Page 109 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 109

İngilizce

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Dijital Çağa Yolculuk
         Konu                  Digital Era
                               Sebep ve sonuçları belirterek yenilikler hakkında yorum yapabilir.
         Öğrenme Hedefleri
                               Teknolojideki gelişmeler ve yenilikler hakkında okuduğu bir metni yorumlayabilir.

         Materyaller           Akıllı Tahta, Okuma Metni, PowerPoint, EBA Portalı
         Süre                  2 ders saati
                               Bu  etkinlik  planı  ardışık  olarak  işlenecek  iki  ders  saati  sürede  sınıf  ortamında
                               E10.8.S1. ve E10.8.R1. kazanımlarına yönelik hazırlanmıştır.

                               Ön Bilgi Aktivasyonu (Prior Knowledge Activation): Ders başlangıcında öğrencile-
                               rin teknoloji hakkında sebep-sonuç cümleleri kurabilmeleri ile ilgili bilgilerini değer-
                               lendirmek için bir ön bilgi aktivasyonu yapılır. Öğretmen yarı yapılandırılmış cümlele-
                               ri öğrencilerin tamamlamasını isteyerek öğrencileri yönlendirilebilir.

                               Beyin Fırtınası (Brainstorming): Beyin fırtınası yaratıcı düşünceyi destekleyen, takım
                               çalışanlarını motive ederek kısa sürede çok fazla fikrin üretilmesine imkân veren bir
                               tekniktir. Ortaya çıkan fikirler yargılanmaz. Bu ders özelinde öğrenciler ders başlan-
                               gıcında tahtaya yazılan cümleyi sebep-sonuç ilişkisi içinde tamamlarken, konuşma
                               etkinliği sonrası kendilerine yöneltilen açık uçlu sorulara cevap verirken beyin fırtınası
                               yapar.

                               İş Birlikli Öğrenme (Collaborative Learning): Bir grup öğrencinin bir araya gelerek
                               bir konuyu veya problemi birlikte çözmeye çalıştığı bir öğrenme yaklaşımıdır. Bu yön-
                               temde öğrenciler, birbirleriyle etkileşim içinde olurlar, bilgi ve deneyimlerini payla-
                               şırlar ve birlikte çalışarak öğrenirler. İşbirlikli öğrenme, öğrencilere aktif bir şekilde
                               katılım sağlar ve sosyal öğrenmeyi teşvik eder. Bu ders özelinde öğrenciler okuma
         Etkinlik Açıklaması
                               grupları ve konuşma gruplarında birbirlerine konuyu anlatır ve dönütler verirler.

                               Aktif Öğrenme (Active Learning): Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak katıl-
                               dığı, öğrenci merkezli bir öğrenme sürecidir. Öğrenciler bu ders özelinde hem okuma
                               gruplarında hem konuşma gruplarında öğrenme sürecinde aktiftir. Okuma ve ko-
                               nuşma etkinliklerinin merkezinde öğrenci vardır. Öğretmen sadece öğrencilere yol
                               gösteren ve yardımcı rolündedir.

                               Metin İnceleme Analiz (Text Review and Analysis): Metni okuduktan sonra, öğren-
                               cilerle birlikte metin incelenebilir ve önemli kavramlar, destekleyici detaylar belirle-
                               nebilir. Bu, öğrencilerin metni daha derinlemesine anlamalarına yardımcı olur, hedef
                               kelime ve dilbilgisi yapıları incelenir. Öğrenciler kendilerine sunulan metni önce birey-
                               sel olarak, sonra da okuma gruplarında birlikte incelerler.

                               Biçimsel  Değerlendirme  (Formative  Assessment):  Biçimlendirici  değerlendirme
                               yöntemi öğretimin başında ve öğretim sürecinde uygulanabilir. Öğrencilerin neyi öğ-
                               rendikleri, nerelerde eksikliklerinin olduğu hakkında öğretmene önemli bilgiler sunar.
                               Biçimlendirici değerlendirmenin anket, ev ödevi, çalışma testleri, özet sunumlar vb.
                               gibi pek çok farklı yöntemi vardır. Bu ders özelinde öğretmen, öğrencilerin hazırlayıp
                               EBA’ya yükledikleri sunumları biçimsel değerlendirme yöntemi ile değerlendirir.


                                                                                                         109
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114