Page 105 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 105

İngilizce

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Ev İşleri
         Konu                  Helpful Tips
         Öğrenme Hedefleri     Sorumlu oldukları ev işleri ve görevleri hakkında konuşur.
         Materyaller           Görseller / Resimler, Ses kayıtları / Videolar

         Süre                  1 ders saati
                               Bu etkinlik planı E10.6.S2. kazanımına yönelik konuşma  etkinliği olarak hazırlanmıştır.
                               Kişiselleştirilmiş  Destekleyiciler  (Individualized  Supports):  Öğrencilerin  bireysel
                               öğrenme ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş materyaller sağlanır. Bu, öğrencilerin öğ-
                               renme hızına, ilgi alanlarına ve güçlü yönlerine uygun olarak öğrenme deneyimlerini
                               kişiselleştirmeyi amaçlar. Desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere görsel ve işitsel destek
                               sunmak öğrenme kalıcılığını arttırmaktadır.
                               Esnek Gruplama Tekniği (Flexible Grouping Technique): Esnek gruplama, öğrenci-
                               lerin belirli bir konu veya proje etrafında farklı gruplar oluşturarak birlikte çalışma-
                               larını sağlayan bir öğretim yöntemidir. Öğrencilerin ev işleri ile ilgili kendilerini yetkin
                               hissettikleri alanları belirlemesi ve belirledikleri ev işlerini akranları ile paylaşmaları-
                               na imkân sağlar.
         Etkinlik Açıklaması
                               Rol Yapma (Role Play): Öğrencilerin kendilerini başkalarının yerine koyarak empati
                               kurabilmeleri sağlanır. Ev işlerini yapan bireylerin sorumluluklarını, yaşadığı zorluk-
                               ları, evdeki düzenin nasıl sağlandığını öğrencilerin anlaması hedeflenir. Öğrenciler
                               gerçek  hayatta  karşılaşılan  bu  durumu  canlandırıp  yaparak  yaşayarak  öğrenmiş
                               olur.
                               Akran Değerlendirme (Peer Assessment): Akran değerlendirme, benzer seviyedeki
                               öğrencilerin, öğrenme çıktılarının, ürünlerinin kalitesini değerlendirdikleri bir süreç
                               olarak tanımlanmaktadır. Bu süreçte öğrenciler belirli ölçütler yardımıyla akranla-
                               rının performanslarını değerlendirme sürecine katılmaktadırlar. Esnek gruplama ve
                               rol yapma çalışmalarında öğrenciler akranları ile birlikte çalışma sergilerler. Her bir
                               farklı grubun diğer grubu değerlendirmesine imkân sağlar.
                               Warm-up:
                               Öğretmen derse başlarken akıllı tahtadan ev işleri ile ilgili görseller açar ve öğrenci-
                               lere bu görseller hakkında sorular sorar (İF1). Öğretmen öğrencilere bu görsellerin
                               İngilizce anlamlarını bilip bilmediklerini sorar ve görsellerin İngilizce anlamlarını öğ-
                               rencilerden almaya çalışır (İF2). İngilizce anlamlar tahtaya resimlerin altına öğrenci
                               tarafından yazılır.
                               Speaking:
                               Öğrencilerin ev işleri ile ilgili kelimeleri tahtaya yazmasının ardından öğretmen akıllı
         Uygulama Süreci
                               tahtadan evdeki sorumlulukları, ev işleri ile ilgili bir diyalog, video (FÖOD1) vb. açar
                               (SF1). Öğrencilere sunulan bu diyalogun bir örnek olduğu ve dikkatli takip etmeleri
                               hatırlatılır. Örnek diyalog sunumunun sonrasında esnek gruplama tekniğinin kullanı-
                               mı için öğretmen öğrencileri dörder kişilik gruplara ayırır (FÖOD2). Esnek gruplama
                               aşamalarının  belirlenmesinden  önce  konu  olarak  “evdeki  sorumlulukları  hakkında
                               konuşma” belirlenmiştir (SF2).
                               Öğrenci Merkezli Yaklaşım: Evdeki her öğrenciyi birer takım üyesi olarak görevlendi-
                               rilir. Ev işleri takım üyeleri arasında dönüşümlü olarak dağıtılır. Her öğrenci farklı za-
                               manlarda farklı görevler üstlenebilir, böylece herkes her tür işi öğrenir ve deneyimler.

                                                                                                         105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110