Page 142 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 142

İngilizce

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ



          ETKİNLİK 23

        TEMA 8: SPORTS

         Etkinliğe             E11.8.S1. Students will be able to exchange opinions about outdoor / extreme sports.
         Dönüştürülecek        E11.8.R1. Students will be able to analyse a text involving different kinds of extreme
         Öğrenme Çıktıları     sports to reorder the scrambled paragraphs.

         Ön Koşul Beceriler /   Açık alanda yapılan spor dallarını bilir.
         Temel Kabuller        Ekstrem spor dallarını bilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Ekstrem sporların ne amaçla ve ne için yapıldığını bilmekte zorlanabilir.
         İhtiyaçları
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1:  EBA  portalında  yer    alan  infografik  içerikler  öğrenciye  çıktı  olarak  bir  gün
                               öncesinde verilir, spor dallarına ilişkin fikir edinmesi sağlanır.
                               (http://meb.ai/Fb3O95)    (Link EBA'ya giriş yaptıktan sonra çalışır.)
         İçerik
                               İF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için metni oluşturan paragraf ve cümlelerin sayısı
                               azaltılabilir. Aynı zamanda metinde ekstrem spor ile ilgili geçen kelimeler renkli olarak
                               yazılarak öğrencilerin fark etmeleri sağlanır. Gerekli durumlarda Türkçe karşılıkları ile
                               verilir.
                               SF1:  Kendini  düzenleme  stratejilerinden  kendini  izleme  tekniği  kullanılır.  Desteğe
                               ihtiyacı olan öğrenciye metnin akışını izleyebilmesi için metin içeriğine ilişkin kontrol
                               listesi hazırlanır. Öğrenci kendi oluşturduğu cümleleri kontrol listesinden takip eder.
                               Ayrıca  desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrenciye  öğretmen  tarafından  bir  çalışma  sayfası
                               hazırlanır.  Metni  oluşturan  paragrafların  her  birine  bir  renk  belirlenir.  Çalışma
                               sayfasının alt bölümünde öğrenci için ipucu olarak metnin akışına uygun sıralanan
                               renk  tablosuna  yer  verilir.  Öğrenci  renklerin  sıralamasına  göre  metni  oluşturan
                               paragrafları akışa göre sıralar.
         Süreç
                               SF2:  Desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrenciye  ekstrem  sporların  yer  aldığı  görseller,
                               görsellerin  altında  İngilizce  karşılıkları  harf  boşluklu  olarak  verilir  (jump_ng  etc.).
                               Sayfanın kenarında kelimelerin tam yazılı hâli de ipucu olarak yerleştirilir. Öğrenciden
                               tamamlaması istenir. Daha sonra hangi ekstrem sporu daha derinlemesine öğrenmek
                               isterse bunu İngilizce veya Türkçe olarak yazar.

                               SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci fark ettirilmeden öğretmenin belirleyeceği gruba
                               dahil edilir. Öğretmen öğrencinin ihtiyacına göre gruba yerleştirmeyi planlar.
                               ÜF1:  KWL  çalışma  kağıdı  sütunlarında  öğrenci  için  ekstrem  sporların  görselleri
                               İngilizce ve Türkçe karşılıkları yazılı olarak verilir.

                               ÜF2: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye ekstrem sporların görselleri ile İngilizce kelime
                               karşılıklarının eşleştirildiği bir etkinlik kâğıdı verilir. Her bir görselin yanına bir renk
                               belirler, İngilizce kelimeleri o renge boyar. Öğrenci renklerin ipucundan faydalanarak
         Ürün
                               görsel ile kelimeleri eşlerler.
                               ÜF3: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye öğretmen tarafından çalışma sayfası  hazırlanır.
                               Metni  oluşturan  paragrafların  her  birine  bir  renk  belirler.  Çalışma  sayfasının  alt
                               bölümünde öğrenci için ipucu olarak metnin akışına uygun sıralanan renk tablosunda
                               yer verilir.

    142
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147