Page 106 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 106

İngilizce

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Karmaşıklığı Azaltma: Birlikte ev işlerinin daha verimli bir şekilde nasıl yönetilebilece-
                               ğine ilişkin işbirliği yapar ve fikirler üretirler.
                               Farklı Yetenek Seviyelerini Kapsama: Öğrenciler kendilerini daha tecrübeli ve güçlü
                               hissettikleri ev işlerini arkadaşları ile paylaşır ve onlara yaptığı işin kendisine ve diğer
                               aile üyelerine katkılarından bahseder.

                               Farklı İlgi Alanlarını Kapsama: Öğrenciler kendilerinin daha önceden yapmadığı fa-
                               kat yaptıklarında kendilerine ve aile üyelerine katkı sağlayacağı bir ev işini bulmaya,
                               kendi ilgi alanlarını belirlemeye çalışır.

                               Esnek gruplama çalışması tamamlandıktan sonra gruplar sınıf içerisine ayrılmadan
                               aynı gruplar farklı çalışmaya devam eder. Rol yapma tekniği kullanılır (SF3). Öğret-
                               men, her bir grubun bir aile olduğunu ve grup üyelerinin her birinin de aile bireyle-
                               rinden biri (anne, baba, kız çocuk, erkek çocuk vb.) rolünde olduğunu ifade eder. Ya
                               da grup üyeleri aynı evde yaşayan üniversite arkadaşları rolünde de olabilirler. Öğ-
                               retmen gruplardan dinledikleri / izledikleri örnek diyaloğu da göz önünde bulundu-
                               rarak ev işleri ve sorumlulukları hakkında bir diyalog hazırlamalarını ister. Grupların
                               bu hazırlık aşamasında öğretmen sınıf içinde dolaşarak grup çalışmalarını gözlemler.
                               Gruplar  diyaloglarını  hazırladıktan  sonra  rol  yapma  etkinliğine  geçilir.  Etkinlik  için
                               gruplar hazırladıkları diyalogları tahtaya çıkıp sahnelerler. Tüm grupların diyalogla-
                               rını sunmasıyla etkinlik tamamlanır.
                               Öğrencilere değerlendirme için bir kontrol listesi verilir. Kontrol listesinde konuya uy-
                               gunluk, anlamlı olma, akıcılık, içerik, dil bilgisi kurallarına uygunluk, vb. gibi maddeler
                               öğretmen tarafından önceden oluşturulmuş olmalı. Bu kontrol listesindeki maddelere
                               öğrenciler diyaloglarını sunan her gruba 1-5 arası puan verir (Akran Değerlendirme)
         Değerlendirme
                               (ÜF1). Rol yapma etkinliğinde en çok puanı alan grup birinci seçilir. Değerlendirme
                               aracı hazırlanır (ÜF2). Bu değerlendirme aracı bir çalışma kâğıdında ev işlerinin İn-
                               gilizce yer aldığı kontrol listesi şeklindedir. Öğrenciler kendilerini kontrol listesine göre
                               değerlendirir.
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
                                 •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi teş-
                                   vik edin.
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlendirme fır-
                                   satları sunun.

                                 •  Akran geri bildirimi ve iş birlikçi öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin birbir-
                                   lerinden öğrenmelerini teşvik edin.




















    106
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111