Page 99 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 99

İngilizce

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               "Can we have a table by the window?"
                               "Is there a dress code?"

                               Rezervasyonu onaylamak ve detayları doğrulamak için kullanılan yapılar:
                               "Can you confirm the reservation?"
                               "What time should we arrive?"

                               "Could you please repeat the reservation details?"
                               Birinci dinleme genel anlamı kavramaları için yapılır (FÖOD1), (SF4). Sonra ikinci
                               dinlemeye geçilir. Bu dinlemede öğrencilerden konuşmada geçen yapıları listele-
                               meleri, detaylarını not almaları istenir (SF5). Üçüncü dinleme öğrencilerin, ikinci
                               dinlemede aldıkları notları gözden geçirmeleri, listelerini kontrol etmeleri, kullanı-
                               lan yapıların bir kez daha üzerinden geçerek pekiştirmeleri için yapılır (SF6). Öğ-
                               renci merkezli olan listeleme çalışması tamamlanır. Dinleme etkinliği sonrası öğ-
                               retmen  öğrencilere  listelerini  yapıp-yapamadıklarını  sorar.  Öğrencilerde  yumruk
                               yapma metodu ile cevap vermelerini ister (ÜF2). Öğrenciler listelerini yapabildikle-
                               ri ölçüde 1, 2, 3, 4, 5 parmaklarını yumruklarından açarak kendi etkinlik öz değer-
                               lendirmelerini yaparlar. Böylece öğretmen hem öğrenci özelinde hem sınıf gene-
                               linde yapılan etkinliğin değerlendirilmesini ders esnasında almış olur (SF7). Grup
                               çalışmasına geçilir: Öğretmen öğrencilerden sıra arkadaşlarıyla beraber iki kişilik
                               grup oluşturmalarını ister (SF8). Az önce dinleme metninden not aldıkları cümle
                               kalıplarını içeren listeleri grup arkadaşı ile paylaşmalarını ve birlikte yeni bir liste
                               oluşturmalarını ister (SF9). Bu çalışma için verilen süre dolunca öğretmen gönüllü
                               öğrencilerden hazırladıkları listeleri sınıfla paylaşmalarını ister. Bu şekilde birkaç
                               liste sınıfta okunur (SF10). Daha sonra öğretmen öğrencilerle birlikte dinleme met-
                               nindeki anahtar ifadeleri ve dilbilgisi yapıları analiz eder anlamları, yapıları üzerine
                               konuşulur (SF11). Bu yapılar öğretmen ya da gönüllü bir öğrenci tarafından başlık-
                               lar altında tahtaya yazılır (FÖOD2):
                               -Rezervasyon yaptırmak için kullanılan yapılar.

                               -Rezervasyon detaylarını vermek için kullanılan yapılar.
                               -Rezervasyonu onaylamak ve detayları doğrulamak için kullanılan yapılar.
                               Öğretmen öğrencilerden dersin ortak çıktısı olan bu notları defterlerine geçirme-
                               lerini ister.
                               Değerlendirmeye geçilir: Öğretmen öğrencilere daha önce hazırladığı bir öz de-
                               ğerlendirme formu (Bkz. EK1) dağıtır. Bu formda hem dinleme etkinliği stratejisi
                               adımları hem de konu özelinde kazanımlar ve beceriler ile ilgili maddeler yer alır.
                               Öğrenci her bir madde için “iyi”- “harika”- “geliştirilebilir” ifadelerinden ilgili sütuna
                               kendi performansı ile ilgili değerlendirmelerini işaretler (ÜF3).
                               İkinci Ders
                               Speaking:

                               Öğretmen  öğrencileri  iki  kişilik  gruplara  ayırır  (FÖOD3).  Gruplara,  rezervasyon
                               için farklı senaryoların bulunduğu rol oynama kartları verir (örneğin, arkadaş bu-
                               luşması, aile yemeği, tatil ya da bayram yemeği, hafta sonu kahvaltısı, doğum günü
                               kutlaması, iş yemeği, mezuniyet yemeği için rezervasyon yapma). Kartlarda, hangi
                               gün, saat ve kaç kişilik yer ayırtılacağı, masanın cam kenarı veya bahçede olması,


                                                                                                         99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104