Page 96 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 96

İngilizce

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               SF4: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için metni kendi hızlarında dinleyebilmeleri için
                               tablet, telefon, kulaklık gibi teknolojik destekleyiciler kullanarak kendi öğrenme hızına
                               göre dinlemesi sağlanır.

                               SF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye dinleme metni yazılı olarak verilerek metne dair
                               ayrıntıları not almaları yerine metin üzerinde işaretleme yapmaları istenir.

                               SF6: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler yazılı olarak verilen dinleme metnine göre işa-
                               retledikleri metin ile İF2'de verilen listeyi kontrol etmesi aynı olanları aynı renkte ka-
                               lemle işaretleyerek eşleştirmesi istenir.
                               SF7: Listede yer alan rezervasyon kelime ve yapılar Türkçe karşılıkları ile bir çalışma
                               kağıdında verilir. Çalışma kağıdında çocuğun kendi öz değerlendirmesini yapabilme-
                               si için çalışma kağıdının üzerine yapabildiklerini yeşil kalemle, yapamadıklarını kırmızı
                               kalemle işaretlemeleri sağlanır.
                               SF8: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler ile grup oluştururken, onlara fiziksel, bilişsel,
                               görsel ve işitsel olarak destek sağlayabilecek akranları ile bir araya getirilir.
                               SF9: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenci için konu ile ilgili liste halinde çalışma kağıdı veri-
                               lerek ilişkili örnekleri seçmesi, işaretlemesi ve grup arkadaşlarıyla paylaşması istenir.
                               SF10:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciler  paylaştıkları  listeyi  tercihen  sınıf  panosuna
                               asarak da paylaşabilirler.
                               SF11: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin analiz yapmasını kolaylaştırmak için öğret-
                               men tarafından öğrenciye ders sürecinde yaptığı çalışmalar hatırlatılarak “Benzer ve
                               farklı olarak gördüğü durumları” ifade etmesi istenir. Öğrencinin bireysel özelliklerine
                               uygun olarak gerekiyorsa sözel ipuçları kullanılır.

                               SF12: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler diyalog yazma sırasında Türkçe olarak yazma-
                               sı istenebilir. Çeviri yapmasını sağlayacak teknolojik aletleri kullanması sağlanabilir.
                               Türkçe yazabilir çeviri programı ile İngilizce ifade etmesi sağlanabilir.
                               ÜF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için thumbs up - thumbs down ifadelerine uygun
                               fiziksel hareketler öğrenciye görsel ipucu olması açısından sunulur ve öğrenci fiziksel
                               olarak desteğe ihtiyaç duyuyorsa sözel olarak cevaplamasına olanak tanınır.

                               ÜF2: Yumruk yapma metodu desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için görsel ipucu ile des-
                               teklenerek açıklanır.
         Ürün                  ÜF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için değerlendirme yapılırken değerlendirme
                               kriterlerinin sayısı ve içeriği öğrencinin bireysel özelliklerine göre belirlenir. İyiyim ve
                               geliştirebilirim seçeneği ile verilir.
                               ÜF4: Holistik rubrikte yer alan ifadeler desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için öğretmen
                               tarafından düzenlenerek öğrenci kendi seviyesine uygun hazırlanan holistik rubriğe
                               göre değerlendirilir.

                               FÖOD1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci metni sınıf içerisinde rahatça duyabileceği ve
                               takip edebileceği bir oturma düzeninde oturur.

         Fiziksel Öğrenme      FÖOD2: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin tahtayı rahatça görebileceği bir konumda
         Ortamı Düzenlemeleri  bulunarak oturma düzeni içerisinde yer alması sağlanır.

                               FÖOD3: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin grup çalışması sırasında rahat hareket ede-
                               bilmelerini sağlayabilmek için sıra düzenlemesi yapılır.



    96
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101