Page 120 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 120
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ÜF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için verilen dedektif defteri öğrencinin bireysel
özelliklerine uygun olarak metnin içerisinde bulunması olası geçmiş zaman ifadelerini
içerebilir. Öğrenci hem metin içerisinde hem de dedektif defterindeki geçmiş
zaman bildiren ifadeleri defterine yazabilir ya da yazılı metni defterine yapıştırırak
istenen ifadeleri işaretleyerek belirtebilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için
hazırlanan kendisine ait kart üzerinde geçmiş zaman ifadeleri öğretmen tarafından
renklendirilmiş olarak yuvarlak içine alınır. Ardından desteğe ihtiyacı olan öğrenciye
geçmiş zaman ifadelerinin olduğu küçük kelime kartları hazırlanır. Bu kelime kartları
geçmiş zaman kalıplarından oluşur. Her bir kalıp Türkçe olarak yazılı hazırlanır ve her
Ürün bir kalıp farklı renkte oluşturulur. Öğrenci öğretmenin yuvarlak içine aldığı geçmiş
zaman kalıbı ile renkli kelime kartlarından birbirleri ile aynı zamana sahip olanları
aynı renge boyar. En çok ifadeyi işaretlemiş olması yeterli sayılarak öğrenci sözel
olarak da olsa ödüllendirilir.
ÜF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için değerlendirme kriterleri öğrencinin bireysel
özelliklerine göre belirlenir. Öğrencinin etkinliğe katılma isteği ve aktif katılımı da
değerlendirme kriterlerine eklenir. Teknolojik aletler ve çeviri araçlarının kullanılması
değerlendirme kriterleri oluşturulurken göz ardı edilmeli ve öğrencinin performansı
sonuç bazlı değerlendirilmelidir.
FÖOD1: Çark çevirme etkinliği grup olarak yapılacağı için sınıf oturma düzeni
Fiziksel Öğrenme grupların bir arada bulunacağı şekilde düzenlenir. Desteğe ihtiyacı olan öğrencinin
Ortamı Düzenlemeleri grup çalışmalarının tümünü rahatça görebileceği ve duyabileceği bir konumda
oturması sağlanır.
120