Page 110 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 110
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Birinci Ders
Warm-up:
Öğretmen derse eski bir ev telefonu, tuşlu bir cep telefonu ve bir akıllı telefon getirir ve
öğrencilere gösterir. (Bu telefon tiplerini bulma imkânı yoksa akıllı tahtadan görselleri
de açılabilir). Öğrencilerin ilgileri ve dikkatleri bu şekilde çekildikten sonra öğretmen
tahtaya “......... çünkü iletişim teknolojisi gelişti.” gibi bir ifade yazar ve öğrencilerin bu
ifadeyi tamamlamaları istenir. Öğrencilerden gelen fikirler tahtaya yazılır (SF1).
Reading:
Öğretmen her biri farklı alanları (örneğin tıp alanında, otomotiv, bilişim, iletişim vb.)
konu alan farklı okuma metinleri hazırlar. Okuma metinleri kendi alanlarında geç-
mişten bugüne yaşanan teknolojik gelişmeler, yenilikler ve bunların etkilerinden bah-
seder (İF1). Öğrencilere okuma etkinliği ile ilgili cümle tamamlama ve “Sebepleri ve
Sonuçları” tablo tamamlama etkinlikleri verilir. Öğrencilerden kendilerine verilen oku-
ma metinlerini hızlıca okumaları ve okuma metni ile ilgili verilen cümle tamamlama
etkinliğini yapmaları istenir. Öğrencilerden metinleri ikinci defa okumaları ve metinle
Uygulama Süreci ilgili “Sebepleri ve Sonuçları” tablosunda boş bırakılan sütunlara metne göre doğru
cümleleri yazmaları istenir. Öğretmen aynı alanda metne sahip olan öğrencileri bir
araya getirir ve okuma grupları oluşur. Okuma gruplarında bir araya gelen öğrenciler
cevaplarını birlikte kontrol eder ve metni birbirlerine anlatırlar. Bu esnada öğretmen
gruplar arasında dolaşarak öğrencileri gözlemler, onlara yardım eder ve dönütler ve-
rir (SF2).
İkinci Ders
Speaking:
Öğretmen, okuma gruplarından birer öğrenciyi alarak konuşma grupları oluşturur
(FÖOD1). Konuşma gruplarında bir araya gelen öğrenciler okuma gruplarında bil-
gi sahibi oldukları alanlarla ilgili konuşma gruplarındaki üyelere bilgi verir. Bu sırada
grubun diğer üyeleri not alır. Konuşma gruplarında diğer alanlar hakkında notlarını
alan öğrenciler okuma gruplarına geri döner. Okuma gruplarında bir araya gelen
öğrenciler aldıkları notlardan faydalanarak diğer okuma metinlerindeki bilgileri bir-
birlerine anlatırlar. Bu esnada öğretmen gruplar arasında dolaşarak öğrencileri göz-
lemler ve onlara gerekli gördüğünde dönütler verir (SF3).
Okuma gruplarında bilgi paylaşımı bittikten sonra öğretmen gruplara açık uçlu soru-
lar sorar. Farklı alanlardaki gelişme ve yenilikler hakkında öğrencilerin yorumları ve
fikirleri alınır. Öğretmen her öğrencinin kendi ilgisi doğrultusunda bir alan seçmesini
Değerlendirme ve bu alandaki teknolojik gelişmelerin, yeniliklerin ve kendi yorumlarının da yer aldığı
bir sunum hazırlayıp EBA’ya yüklemesini ister. Sunum değerlendirme kriterleri (dil bil-
gisi, içerik, akıcılık vb.) öğrencilere verilir. Değerlendirme bu kriterlere göre öğretmen
tarafından yapılır (ÜF1).
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlayın.
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanın (sözlü, yazılı, görsel
Kullanılan Evrensel vb.).
Tasarım Ögeleri • Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanın (sözlü, yazılı, görsel
vb.).
110