Page 138 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 138
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 22
TEMA 7: FACTS ABOUT TÜRKİYE
E11.7.L1. Students will be able to recognize information about the description of a
Etkinliğe monument or a historic site in a recorded text.
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları E11.7.W1. Students will be able to write a blog post recommending places to visit
in Türkiye.
Ön Koşul Beceriler / Türkiye’nin coğrafi bölgelerini ve bu bölgelerde yer alan şehirleri bilir.
Temel Kabuller Tarihî mekânların ne olduğunu bilir.
Tema Bazlı Öğrenci Yaşadığı ülkeyi daha yakından tanımakta zorlanabilir.
İhtiyaçları Tarihî yerlere ilişkin blog yazısı oluşturmakta zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Hazırlanan etkileşimli videoya alt yazı eklenir ve desteğe ihtiyacı olan öğrenciye
İçerik aynı zamanda basit cevaplı Doğru / Yanlış soruları yöneltilerek cevaplaması
kolaylaştırılır. Basit sorular İngilizce olarak kalmaya devam eder.
SF1: Ters yüz öğrenme stratejisi ile desteğe ihtiyacı olan öğrenciye öğretmenin daha
rahat rehberlik edebilmesi için ilk olarak ev ödevlendirmesi yapılır. Bu süreçte farklı
olarak hazırlanan ve hazırlanacak olan dokümanlar Türkçe olarak desteklenir.
SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciye belirlenmiş olan mekânın araştırmasında
teknolojik ürün kullanarak o mekâna ilişkin görsellerin hazırlanması sorumluluğu
verilir. Öğrenci görsellerin hazırlanmasında yapay zekâ kullanabilir.
SF3: Grup tarafından hazırlanan infografiklerde yer alan bilgilere ilişkin ifadeleri
Süreç öğretmenin hazırlamış olduğu çalışma kâğıdında uygun olan kısımlara yerleştirmesi
istenir (Bkz. EK1). Desteğe ihtiyaç duyan öğrencinin grubuna belirlenen Türkiye
bölgesine ait içi boş bir bölge haritası verilir. Belirlenen bölgeye ait arkadaşlarının
belirlemiş olduğu ögeleri, arkadaşlarından öğrenerek haritanın içeriğindeki yere ve
uygun tarihî mekânların İngilizce karşılıklarını yazar.
SF4: Öğrenciden okuduğu infografiklerden en çok ilgisini çeken tarihî yere / ögeye
ilişkin yorumlarını Türkçe olarak yazması istenir. Yapay zekâ veya çeviri kullanarak
yaptığı yorumları altına yazar.
ÜF1: Öğretmen videoda sorulan soruların yazılı çıktılarını daha önceden öğrenciye
verir. Yazılı dökümanda cevaplara ilişkin ipuçları oluşturur. Örneğin, “Urfa’da
yer alan tarihî mekânın ismi nedir?” sorusu sorulur. Öğrencinin cevaplamasını
Ürün kolaylaştıracak bir görsel cevap kağıdına eklenir (örneğin; balık görseli) cevap
kısmına Balıklı göl yazması beklenir.
ÜF2: Öğrencinin ders sonunda yazması istediği yansıtıcı günlüğü Türkçe olarak
yazması istenir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Grupların oluşturulmasında desteğe ihtiyacı olan öğrencinin ilgisine göre
Ortamı Düzenlemeleri bir coğrafi bölge masasına yerleştirilir.
138