Page 90 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 90
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 14
TEMA 4: TRADITIONS
Etkinliğe E10.4.R1. Students will be able to answer the questions about short texts on social,
Dönüştürülecek educational, and technological lives of people in the past around the world.
Öğrenme Çıktıları
Sosyal yaşam, eğitim, teknoloji ve günlük rutinler ile ilgili temel kelimelerin bir kısmını
bilir.
Geçmiş Zaman (Past Tense) dil yapısını bilir, "used to" yapısını bilir.
Ön Koşul Beceriler /
Temel Kabuller Metin ile ilgili basit sorulara cevap verebilir.
Metin ile ilgili sorulara dilbilgisi kurallarına uygun, anlamlı cevaplar verebilir.
Kültürel ve tarihî bağlamlara ilgi duyar, farklı kültürlerin değerlerini, geleneklerini,
sosyal, eğitim ve teknolojik tarihinin önemini anlar.
Dünyanın başka bir yerinde, geçmişte yaşamış insanların güncel hayat rutinleri, sosyal
yaşantıları, eğitim hayatları ve teknoloji kullanımları öğrencinin ilgisini çekmeyebilir.
Temaya ilişkin kelime ve kalıpları öğrenmekte ve / veya hatırlamakta zorlanabilir.
Öğrenci okuma stratejilerini uygulayamayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenci okuma metnine konsantre olamayabilir, dikkati dağılabilir ve anlaması zor-
İhtiyaçları laşabilir.
Okuma metnini sentezlemekte zorlanabilir.
Soruların cevabı olan cümleleri okuma metinde bulmakta zorlanabilir.
Temaya ilişkin sorulara uygun dil yapısını kullanarak cevap vermekte zorlanabilir.
Öğrenci etkinlik sırasında işbirliği, iletişim, liderlik gibi sosyal becerilerde zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen önceden hazırlamış olduğu videoyu desteğe ihtiyacı olan öğrenci ile
(gerekiyorsa daha açık ve sade hale getirerek, Türkçe dil desteği gibi kolaylaştırıcı un-
surlar vb. ekleyerek) ders işlenişinden önce paylaşarak öğrencinin incelemesi ve ön
bilgi edinmesi için paylaşır. Böylelikle desteğe ihtiyacı olan öğrencinin teknolojik ürün-
leri kullanarak ders öncesi hazırbulunuşluğunun artması sağlanır. Böylelikle öğren-
cilere verilen ek süre kapsamında desteğe ihtiyacı olan öğrencinin grubun gerisinde
kalmaması sağlanır.
İF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için paylaşılan metin, öğrencinin bireysel özellik-
lerine göre hazırlanır ve öğrenciye sunulur. Metin, daha açık ve anlaşılır cümleler ile
İçerik yeniden yazılabileceği gibi yapısal açıdan punto büyüklüğü değiştirilebilir, şekil zemin
rengi değiştirilebilir ya da Türkçesiyle birlikte desteğe ihtiyacı olan öğrenciye sunula-
bilir. Sınıf ortamında izlenilecek olan videonun desteğe ihtiyacı olan öğrenciler tara-
fından daha rahat anlaşılabilmesi için videoda konuya ilişkin anahtar kelimeler yazılı
döküman olarak sunulabilir.
İF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için metin içerisindeki farklı detaylar farklı metin
renkleri ile ya da alt çizgileri ile öğrenciye sunularak öğrencinin soruya yönelik metin
içerisindeki detayı bulması kolaylaştırılabilir.
Örneğin metin içerisindeki eğitim ile ilgili detaylar kırmızı, kültürel detaylar sarı renkte
verilmesi gibi görsel ipuçları ile cevapların bulunması kolaylaştırılır.
90