Page 114 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 114

İngilizce

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



                               Birinci Ders
                               Warm-up:

                               Öğretmen, moda ve alışveriş ile ilgili kelimeleri yapışkanlı renkli küçük not kağıtlarına
                               yazar ve sınıfın çeşitli yerlerine yapıştırır (İF1). Öğrenciler, sınıfta dolaşıp bu yapışkan
                               not  kâğıtlarını  bulurlar  ve  buldukları  kelimeleri  tahtaya  yapıştırırlar.  Tüm  yapışkan
                               notlar tahtaya yapıştırıldıktan sonra, öğrenciler bu kelimelerden yola çıkarak günün
                               konusunu tahmin ederler (ÜF1). Örnek Anahtar Kelimeler: Trend, Collection, Fabric,
                               Model, Sale, Discount, Price, Boutique, Style

                               Öğretmen Yönlendirmesi:
                               "Sınıfın dört bir yanına yapışkan notlar yapıştırdım. Bu notları bulun ve tahtaya yapış-
                               tırın."
                               "Şimdi hep birlikte tahtadaki kelimelere bakalım. Sizce bu kelimeler bize bugün ne
                               hakkında bilgi veriyor?"
                               Bu kelimelerden yola çıkarak öğrenciler günün temasını (shopping) bulurlar sonrasın-
                               da kıyafet karşılaştırma ve karar verme etkinliğine geçilir.
                               Speaking 1:

                               Karşılaştırma ve Karar Verme:
                               Öğretmen, çeşitli kıyafet resimleri ve durumları içeren kartlar hazırlar (İF2). Her kart,
                               bir alışveriş senaryosu veya kıyafet karşılaştırma durumu içerir. Öğrenciler gruplara
                               ayrılır (SF1). Her grup, bir durum kartı seçer ve karttaki durumu dikkatlice okur (SF2).
         Uygulama Süreci
                               Durum Kartı Örnekleri: (Bkz. EK 1)

                               Kart 1: Resmi bir etkinlik için iki elbise arasında seçim yapmanız gerekiyor. İlk elbise
                               daha şık ama pahalı. İkinci elbise daha ucuz ama yeterince resmi değil.

                               Kart 2: İki çift ayakkabıyı karşılaştırın. İlk çift daha rahat ama şık değil. İkinci çift daha
                               modern ama yeterince rahat değil.

                               Kart 3: İki çantayı karşılaştırın. Birinci çanta daha büyük ve daha kullanışlı. İkinci çan-
                               ta daha küçük ama daha şık.

                               Kart 4: Bir iş görüşmesi için takım elbise almanız gerekiyor. Birinci elbise daha profes-
                               yonel görünüyor ama daha pahalı. İkinci elbise daha ucuz ama yeterince resmi değil.

                               Öğrenciler, durum kartındaki kıyafetleri veya aksesuarları karşılaştıran cümleler ku-
                               rar (ÜF2) ve hangi kıyafeti tercih edeceklerini karşılaştırma (comparative) yapı kul-
                               lanarak açıklar. Her grup, oluşturdukları cümleleri sınıfla paylaşır ve neden bu tercihi
                               yaptıklarını açıklar.
                               Örnek Cümleler:

                               "I would choose the second dress because it is cheaper, although the other is more
                               elegant." "I prefer the first dress because it is more comfortable, even though the other
                               is trendier."
                               Diğer öğrenciler, sunulan tercihler hakkında sorular sorabilirler. Kıyafet karşılaştırma
                               etkinliğinin  ardından,  öğrencilerin  alışveriş  senaryolarını  canlandıracağı  rol  yapma
                               etkinliğine geçilir.

    114
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119