Page 95 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 95

İngilizce

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 15

        TEMA 5: TRAVEL
         Etkinliğe             E10.5.L1. Students will be able to list phrases for booking in a recorded text.
         Dönüştürülecek        E10.5.S2. Students will be able to book a room at a hotel / a table in a restaurant etc.
         Öğrenme Çıktıları

                               Rezervasyon yaptırmak için gerekli temel kelimeleri bilir.
                               Dinledikleri / izlediklerinde geçen basit kelime ve yapıları içeren bilgileri farkeder.
         Ön Koşul Beceriler /   Öğrenciler dinledikleri / izlediklerinde geçen, bilmediği kelimelerin anlamını tahmin
         Temel Kabuller        eder.
                               Rezervasyon yaptırırken kullanılan kelimeleri ve dilbilgisi yapılarını listeleyebilir.

                               Otelde oda / restoranda masa vb. rezervasyon işlemi yapabilir.
                               Konuya ilgi duymayabilir.
                               Dinleme stratejilerini uygulamakta zorlanabilir.
                               Video ya da dinleme metnini takip edip, içinde geçen rezervasyon ile ilgili kelime ve
         Tema Bazlı Öğrenci    yapıları anlamakta zorlanabilir.
         İhtiyaçları
                               Rezervasyon  yaptırmak  için  kullanılan  temel  yapıları  hatırlamakta  ve  not  almakta
                               zorlanabilir.
                               Restoranda masa rezervasyonu yaparken diyalog da zorlanabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için anlatılan metni takip edebilmesi için metnin
                               yazılı hali öğrencinin bireysel özelliklerine (punto, renk, Türkçe dil desteği vb.) uygun
                               şekilde revize edilerek öğrenciye verilir.

                               İF2: Desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere rezervasyon yapmaya yönelik olarak sık kul-
         İçerik                lanılan kelimeler, rezervasyon yapmak için kullanılan yapılar, rezervasyon detaylarını
                               belirtmek için kullanılan yapılar ve rezervasyonu onaylamak ve doğrulamak için kul-
                               lanılan yapıların Türkçeleri ile birlikte gerekirse görselleri eklenerek verilir.
                               İF3: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenci için hazırlanacak rol kartlarında yer alan senaryo
                               ifadeleri Türkçe olarak yazılabilir.

                               SF1: Öğretmen tarafından metne hazırlık soruları desteğe ihtiyaç duyan öğrenci-
                               lere yazılı olarak Türkçesi ile birlikte verilerek olası cevaplar ilişkili ve ilişkili olmayan
                               örneklerle birlikte öğrenciye liste halinde sunulur. Öğrenciden soruya yönelik olarak
                               yapılması gerekenlerin yanına doğru ya da artı işareti; yapılmaması gerekenlerin
                               yanına ise yanlış ya da eksi işareti koyması istenir. Öğrenci gerekli işaretlemeleri
                               yaptıktan sonra ilişkili olarak işaretlediği cümleleri sözel olarak da ifade eder.
         Süreç                 SF2: Öğretmen dinleme etkinliğindeki amacı açıklarken desteğe ihtiyacı olan öğ-
                               renciler için Türkçe çevirisini sözel olarak ekler ya da yazılı olarak sunar.
                               SF3: Dinleme metni desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere ders öncesinde kendi öğ-
                               renme hızına göre dinlemesi, durdurabilmesi, tekrar dinleyebilmesi ve çeviri imkân-
                               larını kullanabilmesi için teknolojik aletleri kullanmasına imkân verilir. Öğrencinin
                               derse  metni  dinleyerek  gelmiş  olması  hazırbulunuşluğunu  arttırır  ve  akranlarının
                               öğrenme hızını yakalamasını kolaylaştırır.

                                                                                                         95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100