Page 144 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 144
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Extreme Sports
Konu Sports
Dış mekânda yapılan / ekstrem sporlar hakkında fikir alışverişinde bulunur.
Öğrenme Hedefleri Karışık paragrafları yeniden sıralamak için farklı ekstrem spor türlerini içeren bir met-
ni analiz eder.
Materyaller Akıllı Tahta, Video, Yazılı Metin, Çalışma Kâğıdı
Süre 2 ders saati
Bu etkinlik E11.8.S1. ve E11.8.R1. kazanımlarına yönelik iki ders saati olarak hazır-
lanmıştır.
K-W-L / Bil-İste-Öğren Değerlendirme Aracı (K-W-L / Know-Want to Know-Learn
Chart): KWL, öğrencilerin temaya yönelik hazır bulunuşluk düzeyleri, ilgiler ve ön bilgi-
ler hakkında fikir sahibi olunup; öğretim süreci öğrenci ön bilgi, ilgi ve ihtiyaçlara göre
farklılaştırılır. KWL, K (Know)-Ne biliyorum?, W (Want to know)-Ne öğrenmek istiyo-
rum? ve L (Learn)-Ne öğrendim? kelimelerinin baş harflerinden oluşur. Üç sütundan
oluşan bir tablo hazırlanır; birinci sütuna K, ikinci sütuna W, üçüncü sütuna L yazılır.
Uygulama Süreci:
Birinci K sütununda öğrencilerin ekstrem sporlara ilişkin ne bildiği ortaya konur. İkinci
W sütununda öğrenciler tema hakkında daha fazla bilgi edinmek istedikleri kelimeler,
dil bilgisi yapıları ve konuları belirlerler, yazar. Konuyla ilgili merak ettikleri soruları
sormaları teşvik edilir. Üçüncü L sütununda öğrenciler öğrenme süreci boyunca edin-
dikleri bilgileri gözden geçirirler ve öğrenmelerini eklerler. Bu son bölümde mevcut
bilgi düzeylerini yeniden değerlendirmeleri beklenir.
Etkinlik Açıklaması Jigsaw Ayrılıp Birleşme Öğrenme Stratejisi (Jigsaw Cooperative Learning Strategy):
Öğrenciler arasındaki etkileşimi artıran ve iş birliği becerilerini geliştiren bu teknik şu
Uygulama Süreçlerinden oluşur:
1. Aşama: Sınıftaki öğrenciler heterojen gruplara ayrılır. Oluşturulan bu asıl gruplara
araştıracakları bir ekstrem spor dalı konu olarak verilir. Bu etkinlikte ekstrem sporların
seçimlerinde grup üyelerinin ilgilerine dikkat edilir.
2. Aşama: Araştırmalarını bitiren asıl gruplardan birer üye bir araya gelerek yeni
gruplar oluşturur. Uzman grupları olarak adlandırılan bu gruplarda her grup üyesi
asıl gruplarında araştırıp hakkında uzmanlaştıkları konuyu grubun diğer üyelerine
anlatır. Bu etkinlikte asıl grupların araştırdıkları ekstrem sporlar uzman gruplarında
öğrenciler tarafından birbirlerine anlatılır. Bu şekilde tüm öğrenciler farklı ekstrem
sporlar hakkında bilgi sahibi olur.
3. Aşama: Uzman gruplardan asıl gruplarına dönen öğrenciler öğrendikleri yeni eks-
trem sporları kendi grup üyeleri ile paylaşır ve edinilen bilgiler raporlanır. Bu etkinlikte
uzman gruplarda diğer ekstrem gruplar ile ilgili bilgiler elde edilir ve asıl gruplarda
paylaşılır.
Birinci Ders
Warm Up:
Uygulama Süreci Öğretmen öğrencileri tüm süreç değerlendirmelerinde kullanacağı KWL tekniğinin
sürekliliğini sağlamak için öncelikle öğrencilerin ekstrem sporlar ile ilgili ne bildiklerini
öğrenmeyi amaçlarlar. K (Know), Ne biliyorum? sütununa Ekstrem sporlar nelerdir?,
144