Page 144 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 144

İngilizce

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Extreme Sports
         Konu                  Sports
                               Dış mekânda yapılan / ekstrem sporlar hakkında fikir alışverişinde bulunur.
         Öğrenme Hedefleri     Karışık paragrafları yeniden sıralamak için farklı ekstrem spor türlerini içeren bir met-
                               ni analiz eder.
         Materyaller           Akıllı Tahta, Video, Yazılı Metin, Çalışma Kâğıdı
         Süre                  2 ders saati

                               Bu etkinlik E11.8.S1. ve E11.8.R1. kazanımlarına yönelik iki ders saati olarak hazır-
                               lanmıştır.
                               K-W-L / Bil-İste-Öğren Değerlendirme Aracı (K-W-L / Know-Want to Know-Learn
                               Chart): KWL, öğrencilerin temaya yönelik hazır bulunuşluk düzeyleri, ilgiler ve ön bilgi-
                               ler hakkında fikir sahibi olunup; öğretim süreci öğrenci ön bilgi, ilgi ve ihtiyaçlara göre
                               farklılaştırılır. KWL, K (Know)-Ne biliyorum?, W (Want to know)-Ne öğrenmek istiyo-
                               rum? ve L (Learn)-Ne öğrendim? kelimelerinin baş harflerinden oluşur. Üç sütundan
                               oluşan bir tablo hazırlanır; birinci sütuna K, ikinci sütuna W, üçüncü sütuna L yazılır.
                               Uygulama Süreci:
                               Birinci K sütununda öğrencilerin ekstrem sporlara ilişkin ne bildiği ortaya konur. İkinci
                               W sütununda öğrenciler tema hakkında daha fazla bilgi edinmek istedikleri kelimeler,
                               dil bilgisi yapıları ve  konuları belirlerler, yazar. Konuyla ilgili merak ettikleri soruları
                               sormaları teşvik edilir. Üçüncü L sütununda öğrenciler öğrenme süreci boyunca edin-
                               dikleri bilgileri gözden geçirirler ve öğrenmelerini eklerler. Bu son bölümde mevcut
                               bilgi düzeylerini yeniden değerlendirmeleri beklenir.
         Etkinlik Açıklaması   Jigsaw Ayrılıp Birleşme Öğrenme Stratejisi (Jigsaw Cooperative Learning Strategy):
                               Öğrenciler arasındaki etkileşimi artıran ve iş birliği becerilerini geliştiren bu teknik şu
                               Uygulama Süreçlerinden oluşur:

                               1. Aşama: Sınıftaki öğrenciler heterojen gruplara ayrılır. Oluşturulan bu asıl gruplara
                               araştıracakları bir ekstrem spor dalı konu olarak verilir. Bu etkinlikte ekstrem sporların
                               seçimlerinde grup üyelerinin ilgilerine dikkat edilir.
                               2.  Aşama:  Araştırmalarını  bitiren  asıl  gruplardan  birer  üye  bir  araya  gelerek  yeni
                               gruplar oluşturur. Uzman grupları olarak adlandırılan bu gruplarda her grup üyesi
                               asıl  gruplarında  araştırıp  hakkında  uzmanlaştıkları  konuyu  grubun  diğer  üyelerine
                               anlatır. Bu etkinlikte asıl grupların araştırdıkları ekstrem sporlar uzman gruplarında
                               öğrenciler tarafından birbirlerine anlatılır. Bu şekilde tüm öğrenciler farklı ekstrem
                               sporlar hakkında bilgi sahibi olur.
                               3. Aşama: Uzman gruplardan asıl gruplarına dönen öğrenciler öğrendikleri yeni eks-
                               trem sporları kendi grup üyeleri ile paylaşır ve edinilen bilgiler raporlanır. Bu etkinlikte
                               uzman gruplarda diğer ekstrem gruplar ile ilgili bilgiler elde edilir ve asıl gruplarda
                               paylaşılır.
                               Birinci Ders

                               Warm Up:
         Uygulama Süreci       Öğretmen öğrencileri tüm süreç değerlendirmelerinde kullanacağı KWL tekniğinin
                               sürekliliğini sağlamak için öncelikle öğrencilerin ekstrem sporlar ile ilgili ne bildiklerini
                               öğrenmeyi amaçlarlar. K (Know), Ne biliyorum? sütununa Ekstrem sporlar nelerdir?,

    144
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149