Page 142 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 142
İngilizce
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
ETKİNLİK 23
TEMA 8: SPORTS
Etkinliğe E11.8.S1. Students will be able to exchange opinions about outdoor / extreme sports.
Dönüştürülecek E11.8.R1. Students will be able to analyse a text involving different kinds of extreme
Öğrenme Çıktıları sports to reorder the scrambled paragraphs.
Ön Koşul Beceriler / Açık alanda yapılan spor dallarını bilir.
Temel Kabuller Ekstrem spor dallarını bilir.
Tema Bazlı Öğrenci Ekstrem sporların ne amaçla ve ne için yapıldığını bilmekte zorlanabilir.
İhtiyaçları
Farklılaştırma Alanları
İF1: EBA portalında yer alan infografik içerikler öğrenciye çıktı olarak bir gün
öncesinde verilir, spor dallarına ilişkin fikir edinmesi sağlanır.
(http://meb.ai/Fb3O95) (Link EBA'ya giriş yaptıktan sonra çalışır.)
İçerik
İF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci için metni oluşturan paragraf ve cümlelerin sayısı
azaltılabilir. Aynı zamanda metinde ekstrem spor ile ilgili geçen kelimeler renkli olarak
yazılarak öğrencilerin fark etmeleri sağlanır. Gerekli durumlarda Türkçe karşılıkları ile
verilir.
SF1: Kendini düzenleme stratejilerinden kendini izleme tekniği kullanılır. Desteğe
ihtiyacı olan öğrenciye metnin akışını izleyebilmesi için metin içeriğine ilişkin kontrol
listesi hazırlanır. Öğrenci kendi oluşturduğu cümleleri kontrol listesinden takip eder.
Ayrıca desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye öğretmen tarafından bir çalışma sayfası
hazırlanır. Metni oluşturan paragrafların her birine bir renk belirlenir. Çalışma
sayfasının alt bölümünde öğrenci için ipucu olarak metnin akışına uygun sıralanan
renk tablosuna yer verilir. Öğrenci renklerin sıralamasına göre metni oluşturan
paragrafları akışa göre sıralar.
Süreç
SF2: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye ekstrem sporların yer aldığı görseller,
görsellerin altında İngilizce karşılıkları harf boşluklu olarak verilir (jump_ng etc.).
Sayfanın kenarında kelimelerin tam yazılı hâli de ipucu olarak yerleştirilir. Öğrenciden
tamamlaması istenir. Daha sonra hangi ekstrem sporu daha derinlemesine öğrenmek
isterse bunu İngilizce veya Türkçe olarak yazar.
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenci fark ettirilmeden öğretmenin belirleyeceği gruba
dahil edilir. Öğretmen öğrencinin ihtiyacına göre gruba yerleştirmeyi planlar.
ÜF1: KWL çalışma kağıdı sütunlarında öğrenci için ekstrem sporların görselleri
İngilizce ve Türkçe karşılıkları yazılı olarak verilir.
ÜF2: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye ekstrem sporların görselleri ile İngilizce kelime
karşılıklarının eşleştirildiği bir etkinlik kâğıdı verilir. Her bir görselin yanına bir renk
belirler, İngilizce kelimeleri o renge boyar. Öğrenci renklerin ipucundan faydalanarak
Ürün
görsel ile kelimeleri eşlerler.
ÜF3: Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye öğretmen tarafından çalışma sayfası hazırlanır.
Metni oluşturan paragrafların her birine bir renk belirler. Çalışma sayfasının alt
bölümünde öğrenci için ipucu olarak metnin akışına uygun sıralanan renk tablosunda
yer verilir.
142