Page 95 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 95
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 15
TEMA 5: TRAVEL
Etkinliğe E10.5.L1. Students will be able to list phrases for booking in a recorded text.
Dönüştürülecek E10.5.S2. Students will be able to book a room at a hotel / a table in a restaurant etc.
Öğrenme Çıktıları
Rezervasyon yaptırmak için gerekli temel kelimeleri bilir.
Dinledikleri / izlediklerinde geçen basit kelime ve yapıları içeren bilgileri farkeder.
Ön Koşul Beceriler / Öğrenciler dinledikleri / izlediklerinde geçen, bilmediği kelimelerin anlamını tahmin
Temel Kabuller eder.
Rezervasyon yaptırırken kullanılan kelimeleri ve dilbilgisi yapılarını listeleyebilir.
Otelde oda / restoranda masa vb. rezervasyon işlemi yapabilir.
Konuya ilgi duymayabilir.
Dinleme stratejilerini uygulamakta zorlanabilir.
Video ya da dinleme metnini takip edip, içinde geçen rezervasyon ile ilgili kelime ve
Tema Bazlı Öğrenci yapıları anlamakta zorlanabilir.
İhtiyaçları
Rezervasyon yaptırmak için kullanılan temel yapıları hatırlamakta ve not almakta
zorlanabilir.
Restoranda masa rezervasyonu yaparken diyalog da zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için anlatılan metni takip edebilmesi için metnin
yazılı hali öğrencinin bireysel özelliklerine (punto, renk, Türkçe dil desteği vb.) uygun
şekilde revize edilerek öğrenciye verilir.
İF2: Desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere rezervasyon yapmaya yönelik olarak sık kul-
İçerik lanılan kelimeler, rezervasyon yapmak için kullanılan yapılar, rezervasyon detaylarını
belirtmek için kullanılan yapılar ve rezervasyonu onaylamak ve doğrulamak için kul-
lanılan yapıların Türkçeleri ile birlikte gerekirse görselleri eklenerek verilir.
İF3: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenci için hazırlanacak rol kartlarında yer alan senaryo
ifadeleri Türkçe olarak yazılabilir.
SF1: Öğretmen tarafından metne hazırlık soruları desteğe ihtiyaç duyan öğrenci-
lere yazılı olarak Türkçesi ile birlikte verilerek olası cevaplar ilişkili ve ilişkili olmayan
örneklerle birlikte öğrenciye liste halinde sunulur. Öğrenciden soruya yönelik olarak
yapılması gerekenlerin yanına doğru ya da artı işareti; yapılmaması gerekenlerin
yanına ise yanlış ya da eksi işareti koyması istenir. Öğrenci gerekli işaretlemeleri
yaptıktan sonra ilişkili olarak işaretlediği cümleleri sözel olarak da ifade eder.
Süreç SF2: Öğretmen dinleme etkinliğindeki amacı açıklarken desteğe ihtiyacı olan öğ-
renciler için Türkçe çevirisini sözel olarak ekler ya da yazılı olarak sunar.
SF3: Dinleme metni desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere ders öncesinde kendi öğ-
renme hızına göre dinlemesi, durdurabilmesi, tekrar dinleyebilmesi ve çeviri imkân-
larını kullanabilmesi için teknolojik aletleri kullanmasına imkân verilir. Öğrencinin
derse metni dinleyerek gelmiş olması hazırbulunuşluğunu arttırır ve akranlarının
öğrenme hızını yakalamasını kolaylaştırır.
95