Page 114 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 114
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
Birinci Ders
Warm-up:
Öğretmen, moda ve alışveriş ile ilgili kelimeleri yapışkanlı renkli küçük not kağıtlarına
yazar ve sınıfın çeşitli yerlerine yapıştırır (İF1). Öğrenciler, sınıfta dolaşıp bu yapışkan
not kâğıtlarını bulurlar ve buldukları kelimeleri tahtaya yapıştırırlar. Tüm yapışkan
notlar tahtaya yapıştırıldıktan sonra, öğrenciler bu kelimelerden yola çıkarak günün
konusunu tahmin ederler (ÜF1). Örnek Anahtar Kelimeler: Trend, Collection, Fabric,
Model, Sale, Discount, Price, Boutique, Style
Öğretmen Yönlendirmesi:
"Sınıfın dört bir yanına yapışkan notlar yapıştırdım. Bu notları bulun ve tahtaya yapış-
tırın."
"Şimdi hep birlikte tahtadaki kelimelere bakalım. Sizce bu kelimeler bize bugün ne
hakkında bilgi veriyor?"
Bu kelimelerden yola çıkarak öğrenciler günün temasını (shopping) bulurlar sonrasın-
da kıyafet karşılaştırma ve karar verme etkinliğine geçilir.
Speaking 1:
Karşılaştırma ve Karar Verme:
Öğretmen, çeşitli kıyafet resimleri ve durumları içeren kartlar hazırlar (İF2). Her kart,
bir alışveriş senaryosu veya kıyafet karşılaştırma durumu içerir. Öğrenciler gruplara
ayrılır (SF1). Her grup, bir durum kartı seçer ve karttaki durumu dikkatlice okur (SF2).
Uygulama Süreci
Durum Kartı Örnekleri: (Bkz. EK 1)
Kart 1: Resmi bir etkinlik için iki elbise arasında seçim yapmanız gerekiyor. İlk elbise
daha şık ama pahalı. İkinci elbise daha ucuz ama yeterince resmi değil.
Kart 2: İki çift ayakkabıyı karşılaştırın. İlk çift daha rahat ama şık değil. İkinci çift daha
modern ama yeterince rahat değil.
Kart 3: İki çantayı karşılaştırın. Birinci çanta daha büyük ve daha kullanışlı. İkinci çan-
ta daha küçük ama daha şık.
Kart 4: Bir iş görüşmesi için takım elbise almanız gerekiyor. Birinci elbise daha profes-
yonel görünüyor ama daha pahalı. İkinci elbise daha ucuz ama yeterince resmi değil.
Öğrenciler, durum kartındaki kıyafetleri veya aksesuarları karşılaştıran cümleler ku-
rar (ÜF2) ve hangi kıyafeti tercih edeceklerini karşılaştırma (comparative) yapı kul-
lanarak açıklar. Her grup, oluşturdukları cümleleri sınıfla paylaşır ve neden bu tercihi
yaptıklarını açıklar.
Örnek Cümleler:
"I would choose the second dress because it is cheaper, although the other is more
elegant." "I prefer the first dress because it is more comfortable, even though the other
is trendier."
Diğer öğrenciler, sunulan tercihler hakkında sorular sorabilirler. Kıyafet karşılaştırma
etkinliğinin ardından, öğrencilerin alışveriş senaryolarını canlandıracağı rol yapma
etkinliğine geçilir.
114