Page 110 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 110

İngilizce

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Birinci Ders
                               Warm-up:

                               Öğretmen derse eski bir ev telefonu, tuşlu bir cep telefonu ve bir akıllı telefon getirir ve
                               öğrencilere gösterir. (Bu telefon tiplerini bulma imkânı yoksa akıllı tahtadan görselleri
                               de açılabilir). Öğrencilerin ilgileri ve dikkatleri bu şekilde çekildikten sonra öğretmen
                               tahtaya “......... çünkü iletişim teknolojisi gelişti.” gibi bir ifade yazar ve öğrencilerin bu
                               ifadeyi tamamlamaları istenir. Öğrencilerden gelen fikirler tahtaya yazılır (SF1).

                               Reading:
                               Öğretmen her biri farklı alanları (örneğin tıp alanında, otomotiv, bilişim, iletişim vb.)
                               konu alan farklı okuma metinleri hazırlar. Okuma metinleri kendi alanlarında geç-
                               mişten bugüne yaşanan teknolojik gelişmeler, yenilikler ve bunların etkilerinden bah-
                               seder (İF1). Öğrencilere okuma etkinliği ile ilgili cümle tamamlama ve “Sebepleri ve
                               Sonuçları” tablo tamamlama etkinlikleri verilir. Öğrencilerden kendilerine verilen oku-
                               ma metinlerini hızlıca okumaları ve okuma metni ile ilgili verilen cümle tamamlama
                               etkinliğini yapmaları istenir. Öğrencilerden metinleri ikinci defa okumaları ve metinle
         Uygulama Süreci       ilgili “Sebepleri ve Sonuçları” tablosunda boş bırakılan sütunlara metne göre doğru
                               cümleleri yazmaları istenir. Öğretmen aynı alanda metne sahip olan öğrencileri bir
                               araya getirir ve okuma grupları oluşur. Okuma gruplarında bir araya gelen öğrenciler
                               cevaplarını birlikte kontrol eder ve metni birbirlerine anlatırlar. Bu esnada öğretmen
                               gruplar arasında dolaşarak öğrencileri gözlemler, onlara yardım eder ve dönütler ve-
                               rir (SF2).
                               İkinci Ders
                               Speaking:

                               Öğretmen, okuma gruplarından birer öğrenciyi alarak konuşma grupları oluşturur
                               (FÖOD1). Konuşma gruplarında bir araya gelen öğrenciler okuma gruplarında bil-
                               gi sahibi oldukları alanlarla ilgili konuşma gruplarındaki üyelere bilgi verir. Bu sırada
                               grubun diğer üyeleri not alır. Konuşma gruplarında diğer alanlar hakkında notlarını
                               alan öğrenciler okuma gruplarına geri döner. Okuma gruplarında bir araya gelen
                               öğrenciler aldıkları notlardan faydalanarak diğer okuma metinlerindeki bilgileri bir-
                               birlerine anlatırlar. Bu esnada öğretmen gruplar arasında dolaşarak öğrencileri göz-
                               lemler ve onlara gerekli gördüğünde dönütler verir (SF3).
                               Okuma gruplarında bilgi paylaşımı bittikten sonra öğretmen gruplara açık uçlu soru-
                               lar sorar. Farklı alanlardaki gelişme ve yenilikler hakkında öğrencilerin yorumları ve
                               fikirleri alınır. Öğretmen her öğrencinin kendi ilgisi doğrultusunda bir alan seçmesini
         Değerlendirme         ve bu alandaki teknolojik gelişmelerin, yeniliklerin ve kendi yorumlarının da yer aldığı
                               bir sunum hazırlayıp EBA’ya yüklemesini ister. Sunum değerlendirme kriterleri (dil bil-
                               gisi, içerik, akıcılık vb.) öğrencilere verilir. Değerlendirme bu kriterlere göre öğretmen
                               tarafından yapılır (ÜF1).
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlayın.

                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanın (sözlü, yazılı, görsel
         Kullanılan Evrensel       vb.).
         Tasarım Ögeleri         •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanın (sözlü, yazılı, görsel
                                   vb.).

    110
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115