Page 139 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 139

İngilizce

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı           Ülkemi Tanıyor ve Tanıtıyorum
         Konu                   Facts About Türkiye
                                Yaşadığı ülkeye ilişkin tarihî mekânları araştırır .
                                Yazılı olarak ülkesini tanıtıcı ürün ortaya koyar.
         Öğrenme Hedefleri
                                Anıtlar ve sembolik yapılar hakkında konuşur.
                                Şehirler ve tarihî yerleri tanıtır.
                                Etkileşimli Video, Eba V Sınıf, Yazılı Turistik Yerleri Anlatan Broşürler, İnteraktif Yazı-
         Materyaller
                                lımlar, Bilgisayar
         Süre                   2 ders saati
                                Bu etkinlik E11.7.L1. ve E11.7.W1. kazanımlarına yönelik iki ders saati olarak hazır-
                                lanmıştır.
                                Birinci Ders

                                Ters  Yüz  Öğrenme  (Flipped  Learning):  Öğretmen  hazırlamış  olduğu  Türkiye’nin
                                tarihini anlatan etkileşimli videoyu EBA V sınıfta paylaşır ve bu sayede öğrencilerin
                                derse yönelik ön bilgiyle gelmeleri sağlanır. Öğrencilerin derinlemesine öğrenmele-
                                rini teşvik ederken sınıf içinde daha fazla etkileşim ve uygulama fırsatı sağlar. Tarihî
                                mekânların ve mekânlara ilişkin kavramların etkileşimli şekilde öğrenilmesi sağlanır.
                                Hazırlık Aşaması:

                                Ön hazırlık çalışmasında  EBA V sınıf üzerinden paylaşılan etkileşimli video öğrenci-
                                lerde ilgi ve merak uyandırmak amacıyla kullanılır.

                                Öğrenme Merkezleri:
                                Öğrencilerin Türkiye’nin farklı coğrafi bölgelerini keşfetmeleri, araştırmaları ve öğ-
                                renmeleri  için  tasarlanmış  öğrenme  alanlarıdır.  Bu  teknikle  öğrencilere  öğrenme
                                sürecinde daha fazla özerklik ve kendi kendini keşif fırsatı sunulmaktadır. İlgilerini
         Etkinlik Açıklaması    çeken tarihî mekânların özelliklerini incelemeleri ve bu inceleme sonucunda merak-
                                larına yönelik derinlemesine araştırma fırsatı sunar.
                                Öz Yönetim
                                Sınıftaki tüm öğrenciler kendi öğrenme merkezlerinde onlara verilen görev (turis-
                                tik yerler, tarihî eserler, anıtlar, abideler vb.) ve sorumlulukları (araştırma, not alma,
                                ürün çıkarma) alarak  öğrenme süreçlerini yönetirler.

                                İş Birliği ve İletişim
                                Öğrencilerin iş birliği yapma, iletişim kurma ve problem çözme becerilerini geliştir-
                                meleri sağlanarak ortak ürünler oluşturulur.
                                Öğrenci Değerlendirme
                                Öğrencilerin öğrenme merkezlerinde oluşturdukları ürünlerin diğer grup üyeleri ta-
                                rafından değerlendirmesi ve dönüt verilmesi sağlanır.
                                Yansıtıcı  Günlük  (Reflective  Journal  /  Reflective  Diary):  Öğrencinin  Türkiye’nin
                                coğrafi bölgeleri, tarihî mekânları vb. konularda neyi, ne kadar öğrendiğini yansı-
                                tan alternatif değerlendirme araçlarından biridir ve öğrencilerin öğrenme sürecinde
                                edindikleri bilgileri yansıtan yazılı belgedir.

                                                                                                         139
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144