Page 93 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 93
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
İş Birlikli Öğrenme (Collaborative Learning): Bir grup öğrencinin bir araya gelerek bir
konuyu veya problemi birlikte çözmeye çalıştığı bir öğrenme yaklaşımıdır. Bu yöntem-
de öğrenciler, birbirleriyle etkileşim içinde olurlar, bilgi ve deneyimlerini paylaşırlar ve
birlikte çalışarak öğrenirler. İşbirlikli öğrenme, öğrencilere aktif bir şekilde katılım sağ-
lar ve sosyal öğrenmeyi teşvik eder. Bu ders özelinde işbirlikli öğrenme, okuma metni
sonrası sorulan soruların cevaplarını 2-3 kişilik küçük gruplarda ortaklaşa bir çalışma
ile karar verip yazmaları şeklinde kullanılmıştır.
Soru-Cevap Aktivitesi (Ask and Answer Activity): Metni okuduktan sonra, öğrenci-
lere metinle ilgili soruları düşünmeleri ve metindeki bilgileri anlamaları sağlanır. Öğ-
renciler okuma metni ile ilgili olarak sorulan soruların cevaplarını verir. Bu soru-cevap
çalışmasını sözel olarak yapabilmeleri beklenir.
Warm-up:
Öğretmen öğrencilere, “geçmişte yaşamış insanların hayatlarını daha iyi anlamak için
biraz hayal gücümüzü kullanacağız” der. "Şimdi gözlerinizi kapatın ve benimle birlikte
geçmişe doğru bir yolculuğa çıkın" der. Öğrencilere sessiz yada hafif bir müzik eşliğin-
de hayal etme zamanı tanınır. Sonrasında, hangi ülkeye, hangi dönemde gittikleri, in-
sanların sosyal hayatları, kullandıkları teknolojilerin neler olduğu gibi sorular sorar ve
öğrencilerden cevaplarını alır (SF1). Öğretmen dersin amacını ve hedeflerini açıklar:
"Bugün, dünyanın başka bir yerinde, farklı bir kültürde, geçmişte yaşamış insanların
sosyal, eğitimsel ve teknolojik yaşamlarını keşfedeceğiz ve bu konuda soruları ya-
nıtlayacağız." Öğrencilerin temaya yönelik bilgilerini değerlendirmek için bir ön bilgi
aktivasyonu yapılır. Öğrencilerin bu konuyla ilgili mevcut bilgilerini hatırlamaları sağ-
lanır. Öğretmen öğrencilere “dünyanın başka bir yerinde, farklı bir kültürde, geçmişte
yaşamış insanlar hakkında daha önce sosyal bilgiler, tarih derslerinden hatırladıkları
ya da bir belgesel izleyip te akıllarında kalanları paylaşmalarını ister. Öğretmen daha
önceden hazırladığı bir sunumu veya bir belgeseli akıllı tahtada paylaşır (İF1). Ön bilgi
aktivasyonu ile öğrencilerin mevcut bilgileri, birbirlerinden duydukları, sunum, belgesel
gibi araçların kullanılması ile öğrencinin ilgi ve meraklarının konuya yönelmesi sağla-
nır. Ardından öğretmen derse giriş yapar.
Uygulama Süreci Reading:
Öğretmen hazırladığı okuma parçasını dağıtır (ders boyunca tek metin kullanılacak)
ve akıllı tahta ekranında paylaşır (İF2). Okuma metninde geçen konuya uygun hari-
talar, resimler, tablolar gibi görsel materyallerle metin desteklenir (İF3). Öğrencilere
metni sessizce okumaları için zaman verilir. Öğretmen metni bir kez sesli olarak sınıfa
okur (FÖOD1). Ardından birkaç öğrenci metni sesli olarak okur (SF2). Öğretmen met-
ni kısaca özetler. Öğrencilere okuma parçasıyla ilgili sorular sorar ve cevaplamalarını
ister (SF3). Sonra öğrencilerin biraz daha derin çalışmaları için metindeki detayları
belirlemelerini ister (SF4).
Bu detaylar:
1. Tarihsel dönem ve coğrafi bölge. Örneğin: 19. yüzyıl İngiltere'sinde sanayi dev-
rimi dönemi.
2. Sosyal hayat, günlük yaşam, aile yapısı, sosyal sınıflar ve toplumsal normlar vb.
3. Eğitim hayatı. Eğitim sistemi, okul türleri, sınıf ortamı, eğitim materyalleri vb.
4. Teknoloji kullanımı. Örneğin: Buhar makinesinin icadı vb.
5. Gelenek, giyim, yeme-içme alışkanlıkları vb.
93