Page 105 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 105
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Ev İşleri
Konu Helpful Tips
Öğrenme Hedefleri Sorumlu oldukları ev işleri ve görevleri hakkında konuşur.
Materyaller Görseller / Resimler, Ses kayıtları / Videolar
Süre 1 ders saati
Bu etkinlik planı E10.6.S2. kazanımına yönelik konuşma etkinliği olarak hazırlanmıştır.
Kişiselleştirilmiş Destekleyiciler (Individualized Supports): Öğrencilerin bireysel
öğrenme ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş materyaller sağlanır. Bu, öğrencilerin öğ-
renme hızına, ilgi alanlarına ve güçlü yönlerine uygun olarak öğrenme deneyimlerini
kişiselleştirmeyi amaçlar. Desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere görsel ve işitsel destek
sunmak öğrenme kalıcılığını arttırmaktadır.
Esnek Gruplama Tekniği (Flexible Grouping Technique): Esnek gruplama, öğrenci-
lerin belirli bir konu veya proje etrafında farklı gruplar oluşturarak birlikte çalışma-
larını sağlayan bir öğretim yöntemidir. Öğrencilerin ev işleri ile ilgili kendilerini yetkin
hissettikleri alanları belirlemesi ve belirledikleri ev işlerini akranları ile paylaşmaları-
na imkân sağlar.
Etkinlik Açıklaması
Rol Yapma (Role Play): Öğrencilerin kendilerini başkalarının yerine koyarak empati
kurabilmeleri sağlanır. Ev işlerini yapan bireylerin sorumluluklarını, yaşadığı zorluk-
ları, evdeki düzenin nasıl sağlandığını öğrencilerin anlaması hedeflenir. Öğrenciler
gerçek hayatta karşılaşılan bu durumu canlandırıp yaparak yaşayarak öğrenmiş
olur.
Akran Değerlendirme (Peer Assessment): Akran değerlendirme, benzer seviyedeki
öğrencilerin, öğrenme çıktılarının, ürünlerinin kalitesini değerlendirdikleri bir süreç
olarak tanımlanmaktadır. Bu süreçte öğrenciler belirli ölçütler yardımıyla akranla-
rının performanslarını değerlendirme sürecine katılmaktadırlar. Esnek gruplama ve
rol yapma çalışmalarında öğrenciler akranları ile birlikte çalışma sergilerler. Her bir
farklı grubun diğer grubu değerlendirmesine imkân sağlar.
Warm-up:
Öğretmen derse başlarken akıllı tahtadan ev işleri ile ilgili görseller açar ve öğrenci-
lere bu görseller hakkında sorular sorar (İF1). Öğretmen öğrencilere bu görsellerin
İngilizce anlamlarını bilip bilmediklerini sorar ve görsellerin İngilizce anlamlarını öğ-
rencilerden almaya çalışır (İF2). İngilizce anlamlar tahtaya resimlerin altına öğrenci
tarafından yazılır.
Speaking:
Öğrencilerin ev işleri ile ilgili kelimeleri tahtaya yazmasının ardından öğretmen akıllı
Uygulama Süreci
tahtadan evdeki sorumlulukları, ev işleri ile ilgili bir diyalog, video (FÖOD1) vb. açar
(SF1). Öğrencilere sunulan bu diyalogun bir örnek olduğu ve dikkatli takip etmeleri
hatırlatılır. Örnek diyalog sunumunun sonrasında esnek gruplama tekniğinin kullanı-
mı için öğretmen öğrencileri dörder kişilik gruplara ayırır (FÖOD2). Esnek gruplama
aşamalarının belirlenmesinden önce konu olarak “evdeki sorumlulukları hakkında
konuşma” belirlenmiştir (SF2).
Öğrenci Merkezli Yaklaşım: Evdeki her öğrenciyi birer takım üyesi olarak görevlendi-
rilir. Ev işleri takım üyeleri arasında dönüşümlü olarak dağıtılır. Her öğrenci farklı za-
manlarda farklı görevler üstlenebilir, böylece herkes her tür işi öğrenir ve deneyimler.
105