Page 97 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 97
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı İki Kişilik Masa
Konu Travel
Bir dinleme metninde geçen yer ayırtma ile ilgili yapıları listeler.
Öğrenme Hedefleri
Otelde oda / restoranda masa vb. rezervasyon işlemi yapar.
Video veya Ses Kaydı (restoran rezervasyonu yapma konusunda bir simülasyon),
Materyaller
Akıllı Tahta, PPT, Etkinlik Kartı, Rol Yapma Kartları
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik planı iki ders saati süresince, sınıf ortamında E10.5.L1. kazanımına yö-
nelik dinleme, E10.5.S2. kazanımına yönelik konuşma etkinliği yapmak üzere ha-
zırlanmıştır.
Derste kullanılan öğretim metotları ve açıklamaları, uygulanan etkinliklerin kriter-
leri ve değerlendirme araçları şunlardır:
Her bir strateji öğrencilerin ihtiyaçlarına ve öğrenme stillerine göre uyarlanabilir.
1. Ön Bilgi Aktivasyonu
2. Thumbs up - Thumbs down Değerlendirme Aracı
3. Öğrenci Merkezli Öğretim Stratejisi
4. Liste Çıkarma
5. İkili Çalışma
6. Dinleme Metni İnceleme ve Analiz
7. Yumruk Yapma Değerlendirme Aracı
8. İş Birlikli Öğrenme
Etkinlik Açıklaması
9. Öz Değerlendirme
10. Rol Yapma
11. Holistik Rubrik
Ön Bilgi Aktivasyonu (Prior Knowledge Activation): Öğrencilerin rezervasyon
yaptırmak ile ilgili bilgilerini değerlendirmek için bir ön bilgi aktivasyonu yapılır.
Öğrencilerin bu konuyla ilgili ne bildiklerini tartışabilir ve mevcut bilgilerini hatır-
lamaları sağlanır. Öğretmen bir anekdot anlatarak, sorular sorarak, kısa bir video
izleterek, vb. bu süreci destekleyebilir.
Öğrenci Merkezli Öğretim Stratejisi - Liste Çıkarma (Listing) (Student-Centered
Teaching Strategy): Öğrenciler dinleme etkinliği sırasında bireysel olarak çalışır-
lar. Dinleme metnine odaklanır, hedef kazanım kelimeler ve dilbilgisi yapılarını ya-
zarak listeler.
İkili Çalışma (Pair Work): İkili çalışma hem birinci hem ikinci derste kullanılır. Birinci
derste; öğrenciler dinleme etkinliğinde bireysel olarak hazırladıkları listeleri, iki ki-
şilik grup çalışması yaparak birbiri ile paylaşır. Bu ortak çalışma aynı zamanda bil-
gini kontrolü, derinleşme pekiştirme amaçlıdır. İkinci derste; rol oynama etkinliğin-
de öğrenciler bir lokantada masa rezervasyonu yapmak için karşılıklı konuşurlar.
97