Page 109 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 109
İngilizce
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Dijital Çağa Yolculuk
Konu Digital Era
Sebep ve sonuçları belirterek yenilikler hakkında yorum yapabilir.
Öğrenme Hedefleri
Teknolojideki gelişmeler ve yenilikler hakkında okuduğu bir metni yorumlayabilir.
Materyaller Akıllı Tahta, Okuma Metni, PowerPoint, EBA Portalı
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik planı ardışık olarak işlenecek iki ders saati sürede sınıf ortamında
E10.8.S1. ve E10.8.R1. kazanımlarına yönelik hazırlanmıştır.
Ön Bilgi Aktivasyonu (Prior Knowledge Activation): Ders başlangıcında öğrencile-
rin teknoloji hakkında sebep-sonuç cümleleri kurabilmeleri ile ilgili bilgilerini değer-
lendirmek için bir ön bilgi aktivasyonu yapılır. Öğretmen yarı yapılandırılmış cümlele-
ri öğrencilerin tamamlamasını isteyerek öğrencileri yönlendirilebilir.
Beyin Fırtınası (Brainstorming): Beyin fırtınası yaratıcı düşünceyi destekleyen, takım
çalışanlarını motive ederek kısa sürede çok fazla fikrin üretilmesine imkân veren bir
tekniktir. Ortaya çıkan fikirler yargılanmaz. Bu ders özelinde öğrenciler ders başlan-
gıcında tahtaya yazılan cümleyi sebep-sonuç ilişkisi içinde tamamlarken, konuşma
etkinliği sonrası kendilerine yöneltilen açık uçlu sorulara cevap verirken beyin fırtınası
yapar.
İş Birlikli Öğrenme (Collaborative Learning): Bir grup öğrencinin bir araya gelerek
bir konuyu veya problemi birlikte çözmeye çalıştığı bir öğrenme yaklaşımıdır. Bu yön-
temde öğrenciler, birbirleriyle etkileşim içinde olurlar, bilgi ve deneyimlerini payla-
şırlar ve birlikte çalışarak öğrenirler. İşbirlikli öğrenme, öğrencilere aktif bir şekilde
katılım sağlar ve sosyal öğrenmeyi teşvik eder. Bu ders özelinde öğrenciler okuma
Etkinlik Açıklaması
grupları ve konuşma gruplarında birbirlerine konuyu anlatır ve dönütler verirler.
Aktif Öğrenme (Active Learning): Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak katıl-
dığı, öğrenci merkezli bir öğrenme sürecidir. Öğrenciler bu ders özelinde hem okuma
gruplarında hem konuşma gruplarında öğrenme sürecinde aktiftir. Okuma ve ko-
nuşma etkinliklerinin merkezinde öğrenci vardır. Öğretmen sadece öğrencilere yol
gösteren ve yardımcı rolündedir.
Metin İnceleme Analiz (Text Review and Analysis): Metni okuduktan sonra, öğren-
cilerle birlikte metin incelenebilir ve önemli kavramlar, destekleyici detaylar belirle-
nebilir. Bu, öğrencilerin metni daha derinlemesine anlamalarına yardımcı olur, hedef
kelime ve dilbilgisi yapıları incelenir. Öğrenciler kendilerine sunulan metni önce birey-
sel olarak, sonra da okuma gruplarında birlikte incelerler.
Biçimsel Değerlendirme (Formative Assessment): Biçimlendirici değerlendirme
yöntemi öğretimin başında ve öğretim sürecinde uygulanabilir. Öğrencilerin neyi öğ-
rendikleri, nerelerde eksikliklerinin olduğu hakkında öğretmene önemli bilgiler sunar.
Biçimlendirici değerlendirmenin anket, ev ödevi, çalışma testleri, özet sunumlar vb.
gibi pek çok farklı yöntemi vardır. Bu ders özelinde öğretmen, öğrencilerin hazırlayıp
EBA’ya yükledikleri sunumları biçimsel değerlendirme yöntemi ile değerlendirir.
109