Page 112 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 112
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
SF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci canlandırma yaparken öğretmen sözel ipuçla-
rı sunarak öğrenciye destek olur. Alternatif olarak öğrencinin performansını grup
arkadaşıyla video kayıt şeklinde hazırlayarak sunması sağlanabilir. Diğer bir alter-
natif de, öğrenci teknolojik aletler, internet, çeviri programları gibi destekleyiciler
kullanabilir.
ÜF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci tahmin etme becerilerinde ipucuna gereksinim
duyuyorsa hazırlanan yapışkan notların tümünün Türkçe anlamları söylenerek öğ-
rencinin çıkarımda bulunması sağlanır ya da öğrenci için olası cevaplar yazılı ya da
sözel olarak sunularak öğrenciden doğru cevabı seçmesi beklenir.
ÜF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler karşılaştırma cümlelerini oluştururken, öğ-
rencilerin teknolojik aletler, çeviri programları, sözlük vb. destekleyicileri kullanma-
sına izin verilir.
ÜF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci değerlendirme yaparken öğrenciye değerlen-
Ürün dirme kriterlerini içeren maddeler Türkçeleri ile birlikte verilerek öğrenciden verilen
maddeler arasından yapılanları işaretlemesi istenir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenci-
ye değerlendirme kriterlerinden yalnız biri verilir (yardımseverlik) ve bunu değer-
lendirmesi istenir.
ÜF4: Öğretmen grup değerlendirmesini desteğe ihtiyacı olan öğrenci için Türkçe-
si ile birlikte sunar ya da öğrencinin teknolojik aletler, internet, çeviri programları,
sözlük vb. destekleyiciler kullanmasına izin verilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler
için olası güçlü ve zayıf yönler yazılı olarak Türkçe anlamlarıyla verilir. Desteğe ihti-
yacı olan öğrencinin kendi grubuna ilişkin ve kendi grup içerisinde hazırladığı ürüne
ilişkin bilgi edinmesi sağlanır.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Diyalog sunumları desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin rahatça görebilece-
Ortamı Düzenlemeleri ği, duyabileceği ve takip edebileceği bir konumda gerçekleştirilir.
112