Page 138 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 138

İngilizce

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 22

        TEMA 7: FACTS ABOUT TÜRKİYE
                               E11.7.L1. Students will be able to recognize information about the description of a
         Etkinliğe             monument or a historic site in a recorded text.
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları     E11.7.W1. Students will be able to write a blog post recommending places to visit
                               in Türkiye.

         Ön Koşul Beceriler /   Türkiye’nin coğrafi bölgelerini ve bu bölgelerde yer alan şehirleri bilir.
         Temel Kabuller        Tarihî mekânların ne olduğunu bilir.

         Tema Bazlı Öğrenci    Yaşadığı ülkeyi daha yakından tanımakta zorlanabilir.
         İhtiyaçları           Tarihî yerlere ilişkin blog yazısı oluşturmakta zorlanabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Hazırlanan etkileşimli videoya alt yazı eklenir ve desteğe ihtiyacı olan öğrenciye
         İçerik                aynı  zamanda  basit  cevaplı  Doğru  /  Yanlış  soruları    yöneltilerek  cevaplaması
                               kolaylaştırılır. Basit sorular İngilizce olarak kalmaya devam eder.
                               SF1: Ters yüz öğrenme stratejisi ile desteğe ihtiyacı olan öğrenciye öğretmenin daha
                               rahat rehberlik edebilmesi için ilk olarak ev ödevlendirmesi yapılır. Bu süreçte farklı
                               olarak hazırlanan ve hazırlanacak olan dokümanlar Türkçe olarak desteklenir.

                               SF2:  Desteğe  ihtiyacı  olan  öğrenciye  belirlenmiş  olan  mekânın  araştırmasında
                               teknolojik ürün kullanarak o mekâna ilişkin görsellerin hazırlanması sorumluluğu
                               verilir. Öğrenci görsellerin hazırlanmasında yapay zekâ kullanabilir.

                               SF3: Grup tarafından hazırlanan infografiklerde yer alan bilgilere ilişkin ifadeleri
         Süreç                 öğretmenin hazırlamış olduğu çalışma kâğıdında uygun olan kısımlara yerleştirmesi
                               istenir (Bkz. EK1). Desteğe ihtiyaç duyan öğrencinin grubuna belirlenen Türkiye
                               bölgesine ait içi boş bir bölge haritası verilir. Belirlenen bölgeye ait arkadaşlarının
                               belirlemiş olduğu ögeleri, arkadaşlarından öğrenerek haritanın içeriğindeki yere ve
                               uygun tarihî mekânların İngilizce karşılıklarını yazar.

                               SF4: Öğrenciden okuduğu infografiklerden en çok ilgisini çeken tarihî yere / ögeye
                               ilişkin yorumlarını Türkçe olarak yazması istenir. Yapay zekâ veya çeviri kullanarak
                               yaptığı yorumları altına yazar.
                               ÜF1: Öğretmen videoda sorulan soruların yazılı çıktılarını daha önceden öğrenciye
                               verir.  Yazılı  dökümanda  cevaplara  ilişkin  ipuçları  oluşturur.  Örneğin,  “Urfa’da
                               yer  alan  tarihî  mekânın  ismi  nedir?”  sorusu  sorulur.  Öğrencinin  cevaplamasını

         Ürün                  kolaylaştıracak  bir  görsel  cevap  kağıdına  eklenir  (örneğin;  balık  görseli)  cevap
                               kısmına Balıklı göl yazması beklenir.
                               ÜF2:  Öğrencinin  ders  sonunda  yazması  istediği  yansıtıcı  günlüğü  Türkçe  olarak
                               yazması istenir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Grupların oluşturulmasında desteğe ihtiyacı olan öğrencinin ilgisine göre
         Ortamı Düzenlemeleri  bir coğrafi bölge masasına yerleştirilir.






    138
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143