Page 46 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 46

İngilizce

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı          Sinema Günü
         Konu                  Movies 2
                               Hangi filmi izleyeceğine bloglardaki filmleri inceleyerek karar verir.
         Öğrenme Hedefleri
                               Film görüşlerini bir blogda yazar.

         Materyaller           Yazılı Metin, Akıllı Tahta, EBA, Blog Sayfaları, Film Afişi, Film Fragmanları / Kesitleri
         Süre                  1 ders saati
                               Bu etkinlik E9.3.R1. ve E9.3.W1.  kazanımlarına  yönelik bir ders saati sürede işlen-
                               mek üzere  hazırlanmıştır.
                               Kişiselleştirilmiş Destekleyiciler Kullanma (Individualized Supports): Destekleyi-
                               ciler kullanma tekniği, öğrencilerin farklı öğrenme ihtiyaçlarını karşılar ve öğrenme
                               sürecini daha etkili hâle getirir. Bu teknik öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zen-
                               ginleştirir, öğrenci katılımını artırır ve öğrencilerin öğrenmeyi daha etkili bir şekilde
                               sürdürmelerini sağlar. Bu teknikte öğrencinin çalışma kâğıdı basitleştirilmesine ve
                               dinleme metinlerinin durdurularak ilerlemesine imkân sağlar.
                               Sürpriz Yumurta (Surprise Egg Game): Sürpriz yumurta tekniğinde kâğıtlara ya-
                               zılan sorular iç içe katlanarak bir yumurta hâline getirilir. Soruların arasına bonus
         Etkinlik Açıklaması   sorular ya da sürpriz ödüller eklenir. Öğretmen yumurta şekline getirdiği kâğıdı öğ-
                               renciye fırlatır ve öğrenci yumurtanın kabuğunu açar. Kâğıtta yazan soruya cevap
                               verir. Cevabı bilen öğrenci yumurtayı başka bir arkadaşına atar. Cevabı bilmeyen
                               öğrenci soruyu geri sarıp yumurtayı öğretmene geri atar. Bu sayede dersin daha
                               eğlenceli hâle gelmesi hedeflenir.
                               İş Birlikli Öğrenme (Collaborative Learning): Bir problemi çözmek ya da bir görevi
                               yerine getirmek üzere birlikte çalışma yoluyla öğrencilerin birbirlerine yardımcı ol-
                               dukları öğrenci merkezli bir öğrenme ve öğretme yaklaşımıdır.
                               Akran Değerlendirme (Peer Assessment): Akran değerlendirme benzer seviyede-
                               ki öğrencilerin öğrenme çıktılarının, ürünlerinin kalitesini değerlendirdikleri bir sü-
                               reç olarak tanımlanmaktadır.
                               Warm-up:

                               Öğretmen öğrencilere akıllı tahtada farklı film türlerini içeren film afişleri gösterir.
                               Farklı film türlerinden film örneklerinin fragmanları akıllı tahtada (FÖOD1) açılır
                               (İF1).  Ardından  öğretmen  filmler  hakkında  (filmlerin  türleri  ve  sevip  sevmediği
                               vb.)  konuşur.  Daha  sonra  öğrencilere  basit  sorular  (ne  tür  filmleri  sevdikleri  /
                               sevmedikleri, tercih ettikleri / tercih etmedikleri vb.) ile sohbet başlatır (SF1).
                               Reading:

         Uygulama Süreci       Bu  aşamada  öğrencilere  farklı  film  türleri  hakkında  (temada  hedeflenen  kelime
                               ve yapıları içeren, metinle ilgili fikirlerin, sevip sevmeme gibi ifadelerin belirtildiği)
                               bir okuma metni verilir (FÖOD2). Materyal ders kitabından, EBA portalından ya
                               da  açık  kaynaklarda  yayınlanan  bir  blog  metni  olarak  seçilebilir.  Aynı  zamanda
                               teknolojik ürünler kullanılarak film içerikleri ile ilgili afişler sunulur. Yazılı olan afişler
                               tercih  edilmelidir  (İF2).  Öğretmen  öğrencilerden  okuma  metnini  bilmedikleri
                               kelimelere takılmadan hızlıca taramalarını ister ve okuma metninin ne hakkında
                               olduğunu sorar. Bu aşamada öğrencilerden metnin ne ile ilgili olduğuna dair basit,
                               sözlü cevaplar beklenir. Bu kısımda şöyle bir oyun verilebilir.

    46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51