Page 113 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 113

İngilizce

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Trend Avcıları
         Konu                  Shopping
                               Karşılaştırma yapar.
         Öğrenme Hedefleri
                               Farklı türde kıyafetler ve alışveriş hakkında konuşur.

                               Yapışkanlı  Not  Kağıtları,  Durum  Kartları,  Kıyafet  Resimleri  ve  Fiyat  Etiketleri,
         Materyaller
                               Rol Kartları
         Süre                  2 ders saati
                               Bu plan  iki ders saati sürede E10.10.S1. ve E10.10.S2. kazanımlarına yönelik ko-
                               nuşma etkinliği olarak hazırlanmıştır.

                               İletişimsel  Dil  Öğretimi  (Communicative  Language  Teaching):  Dilin  anlamlı  ve
                               gerçek hayatla ilişkili bağlamlarda kullanılmasını vurgulayan bir dil öğretim yönte-
                               midir. Bu yöntem dilin iletişim amaçlı kullanılmasına teşvik eder ve dil becerilerinin
                               gelişimini doğal bir süreç olarak görür. CLT, dilin sadece dil bilgisi kuralları ve kelime
                               bilgisiyle sınırlı olmadığını aynı zamanda dilin sosyal ve işlevsel yönlerinin de önemli
                               olduğunu vurgular. Bu ders özelinde öğretmen, alışveriş senaryoları içeren kartlar
                               hazırlar ve öğrencileri gruplara ayırır. Her grup, bir durum kartı seçer ve karttaki
                               durumu dikkatlice okur. Öğrenciler, karttaki kıyafet veya aksesuarları karşılaştıran
                               cümleler kurar ve hangi seçeneği tercih edeceklerini açıklayarak nedenlerini sınıfla
                               paylaşır. Örneğin, "Diğeri daha şık olmasına rağmen, ikinci elbiseyi seçerdim. Çün-
                               kü daha ucuz." şeklinde cümleler kurulur.  Bu teknik, öğrencilerin eleştirel düşünme
                               ve karar verme becerilerini geliştirmelerini sağlarken, dil yapılarını (özellikle karşı-
                               laştırma ifadelerini) kullanarak iletişim kurmalarını teşvik eder. Öğrenciler, çeşitli
                               senaryolar veya durumlar içeren kartları kullanarak belirli kriterlere göre karşılaş-
                               tırmalar yapar ve tercihlerini ifade ederler.
                               Rol Yapma (Role Play): Rol yapma, öğrencilerin belirli rolleri üstlenerek gerçek ha-
         Etkinlik Açıklaması   yattaki durumları canlandırdığı ve bu roller aracılığıyla dil becerilerini ve iletişim
                               yeteneklerini geliştirdiği bir öğretim tekniğidir. Bu teknik, öğrencilerin belirli senar-
                               yoları canlandırarak dili doğal ve anlamlı bağlamlarda kullanmalarını sağlar. Rol
                               yapma etkinlikleri, öğrencilerin empati kurmalarına, problem çözme becerilerini
                               geliştirmelerine ve sosyal etkileşimlerde daha etkili olmalarına yardımcı olur. Et-
                               kinlikte, öğrenciler, ikili gruplara ayrılır. Her gruba, müşteri ve satıcı rolleri içeren
                               rol kartları verilir. Kartlarda, canlandırmaları gereken alışveriş senaryoları yer alır.

                               Grup Değerlendirmesi (Group Assessment): Grup değerlendirmesi, öğrencilerin
                               küçük gruplar hâlinde çalışarak belirli bir performansı veya etkinliği analiz ettiği
                               ve bu analiz sonucunda topluca geri bildirim sunduğu bir değerlendirme tekniği-
                               dir. Bu teknik, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine, iş birliği
                               yapmalarına ve birbirlerinden öğrenmelerine olanak tanır. Grup değerlendirmesi,
                               öğrencilerin çeşitli kriterlere dayanarak yapıcı geri bildirim vermelerini ve aldıkları
                               geri bildirimleri kullanarak kendilerini geliştirmelerini sağlar. Etkinlikte, öğrenciler,
                               rol yapma performanslarını değerlendirmek üzere 4-5 kişilik küçük gruplara ayrı-
                               lır. Her grup, belirlenen kriterler (ikna edicilik, yardımseverlik, doğallık ve akıcılık,
                               müşteri ihtiyaçlarının ifade edilmesi) üzerinden izledikleri performansları tartışır ve
                               değerlendirir. Ardından, her grup kısa bir geri bildirim hazırlar ve bir temsilci aracı-
                               lığıyla sınıfa sunar. Bu süreç, öğrencilerin eleştirel düşünme ve iş birliği becerilerini
                               geliştirmelerine yardımcı olur.

                                                                                                         113
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118