Page 139 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 139
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Ülkemi Tanıyor ve Tanıtıyorum
Konu Facts About Türkiye
Yaşadığı ülkeye ilişkin tarihî mekânları araştırır .
Yazılı olarak ülkesini tanıtıcı ürün ortaya koyar.
Öğrenme Hedefleri
Anıtlar ve sembolik yapılar hakkında konuşur.
Şehirler ve tarihî yerleri tanıtır.
Etkileşimli Video, Eba V Sınıf, Yazılı Turistik Yerleri Anlatan Broşürler, İnteraktif Yazı-
Materyaller
lımlar, Bilgisayar
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik E11.7.L1. ve E11.7.W1. kazanımlarına yönelik iki ders saati olarak hazır-
lanmıştır.
Birinci Ders
Ters Yüz Öğrenme (Flipped Learning): Öğretmen hazırlamış olduğu Türkiye’nin
tarihini anlatan etkileşimli videoyu EBA V sınıfta paylaşır ve bu sayede öğrencilerin
derse yönelik ön bilgiyle gelmeleri sağlanır. Öğrencilerin derinlemesine öğrenmele-
rini teşvik ederken sınıf içinde daha fazla etkileşim ve uygulama fırsatı sağlar. Tarihî
mekânların ve mekânlara ilişkin kavramların etkileşimli şekilde öğrenilmesi sağlanır.
Hazırlık Aşaması:
Ön hazırlık çalışmasında EBA V sınıf üzerinden paylaşılan etkileşimli video öğrenci-
lerde ilgi ve merak uyandırmak amacıyla kullanılır.
Öğrenme Merkezleri:
Öğrencilerin Türkiye’nin farklı coğrafi bölgelerini keşfetmeleri, araştırmaları ve öğ-
renmeleri için tasarlanmış öğrenme alanlarıdır. Bu teknikle öğrencilere öğrenme
sürecinde daha fazla özerklik ve kendi kendini keşif fırsatı sunulmaktadır. İlgilerini
Etkinlik Açıklaması çeken tarihî mekânların özelliklerini incelemeleri ve bu inceleme sonucunda merak-
larına yönelik derinlemesine araştırma fırsatı sunar.
Öz Yönetim
Sınıftaki tüm öğrenciler kendi öğrenme merkezlerinde onlara verilen görev (turis-
tik yerler, tarihî eserler, anıtlar, abideler vb.) ve sorumlulukları (araştırma, not alma,
ürün çıkarma) alarak öğrenme süreçlerini yönetirler.
İş Birliği ve İletişim
Öğrencilerin iş birliği yapma, iletişim kurma ve problem çözme becerilerini geliştir-
meleri sağlanarak ortak ürünler oluşturulur.
Öğrenci Değerlendirme
Öğrencilerin öğrenme merkezlerinde oluşturdukları ürünlerin diğer grup üyeleri ta-
rafından değerlendirmesi ve dönüt verilmesi sağlanır.
Yansıtıcı Günlük (Reflective Journal / Reflective Diary): Öğrencinin Türkiye’nin
coğrafi bölgeleri, tarihî mekânları vb. konularda neyi, ne kadar öğrendiğini yansı-
tan alternatif değerlendirme araçlarından biridir ve öğrencilerin öğrenme sürecinde
edindikleri bilgileri yansıtan yazılı belgedir.
139