Page 91 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 91
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
İF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için metindeki önemli kavram ve terimler renkli ola-
rak verilerek öğrencinin metin içerisinde yerlerini bulması kolaylaştırılır.
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye ev ödevlendirmesi ders öncesinde yapılır. Eski
müzikleri dinlemeleri veya geçmişteki insanların yaşam tarzlarını araştırmaları gibi
konular üzerine ödevleri verilerek sınıf ortamına hazırlıklı gelmeleri sağlanabilir.
SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için metin daha açık ve anlaşılır, uygun puntolu
olarak farklılaştırmasının yanında okumanın kolaylaştırılması için telaffuzunun güç
olduğu düşünülen kelimelerin ya da cümlelerin parantez içinde okunuşlarına yer ve-
rilebilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin okuma sürecinde çözümleme becerilerinin
desteklenmesine imkân sağlanmış olur.
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere metin ile ilgili daha temel sorular sorulabilir,
Süreç sorular yazılı olarak okuma metninin altına yazılabilir. Türkçe dil desteği okuma süre-
since destek olarak sağlanabilir.
SF4: Öğretmen metni akıllı tahtada açmadan önce desteğe ihtiyacı olan öğrenci için
bireysel özelliklerine göre hazırladığı metni desteğe ihtiyacı olan öğrenciye vererek
okuma sürecinde öğrenciyi desteklemiş olur.
SF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için metnin anlaşılmasını kolaylaştırmak için kısa,
açık ve net ifadelerle konu özetlenir. Gerekirse Türkçe dil desteği sunulur.
SF6: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler gruplar oluşturulurken bilişsel, işitsel ve görsel
destekleyici sağlayabilecek akranlarıyla gruplanır.
ÜF1: Thumbs up ve thumbs down işaretleri görsel olarak hazırlanarak desteğe ihtiya-
cı olan öğrenciye sunulur ve sorulara uygun görseli kaldırarak cevaplaması istenebilir.
ÜF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci soruları cevaplandırırken ders ile ilgili kavram ve
terimleri renkli olarak verilen metin tekrar kullanılır. Desteğe ihtiyacı olan öğrenci,
sorulara yönelik ayrıntıları renklendirilmiş yazılı metni inceleyerek grup çalışmasına
katkı sağlar. Gruplar sunum yaparken desteğe ihtiyacı olan öğrenci akran desteği ile
sunuma katılır.
ÜF3: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenci değerlendirme yaparken Üç-İki-Bir Değerlen-
dirme aracındaki her bir öge (1. Üç önemli nokta, 2. Hala merak ettikleri iki nokta, 3.
Ürün Akıllarında kalan en önemli şey.) için farklı bir renk belirler ve öğrencinin seçilen renk-
lere uygun olarak metinde işaretleme yapması istenir. Örneğin “Üç önemli nokta” için
kırmızı renk seçildiyse öğrenci kırmızı kalem ile metin içerisindeki üç önemli noktayı
işaretler; “Hâlâ merak ettikleri iki nokta” için mavi renk seçildiyse metinde okuduğu ve
hâlâ merak ettiği metin içerisindeki iki noktayı işaretler; “Akıllarında kalan en önemli
şey” için de sarı renk seçilir ve öğrenci metin içerisinde ilgili kısmı işaretler. Öğrencinin
eklemek istediği farklı bilgiler varsa sözel olarak ifade etmesi istenir.
ÜF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin kendi öğrenme hızlarında ilerlemeleri göz
önünde bulundurularak değerlendirme kriterleri bireysel olarak öğrenciye yönelik ha-
zırlanır. Daha az sayıda soruya doğru yanıt vermesi de başarılı sayılabilir, yanıtlama
hızı, derse katılım isteği ve çabası gibi faktörler göz önünde bulundurulabilir.
FÖOD1: Öğretmen metni okurken desteğe ihtiyacı olan öğrencinin öğretmeni takip
edebileceği ve rahatça duyabileceği, görebileceği bir konumda oturması sağlanır ya
Fiziksel Öğrenme Orta- da öğretmen öğrenciye yakın bir noktada okuma yapar.
mı Düzenlemeleri FÖOD2: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere tahtaya kelime yazma ile ilgili bir görev veri-
lecekse tahtanın erişilebilir kısımlarına yönlendirilir. Sınıf içerisinde tahtayı rahatça gö-
rebileceği ve erişebileceği konumda olması öncelik sayılarak oturma düzeni sağlanır.
91