Page 97 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 97

İngilizce

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          İki Kişilik Masa
         Konu                  Travel
                               Bir dinleme metninde geçen yer ayırtma ile ilgili yapıları listeler.
         Öğrenme Hedefleri
                               Otelde oda / restoranda masa vb. rezervasyon işlemi yapar.
                               Video veya Ses Kaydı (restoran rezervasyonu yapma konusunda bir simülasyon),
         Materyaller
                               Akıllı Tahta, PPT, Etkinlik Kartı, Rol Yapma Kartları
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlik planı iki ders saati süresince, sınıf ortamında E10.5.L1. kazanımına yö-
                               nelik dinleme, E10.5.S2. kazanımına yönelik konuşma etkinliği yapmak üzere ha-
                               zırlanmıştır.

                               Derste kullanılan öğretim metotları ve açıklamaları, uygulanan etkinliklerin kriter-
                               leri ve değerlendirme araçları şunlardır:

                               Her bir strateji öğrencilerin ihtiyaçlarına ve öğrenme stillerine göre uyarlanabilir.
                                1.  Ön Bilgi Aktivasyonu

                                2.  Thumbs up - Thumbs down Değerlendirme Aracı
                                3.  Öğrenci Merkezli Öğretim Stratejisi

                                4.  Liste Çıkarma
                                5.  İkili Çalışma

                                6.  Dinleme Metni İnceleme ve Analiz
                                7.  Yumruk Yapma Değerlendirme Aracı

                                8.  İş Birlikli Öğrenme
         Etkinlik Açıklaması
                                9.  Öz Değerlendirme
                                 10. Rol Yapma

                                 11. Holistik Rubrik
                               Ön  Bilgi  Aktivasyonu  (Prior  Knowledge  Activation):  Öğrencilerin  rezervasyon
                               yaptırmak  ile  ilgili  bilgilerini  değerlendirmek  için  bir  ön  bilgi  aktivasyonu  yapılır.
                               Öğrencilerin bu konuyla ilgili ne bildiklerini tartışabilir ve mevcut bilgilerini hatır-
                               lamaları sağlanır. Öğretmen bir anekdot anlatarak, sorular sorarak, kısa bir video
                               izleterek, vb. bu süreci destekleyebilir.
                               Öğrenci Merkezli Öğretim Stratejisi - Liste Çıkarma (Listing) (Student-Centered
                               Teaching Strategy): Öğrenciler dinleme etkinliği sırasında bireysel olarak çalışır-
                               lar. Dinleme metnine odaklanır, hedef kazanım kelimeler ve dilbilgisi yapılarını ya-
                               zarak listeler.
                               İkili Çalışma (Pair Work): İkili çalışma hem birinci hem ikinci derste kullanılır. Birinci
                               derste; öğrenciler dinleme etkinliğinde bireysel olarak hazırladıkları listeleri, iki ki-
                               şilik grup çalışması yaparak birbiri ile paylaşır. Bu ortak çalışma aynı zamanda bil-
                               gini kontrolü, derinleşme pekiştirme amaçlıdır. İkinci derste; rol oynama etkinliğin-
                               de öğrenciler bir lokantada masa rezervasyonu yapmak için karşılıklı konuşurlar.


                                                                                                         97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102