Page 113 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 113
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Trend Avcıları
Konu Shopping
Karşılaştırma yapar.
Öğrenme Hedefleri
Farklı türde kıyafetler ve alışveriş hakkında konuşur.
Yapışkanlı Not Kağıtları, Durum Kartları, Kıyafet Resimleri ve Fiyat Etiketleri,
Materyaller
Rol Kartları
Süre 2 ders saati
Bu plan iki ders saati sürede E10.10.S1. ve E10.10.S2. kazanımlarına yönelik ko-
nuşma etkinliği olarak hazırlanmıştır.
İletişimsel Dil Öğretimi (Communicative Language Teaching): Dilin anlamlı ve
gerçek hayatla ilişkili bağlamlarda kullanılmasını vurgulayan bir dil öğretim yönte-
midir. Bu yöntem dilin iletişim amaçlı kullanılmasına teşvik eder ve dil becerilerinin
gelişimini doğal bir süreç olarak görür. CLT, dilin sadece dil bilgisi kuralları ve kelime
bilgisiyle sınırlı olmadığını aynı zamanda dilin sosyal ve işlevsel yönlerinin de önemli
olduğunu vurgular. Bu ders özelinde öğretmen, alışveriş senaryoları içeren kartlar
hazırlar ve öğrencileri gruplara ayırır. Her grup, bir durum kartı seçer ve karttaki
durumu dikkatlice okur. Öğrenciler, karttaki kıyafet veya aksesuarları karşılaştıran
cümleler kurar ve hangi seçeneği tercih edeceklerini açıklayarak nedenlerini sınıfla
paylaşır. Örneğin, "Diğeri daha şık olmasına rağmen, ikinci elbiseyi seçerdim. Çün-
kü daha ucuz." şeklinde cümleler kurulur. Bu teknik, öğrencilerin eleştirel düşünme
ve karar verme becerilerini geliştirmelerini sağlarken, dil yapılarını (özellikle karşı-
laştırma ifadelerini) kullanarak iletişim kurmalarını teşvik eder. Öğrenciler, çeşitli
senaryolar veya durumlar içeren kartları kullanarak belirli kriterlere göre karşılaş-
tırmalar yapar ve tercihlerini ifade ederler.
Rol Yapma (Role Play): Rol yapma, öğrencilerin belirli rolleri üstlenerek gerçek ha-
Etkinlik Açıklaması yattaki durumları canlandırdığı ve bu roller aracılığıyla dil becerilerini ve iletişim
yeteneklerini geliştirdiği bir öğretim tekniğidir. Bu teknik, öğrencilerin belirli senar-
yoları canlandırarak dili doğal ve anlamlı bağlamlarda kullanmalarını sağlar. Rol
yapma etkinlikleri, öğrencilerin empati kurmalarına, problem çözme becerilerini
geliştirmelerine ve sosyal etkileşimlerde daha etkili olmalarına yardımcı olur. Et-
kinlikte, öğrenciler, ikili gruplara ayrılır. Her gruba, müşteri ve satıcı rolleri içeren
rol kartları verilir. Kartlarda, canlandırmaları gereken alışveriş senaryoları yer alır.
Grup Değerlendirmesi (Group Assessment): Grup değerlendirmesi, öğrencilerin
küçük gruplar hâlinde çalışarak belirli bir performansı veya etkinliği analiz ettiği
ve bu analiz sonucunda topluca geri bildirim sunduğu bir değerlendirme tekniği-
dir. Bu teknik, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine, iş birliği
yapmalarına ve birbirlerinden öğrenmelerine olanak tanır. Grup değerlendirmesi,
öğrencilerin çeşitli kriterlere dayanarak yapıcı geri bildirim vermelerini ve aldıkları
geri bildirimleri kullanarak kendilerini geliştirmelerini sağlar. Etkinlikte, öğrenciler,
rol yapma performanslarını değerlendirmek üzere 4-5 kişilik küçük gruplara ayrı-
lır. Her grup, belirlenen kriterler (ikna edicilik, yardımseverlik, doğallık ve akıcılık,
müşteri ihtiyaçlarının ifade edilmesi) üzerinden izledikleri performansları tartışır ve
değerlendirir. Ardından, her grup kısa bir geri bildirim hazırlar ve bir temsilci aracı-
lığıyla sınıfa sunar. Bu süreç, öğrencilerin eleştirel düşünme ve iş birliği becerilerini
geliştirmelerine yardımcı olur.
113