılarının, ürünlerinin kalitesini değerlendirdikleri bir sü-
reç olarak tanımlanmaktadır.
Warm-up:
Öğretmen öğrencilere akıllı tahtada farklı film türlerini içeren film afişleri gösterir.
Farklı film türlerinden film örneklerinin fragmanları akıllı tahtada (FÖOD1) açılır
(İF1). Ardından öğretmen filmler hakkında (filmlerin türleri ve sevip sevmediği
vb.) konuşur. Daha sonra öğrencilere basit sorular (ne tür filmleri sevdikleri /
sevmedikleri, tercih ettikleri / tercih etmedikleri vb.) ile sohbet başlatır (SF1).
Reading:
Uygulama Süreci Bu aşamada öğrencilere farklı film türleri hakkında (temada hedeflenen kelime
ve yapıları içeren, metinle ilgili fikirlerin, sevip sevmeme gibi ifadelerin belirtildiği)
bir okuma metni verilir (FÖOD2). Materyal ders kitabından, EBA portalından ya
da açık kaynaklarda yayınlanan bir blog metni olarak seçilebilir. Aynı zamanda
teknolojik ürünler kullanılarak film içerikleri ile ilgili afişler sunulur. Yazılı olan afişler
tercih edilmelidir (İF2). Öğretmen öğrencilerden okuma metnini bilmedikleri
kelimelere takılmadan hızlıca taramalarını ister ve okuma metninin ne hakkında
olduğunu sorar. Bu aşamada öğrencilerden metnin ne ile ilgili olduğuna dair basit,
sözlü cevaplar beklenir. Bu kısımda şöyle bir oyun verilebilir.
46