Page 96 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 96
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
SF4: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için metni kendi hızlarında dinleyebilmeleri için
tablet, telefon, kulaklık gibi teknolojik destekleyiciler kullanarak kendi öğrenme hızına
göre dinlemesi sağlanır.
SF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye dinleme metni yazılı olarak verilerek metne dair
ayrıntıları not almaları yerine metin üzerinde işaretleme yapmaları istenir.
SF6: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler yazılı olarak verilen dinleme metnine göre işa-
retledikleri metin ile İF2'de verilen listeyi kontrol etmesi aynı olanları aynı renkte ka-
lemle işaretleyerek eşleştirmesi istenir.
SF7: Listede yer alan rezervasyon kelime ve yapılar Türkçe karşılıkları ile bir çalışma
kağıdında verilir. Çalışma kağıdında çocuğun kendi öz değerlendirmesini yapabilme-
si için çalışma kağıdının üzerine yapabildiklerini yeşil kalemle, yapamadıklarını kırmızı
kalemle işaretlemeleri sağlanır.
SF8: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler ile grup oluştururken, onlara fiziksel, bilişsel,
görsel ve işitsel olarak destek sağlayabilecek akranları ile bir araya getirilir.
SF9: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenci için konu ile ilgili liste halinde çalışma kağıdı veri-
lerek ilişkili örnekleri seçmesi, işaretlemesi ve grup arkadaşlarıyla paylaşması istenir.
SF10: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler paylaştıkları listeyi tercihen sınıf panosuna
asarak da paylaşabilirler.
SF11: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin analiz yapmasını kolaylaştırmak için öğret-
men tarafından öğrenciye ders sürecinde yaptığı çalışmalar hatırlatılarak “Benzer ve
farklı olarak gördüğü durumları” ifade etmesi istenir. Öğrencinin bireysel özelliklerine
uygun olarak gerekiyorsa sözel ipuçları kullanılır.
SF12: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler diyalog yazma sırasında Türkçe olarak yazma-
sı istenebilir. Çeviri yapmasını sağlayacak teknolojik aletleri kullanması sağlanabilir.
Türkçe yazabilir çeviri programı ile İngilizce ifade etmesi sağlanabilir.
ÜF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için thumbs up - thumbs down ifadelerine uygun
fiziksel hareketler öğrenciye görsel ipucu olması açısından sunulur ve öğrenci fiziksel
olarak desteğe ihtiyaç duyuyorsa sözel olarak cevaplamasına olanak tanınır.
ÜF2: Yumruk yapma metodu desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için görsel ipucu ile des-
teklenerek açıklanır.
Ürün ÜF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için değerlendirme yapılırken değerlendirme
kriterlerinin sayısı ve içeriği öğrencinin bireysel özelliklerine göre belirlenir. İyiyim ve
geliştirebilirim seçeneği ile verilir.
ÜF4: Holistik rubrikte yer alan ifadeler desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için öğretmen
tarafından düzenlenerek öğrenci kendi seviyesine uygun hazırlanan holistik rubriğe
göre değerlendirilir.
FÖOD1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci metni sınıf içerisinde rahatça duyabileceği ve
takip edebileceği bir oturma düzeninde oturur.
Fiziksel Öğrenme FÖOD2: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin tahtayı rahatça görebileceği bir konumda
Ortamı Düzenlemeleri bulunarak oturma düzeni içerisinde yer alması sağlanır.
FÖOD3: Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin grup çalışması sırasında rahat hareket ede-
bilmelerini sağlayabilmek için sıra düzenlemesi yapılır.
96